יוגה טראומה והתמכרות

הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי

המכללה המובילה בישראל ללימודי טראומה והתמכרויות
"Participants practicing Kundalini Yoga at Tao Rehab Thailand as part of trauma and addiction treatment."

יוגה תרפיה לטיפול בטראומה והתמכרויות

טיפול בהתמכרות מבוסס יוגה

טיפול בהתמכרות מבוסס יוגה הוא גישה שמשלבת את העקרונות הפיזיים, הנפשיים והרוחניים של היוגה לתוך תהליך הטיפול עבור אנשים המתמודדים עם התמכרויות. יוגה, שהיא שיטה עתיקה שמקורה בהודו, שמה דגש על איחוד בין הגוף, הנפש והרוח במטרה להביא לאיזון פנימי ולשלווה.

באמצעות תרגול יוגה, מטופלים לומדים לפתח מודעות עצמית, לשפר את יכולות ההתמודדות עם מתחים וחרדה, ולהתחבר למקורות פנימיים של כוח ורוגע. גישה זו מאפשרת לאנשים להתמודד עם שורשי ההתמכרות, לשפר את הבריאות הפיזית ולחוות התעוררות רוחנית שמסייעת בתהליך ההחלמה והפיכחון. יוגה מבוססת על שילוב של תרגול גופני, נשימה נכונה ומדיטציה, המספקים כלים להתמודדות עם האתגרים של ההתמכרות, ומסייעים למטופלים למצוא שלווה פנימית ושיפור איכות חייהם.

 

"Yoga session at Tao supporting recovering addicts, focusing on holistic recovery."

מאמר על טיפול ביוגה עם טראומה והתמכרויות

עקרונות היוגה בטיפול בהתמכרות

 

מודעות לגוף ולנפש: תרגול היוגה מעודד מודעות פיזית ונפשית, ועוזר לאנשים המתמודדים עם התמכרות להתחבר מחדש לגופם ולרגשותיהם. באמצעות תרגילי נשימה (פראניאמה), תנועות (אסאנות) והרפיה (יוגה נידרה), המטופלים לומדים להיות נוכחים ברגע ולהתמודד עם כמיהות ומחשבות בצורה רגועה יותר.

הרפיה ורוגע: התמכרויות רבות נובעות מצורך לברוח מלחץ או מרגשות לא נוחים. היוגה מסייעת להקל על מתח, להוריד את רמות הקורטיזול בגוף ולהשיג הרפיה פנימית. עם הזמן, המטופלים לומדים לנהל את הלחץ מבלי להסתמך על חומרים ממכרים.

 
4o
 
 
 

כוח מנטלי ורוחני: היוגה מחזקת את הנפש והרוח, ומספקת כלים להתמודדות עם אתגרים ופיתויים. מדיטציות, תרגילי ריכוז והכוונה רוחנית מסייעים בפיתוח תחושת חוסן פנימי וביכולת להתמודד עם קשיים מבלי להישבר.

 
4o
 
 
 

קבוצות תמיכה: תרגול יוגה במסגרת קבוצתית יכול ליצור תחושת שייכות ותמיכה, שהיא קריטית עבור אנשים בתהליך ההחלמה. הקבוצה משמשת כמרחב בטוח לשיתוף, תמיכה והשראה הדדית.

 
 

יוגה נידרה: השיטה מאפשרת למתרגלים להיכנס למצב מדיטטיבי בין ערות לשינה, בו ניתן להגיע לרמות עמוקות יותר של הרפיה נפשית ופיזית. יוגה נידרה עוזרת להפחית חרדה, לשפר את השינה, ולספק מנגנון להתמודדות עם לחצים נפשיים וכמיהות לחומרים ממכרים.

 
 

האתה יוגה: תרגול זה משלב תנוחות פשוטות ותרגילי נשימה, המסייעים למטופלים לפתח חוסן פיזי ומנטלי.

 
 

מדיטציה מונחית: מדיטציות מונחות, כולל מנטרות ומדיטציית מיינדפולנס, מסייעות בהרגעת מחשבות אובססיביות ובהפחתת הדחף לחזור להרגלים ממכרים.

 
 
"Trauma recovery programs in Thailand, offering holistic and comprehensive healing."

צרו איתנו קשר

פנו אלינו עם כל השאלות שיש לכם

נשמח לשוחח איתך! אל תהסס/י לפנות אלינו עם כל שאלה שיש לכם. 

"Long-term recovery programs at a rehabilitation center, focusing on sustained healing and support."

צור קשר

קבע פגישת ייעוץ חינם

קבע פגישת ייעוץ חינם עם הצוות שלנו ובוא נגרום לדברים לקרות!

יתרונות הטיפול בהתמכרות המבוסס על יוגה:

  • איזון נפשי ופיזי: יוגה מסייעת להשגת איזון בין הגוף לנפש, תורמת לרגיעה פנימית ומפחיתה מתחים וחרדה, שמובילים פעמים רבות לשימוש בחומרים ממכרים.
  • מודעות עצמית: תרגול היוגה משפר את המודעות לגוף ולנפש, ומסייע למטופלים לזהות דפוסי התנהגות שמובילים להתמכרות ולשנותם.
  • שיפור יכולת ההתמודדות: היוגה מספקת כלים לניהול מתחים ורגשות, ומסייעת למטופלים להתמודד עם אתגרי החיים ללא שימוש בחומרים ממכרים.
  • חיזוק פיזי: תרגילי היוגה מחזקים את הגוף, משפרים גמישות ומחזירים את הבריאות הגופנית לאחר תקופות של שימוש ממושך בחומרים מזיקים.
  • חיבור רוחני: היוגה מעודדת חיבור לרוחניות ולמשמעות פנימית, המסייעים למטופלים למצוא תכלית חדשה בחייהם ולהתמודד עם רגשות עמוקים בצורה בריאה.
  • תמיכה בקבוצות: תרגול יוגה בקבוצה מספק תחושת שייכות ותמיכה, שהיא חיונית בתהליך ההחלמה ומספקת מרחב בטוח לשיתוף ולהשראה הדדית.
"Participants practicing yoga at Tao Rehab Thailand in a tranquil outdoor setting."

עבודה באמצעות יוגה לטיפול בטראומה

עבודה עם טראומה דרך יוגה היא גישה טיפולית המשתמשת בתרגול יוגה כדי לסייע לאנשים להתמודד עם טראומות פיזיות ורגשיות. היוגה, עם הדגש שלה על החיבור בין הנפש לגוף, מציעה כלים ייחודיים לריפוי ולניהול ההשלכות הפיזיות והנפשיות של הטראומה.

באמצעות תרגילי נשימה, תנועות מודעות ומדיטציה, היוגה עוזרת לשחרר מתח שמאוחסן בגוף, משפרת את היכולת להתמודד עם רגשות כואבים, ומחזקת את תחושת הביטחון והאיזון הפנימי.

"Participants practicing Hatha yoga at the rehabilitation center in Pranburi, Thailand."

עקרונות היוגה בעבודה עם טראומה:

עקרונות היוגה בעבודה עם טראומה:

  1. מודעות לנשימה (פראניאמה): תרגילי נשימה מודעת מסייעים בהרגעת מערכת העצבים, הפחתת חרדה וביסוס תחושת שליטה. הנשימה משמשת ככלי חזק להרגעה והתמודדות עם רגשות כואבים.
  2. מודעות לגוף (אסאנות): תרגול התנוחות מאפשר למתרגלים להרגיש את גופם מחדש, לשחרר מתחים פיזיים, ולחוות תחושת ביטחון בגוף. תנוחות היוגה עוזרות לשחרר טראומות המאוחסנות בגוף, ומעודדות תחושת רגיעה ואיזון.
  3. שהייה ברגע הנוכחי: מדיטציה ויוגה עוזרות למתרגלים להתרכז ברגע הנוכחי, להפחית חשיבה אובססיבית ולהתמודד עם גירויים רגשיים בצורה רגועה יותר.
  4. חוסן פנימי: תרגול קבוע של יוגה מחזק את החוסן הנפשי ומלמד את המתרגלים להתמודד עם רגשות קשים ומצבים מלחיצים מבלי להישבר.
  5. חיבור לנפש ולרוח: יוגה מעודדת חיבור עמוק לנפש ולרוח, ומאפשרת לאנשים למצוא משמעות וריפוי פנימי תוך עבודה על רגשות כואבים וטראומות עבר.

עקרונות אלה משמשים ככלים רבי עוצמה בעבודה עם טראומה, ומספקים למטופלים דרך הוליסטית להתמודדות ושיקום.

סוגי יוגה המתאימים לטיפול בטראומה:

יוגה רכה: תרגול יוגה איטי ועדין שמתמקד בתנועות רכות ובנשימה עמוקה, ומאפשר למטופלים לחוות תחושות גוף מבלי להציף אותם פיזית או רגשית.

יוגה נידרה: טכניקת הרפיה עמוקה שמסייעת בהרגעת הגוף והנפש, ומספקת מרחב בטוח להתמודדות עם תחושות טראומטיות בצורה רגועה ומבוקרת.

יוגה ממוקדת פראניאמה: תרגול שמתרכז בתרגילי נשימה, ועוזר למטופלים לשלוט במערכת העצבים ולהפחית תגובות אוטומטיות הקשורות לטראומה.

יתרונות היוגה בעבודה עם טראומה:

חיזוק תחושת הביטחון: תרגול היוגה עוזר לאנשים לפתח ביטחון עצמי ויכולת לשלוט בתגובות פיזיות ורגשיות, מה שמפחית תחושות של חוסר אונים.

חיבור מחדש לעצמי: היוגה מסייעת למטופלים להרגיש מחוברים מחדש לגופם ולנפשם, ומשפרת את היכולת להתמודד עם רגשות קשים בצורה מתונה ומבוקרת.

הרגעת מערכת העצבים: תרגול היוגה עוזר להרגיע את מערכת העצבים הסימפתטית, המגיבה ללחץ, ולהפעיל את המערכת הפאראסימפתטית, התורמת להרפיה ולתחושת שלווה.

תמיכה בתהליכי ריפוי: היוגה היא כלי רב עוצמה המסייע בתהליכי הריפוי של הגוף והנפש, ומשמשת כחלק משלים בטיפול פסיכולוגי ורפואי.

בסך הכל, יוגה מהווה כלי טיפולי משמעותי שניתן לשלבו בטיפול בטראומה, עם דגש על עבודה עדינה, בטוחה ומודעת המותאמת לצרכים האישיים של כל מטופל.

צרו קשר עוד היום

דאו הוא גן עדן
לאלה המחפשים החלמה

במרכז הגמילה DaoTherapy Rehab בתאילנד, אנו מציעים חווית ריפוי יוקרתית ומקיפה, המשלבת בין טיפולים מתקדמים לנוחות בלתי מתפשרת, כדי להבטיח שהמטופלים יקבלו את הטיפול הטוב ביותר בכל תחומי החיים.

טיפולי מסאז':

המסאז'ים שלנו מבוצעים על ידי מטפלים מוסמכים המתמחים בטכניקות מסורתיות כמו מסאז' תאילנדי, שיאצו ועיסוי בשמנים חמים. כל טיפול מותאם אישית לצרכים של המטופל ומסייע בהרפיה, שחרור מתחים, ושיפור זרימת הדם – כדי לקדם ריפוי פיזי ונפשי.

יוגה ומדיטציה:

ב-DaoTherapy, אנו מציעים שיעורי יוגה ומדיטציה יומיים שמטרתם לעזור למטופלים להתחבר לגופם, לנשימתם ולנפשם. היוגה משפרת את הגמישות, החוזק והריכוז, בעוד שהמדיטציה מסייעת להרגעת המחשבות ולבניית חוסן נפשי מול אתגרי ההחלמה.

טיפולים בשמנים:

הטיפולים בשמנים אתריים הם חלק מהחוויות ההוליסטיות שאנו מציעים, ומשלבים ארומתרפיה ושמנים טבעיים המותאמים אישית לכל מטופל. טיפול זה מסייע לאזן את הגוף ולהרגיע את הנפש, תומך באיזון רגשי ותחושת רוגע עמוק.

ארוחות שף:

הארוחות במרכז הגמילה שלנו מוכנות על ידי שף פרטי, תוך שימוש במרכיבים טריים ובריאים שמותאמים לצרכים התזונתיים של כל מטופל. התפריט כולל ארוחות מזינות וטעימות שמקדמות בריאות פיזית ונפשית, ומאפשרות למטופלים ליהנות מחוויית אוכל ברמה הגבוהה ביותר.

טרקים בטבע:

חלק בלתי נפרד מהתהליך הטיפולי שלנו הוא היציאה לטבע, עם טרקים מודרכים באזורי הטבע המרהיבים של פרנבורי. הטבע מספק מרחב לרגיעה, חיבור פנימי ושחרור לחצים, ומסייע בתהליך ההתחדשות וההתאוששות.

לידה מחדש

החלמה מטראומה, התמכרות ומשברים בחיים דורשת טיפול הוליסטי מקיף. "DaoTherapy Rehab" בתאילנד שם דגש על יסודות ההחלמה, כשהוא מתמקד בלידתו מחדש של המטופל – חוויה שמתוארת על ידי ביל וילסון, מייסד שיטת 12 הצעדים. מרכז "DaoTherapy" משמש כרחם וכפוטנציאל לשינוי רוחני עמוק. אנו מאמינים שזה אפשרי משום שחווינו את זה בעצמנו, והיינו עדים לאלפי מטופלים שעברו את ההתעוררות הרוחנית הזו בדרכם להחלמה מלאה.

"Addiction treatment at DaoTherapy in Thailand, focusing on holistic and integrative recovery."

תוכניות טיפול הוליסטיות מקיפות

תוכנית הגמילה והאג'נדה מבוססות על 33 שנות ניסיון של ד"ר אברהם מזרחי, במטרה לספק בסיס איתן והדגשים לתהליך החלמה מתמשך.

מפגשי טיפול פרטניים

מדיטציה מונחית בכל בוקר, המאפשרת למטופלים להתחבר לעצמם, להירגע ולהתכונן ליום הטיפולי. המדיטציה משפרת את הריכוז והאיזון הנפשי.

יוגת קונדליני לשיקום מטראומה

היוגה משולבת בשגרת היום, ועוזרת למטופלים לשפר את הגמישות, הכוח והריכוז הנפשי. תרגול היוגה תומך באיזון פיזי ורגשי, ומשמש ככלי עוצמתי לניהול מתחים ולהעמקת החיבור הפנימי של האדם לעצמו.

תוכנית הטיפול הקבוצתי

קבוצות קטנות ואינטימיות בהובלת אנשי מקצוע, המאפשרות שיתוף, תמיכה הדדית וחקר משותף של דרכי התמודדות עם אתגרי ההתמכרות וההחלמה.

תרגולי מיינדפולנס ומדיטציה

שילוב של טיפולים כמו מדיטציה, מיינדפולנס, יוגה, דיקור ועיסוי, המסייעים בשיקום הגוף והנפש, מפחיתים מתח ומשפרים את תחושת השקט והרוגע.

מדיטציות מעולמות שונים

פגישות אחד על אחד עם מטפלים מוסמכים, המתמקדות בצרכים האישיים של כל מטופל. מפגשים אלו מסייעים לעיבוד רגשות, הבנת דפוסי התנהגות, ופיתוח תוכנית החלמה מותאמת אישית.

כושר גופני מותאם אישית

היוגה משולבת בשגרת היום ומסייעת למטופלים לשפר את הגמישות, הכוח והריכוז הנפשי. תרגול היוגה תומך באיזון פיזי ורגשי, ומשמש ככלי עוצמתי לניהול מתחים ולהעמקת החיבור הפנימי של האדם עם עצמו.

בריכת השחייה החיצונית

המרכז מציע בריכה חיצונית שלווה הממוקמת בתוך גן טרופי, המזמינה את המטופלים ליהנות משחייה מרעננת כחלק משגרת הטיפול שלהם, ומקדמת תחושת רוגע ואיזון.

תוכנית 12 הצעדים

תוכנית 12 הצעדים ב-"Dao Rehab" משולבת בתהליך הטיפול, ומציעה דרך רוחנית ומעשית להחלמה מהתמכרות. התוכנית מאפשרת למטופלים להתמודד עם האתגרים הפנימיים שלהם ולבנות חיים חדשים של חופש ושלווה.

הארוחות המיוחדות ב-Dao Rehab

המטבח התאילנדי הבריא ב-Dao Rehab מבוסס על מרכיבים טריים ומזינים, התורמים להחלמת הגוף ותומכים בתהליך השיקום. הארוחות מותאמות לצרכים התזונתיים של המטופלים, ומספקות אנרגיה חיונית ואיזון להתאוששות.

מה מייחד אותנו ב-Dao Rehab

טיפולים חדשניים:

אנו משלבים טכניקות טיפוליות חדשניות עם פרקטיקות מסורתיות כדי להציע חוויית טיפול הוליסטית ומקיפה. מההתפתחויות האחרונות בטיפול התנהגותי ועד לפרקטיקות מיינדפולנס חדשניות, אנו ממשיכים לפתח את השיטות שלנו כדי להבטיח את רמת הטיפול הגבוהה ביותר.

ביטוי יצירתי:

אנו מעודדים ביטוי יצירתי כחלק חשוב בתהליך ההחלמה. באמצעות טיפול באמנות, מוזיקה, כתיבה וערוצים יצירתיים נוספים, מטופלינו יכולים לחקור את רגשותיהם, להעמיק בתובנות חדשות ולגלות כוחות פנימיים. פעילויות אלו לא רק תומכות בריפוי רגשי, אלא גם מטפחות תחושת העצמה וגילוי עצמי.

"Dao Therapy alcohol recovery program, focusing on holistic healing."

אנחנו מודל לחיקוי

ב-"DaoTherapy Rehab Thailand", אנו רואים עצמנו כמודל לחיקוי בתחום השיקום וטיפול בהתמכרויות. המומחיות שלנו, בשילוב עם הגישה ההוליסטית והחדשנית, מבדלת אותנו כמובילים בתעשייה. אנו שומרים על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של טיפול ומחויבים לספק לכל מטופל את הכלים הדרושים לחיים מלאים, מאוזנים ובעלי משמעות. המחויבות שלנו לשיפור מתמיד, דאגה אישית לכל מטופל ושימוש בשיטות טיפול מתקדמות ממצבות אותנו כמודל לחיקוי בטיפול בהתמכרות.

קבלה רדיקלית

קבלה רדיקלית היא עיקרון מרכזי ב-"DaoTherapy Rehab Thailand", שבו אנו מעודדים את המטופלים לקבל את המציאות שלהם במלואה, ללא התנגדות. על ידי הכרה וקבלה של הרגשות והמצבים הקשים ביותר, המטופלים יכולים להשתחרר מהמאבק במה שלא ניתן לשנות ולהתמקד בתהליך הריפוי. פרקטיקה זו, המשולבת בטיפולים ובמפגשי המיינדפולנס שלנו, מעניקה למטופלים את הכוח להמשיך קדימה עם יותר שלווה וחוסן פנימי.

עשייה של 33 שנות פיתוח ההחלמה מטראומה והתמכרויות

קצת עלינו בטלוויזיה ובעיתונות

ידיעות אחרונות

"כל בן אדם רוצה שיראו אותו, ופה המדינה ששלחה אותך אומרת לך - אתה שקרן" כתבה על הלומי קרב בפרויקט של טאותרפיה מסע בשיטת 12 הצעדים.

עיתון הארץ

מכללת טאותרפיה מכשירה את בוגריה ללימודי פסיכותרפיה בדגש על טראומה והתמכרויות. במקום פועל גם מרכז יום המציע טיפול לנפגעי טראומה, מכורים והלומי קרב. "העקרונות המנחים אותנו מבוססים על אהבה, אכפתיות, חמלה ואי שיפוטיות וביקורת"

דה מרקר

"רק המרפא הפצוע יכול לרפא" טכניקת הטאותרפיה, המשלבת בין גישה מודרנית לבין שיטות רפואה סיניות עתיקות יומין, מציעה טיפול בבעיות של חרדה ודיכאון, בין השאר. ד"ר אברהם מזרחי, מכור נקי, גורס שדווקא "הפצועים" שעברו כברת דרך, יוכלו לרפא את "הפצועים החדשים", ששבו-לא שבו מזירות מדממות לאחר אירועי השבעה באוקטובר

ערוץ כאן 11

תכנית בערוץ החדשות של כאן אודות העשייה של דוקטור מזרחי אברהם מייסד שיטת טאותרפיה. שולי רנד, אביתר בנאי וצופית גרנט מספרים על מכללת טאותרפיה. שיטת טאותרפיה מתאימה לכל אדם ואדם באשר הוא ששואף להשלים עם עצמו ולהגיע לקבלה רדיקלית וצמיחה בלתי פוסקת בחיים.
נגישות