ג'יימי קיי – מייסד נרקומנים אנונימיים

ג'יימי קיי - מייסד נרקומנים אנונימיים

הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי

המכללה המובילה בישראל ללימודי טראומה והתמכרויות

ג'יימי קיי - מייסד נרקומנים אנונימיים

ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה

ג'יימי קיי - מייסד נרקומנים אנונימיים

קוראים לי אברהם ואני מכור נקי מהתאריך 02/09/1992

חשוב לי לפתוח בהקדמה לתרגום ואוסף של חומרים שאספתי ותרגמתי.
 

ג'יימס פטריק קינון (5 באפריל 1911 – 9 ביולי 1985), הידוע בכינויו ג'ימי קינון או "ג'ימי קיי.", היה המייסד העיקרי של נרקוטיקס אנונימוס (NA), חברותא עולמית של מכורים מחלימים.  במהלך חייו נקרא בדרך כלל "ג'ימי ק."  עקב עקרון האנונימיות האישית של NA ברמה הציבורית הוא נקרא ג'יימי קיי. 

הוא מעולם לא התייחס לעצמו כמייסד חברת NA, אם כי מהתיעוד נראה בבירור שהוא מילא תפקיד מכונן ודרמטי. כאשר קינון היה בן שבע התיידד עם אלכוהוליסט מקומי שאותו כינה מר קרוקשנק. 

קינון היה מוצא אותו לעתים קרובות שיכור ומוכה.  יום אחד הוא מצא את קרוקשנק לאחר מכות קשות שקיבל והוא לא מגיב. קינון רץ להגיש לו סיוע.  בשבועות שלאחר מכן קינון לא ראה את קרוקשנק, ואחרי בירורים רבים, אמו לקחה אותו לבקר את חברו.

הם הלכו למוסד שקרוקשנק היה מטופל בו.  הוא היה כבול לכסא גלגלים ולא בקושי הגיב ולא היה עקבי בתגובותיו. כשעזב את המתקן אמר קינון לאמו שכאשר הוא יגדל הוא הולך לעזור לאנשים כמו מר קרוקשנק.

סיפורו של ג'יימי קיי נרקומנים אנונימיים

מרכז הוליסטי לטיפול בטראומה, התמכרויות וחוסר איזון נפשי בתאילנד

"בואו לתחילת המסע לחופש מהתמכרות לאלכוהול, סמים, כדורים ותגלו מחדש את חייכם בחיבוק השקט של "DaoTherapy Rehab בתאילנד—במקום שבו ריפוי הוליסטי פוגש החלמה מעצימה."

 

מרכז יום הוליסטי בישראל

ההבדל שקיים בנרקומנים אנונימיים שמדובר בהתמכרות

קינון נולד בפייסלי, סקוטלנד ב- 5 באפריל 1911. הוא והוריו עברו לארצות הברית בשנות העשרים. 

 

מסיבות רפואיות הוא הופרד מהוריו באי אליס למשך שלושה ימים וחצי.  הוא התיידד עם משפחה רוסית בזמן שחיכה שאחותו תחלים מנושא רפואי. כאשר התאחדה המשפחה הם עברו לפילדלפיה.  הוא לא ראה עוד את המשפחה הרוסית. 

בזמן שהות בפילדלפיה קינון למד בבית ספר פרטי והיו לו תוכניות להיכנס ללימודי כמורה ולכהן ככומר. הוא החל להשתמש באלכוהול ובכדורים שהתחילו את שנות ההתמכרות שלו עד שהתנקה בשנת 1950.

הוא מעולם לא עקב אחר מטרתו להיות כומר.  הוא פגש את אשתו הראשונה אגנס בפילדלפיה ונולדו להם חמישה ילדים יחד. קינון הפסיק להשתמש בכל החומרים משני תודעה ומצב הרוח  ב- 2 בפברואר 1950. הוא החל להשתתף ב- Alcoholics Anonymous, תוכנית שתים עשרה צעדים. 

אצל אלכוהוליסטים אנונימיים הוא פגש מספר חברים אחרים שנאבקו בהתמכרות לחומרים שאינם אלכוהול. אלכוהוליסטים אנונימיים הרתיעו לעתים קרובות חברים מלדבר על התמכרויות שאינן אלכוהול. 

ג'ימי ראה את הצורך ההחלמה הרבה מעבר לטיפול בסימפטום, כלומר מהחומר של המשתמש (אלכוהול, כדורים וכו ') על ידי התייחסות לחשיבותו של עמדתו של המכור ועמדותיו לפני השימוש, במהלך ההתמכרות ובין לבין. 

זו הסיבה המרכזית להקמת ה- NA, הוא שינה את השפה של הצעד הראשון מתוך 12 הצעדים של ה- AA מ"אלכוהול "ל"התמכרות". קינון השתתף בישיבות של קבוצה אחרת בשם "סמים היוצרים הרגלים" אך התאכזב מכך ומכאן צמח אצלו הרעיון הרחב יותר.

בקיץ 1953 ג'ימי קינון וחמישה חברי אלכוהוליסטים אנונימיים אחרים החלו לקיים פגישות נפרדות משלהם, שאותם כינו נרקוטיקס אנונימוס. קינון וכמה אחרים קיבלו אישור מאלכוהוליסטים אנונימיים להתאים את שיטת 12 הצעדים AA, אך ג'ימי שינה את הצעד הראשון מ"חוסר אונים מול האלכוהול "ל חוסר אונים מול ההתכרות". 

זה היה שינוי מיקוד משמעותי מתוכנית AA, מכיוון ש- NA מתמקדת בהחלמה ממחלת ההתמכרות ולא מכל חומר מסוים. 

הסמים הם רק סימפטום נרקומנים אנונימיים

קינון ראה את החומר כסימפטום של סוגיית ליבה עמוקה יותר (כלומר החשיבה, האובססיה והכפיות) שמהם המכור שמשתמש מחפש כדי להשיג הקלה זמנית. נרקומנים אנונימיים הוקמה רשמית ביולי 1953 בסאן ואלי, קליפורניה. 

היה גם ארגון אחר שנקרא גם נרקוטיקס אנונימוס שהוקם בעבר על ידי מכור בהחלמה בשם דני קרלסן בעיר ניו יורק, אך הוא לא עקב אחר 12 המסורות והיה יותר ארגון לשירותים חברתיים מאשר חברותא. 

הוא נפטר באמצע שנות השישים ומעולם לא היה קשור ל- NA קינון שהתחיל בעמק סאן ואלי.

מרבית הספרות המוקדמת של נרקומנים אנונימיים נכתבה על ידי ג'ימי קינון והיא משמשת כיום ברחבי העולם בלמעלה מ- 70,000 מפגשי NA. 

הוא היה הכותב העיקרי בחוברת הצהובה ולחוברת הלבנה הקטנה ששימשו לאורך כל שנות השישים והשבעים. בשנים 1953 – 1977 לנרקומנים האנונימיים היה מקלט בטוח להיפגש בישיבות המפגש שלהם ב – NA  כדי לעזור אחד לשני להגיע ולהישאר נקיים מכל החומרים, כולל אלכוהול. 

בשנים 1979-1982 הרחיבו מאות אנשי נרקומנים אנונימיים ספרות זו ויצרו את הטקסט הבסיסי. 

קינון עיצב גם את לוגו ה- NA, את הלוגו הקבוצתי, את סמל השירות וכתב את הצהרת התודה ואת "פרי הקציר" שנמצאו בתחילת ספר ה- NA הטקסט הבסיסי. 

ספר זה היה הראשון שנודע אי פעם שנכתב על ידי מכורים מחלימים למכורים מחלימים.  זה פורסם לראשונה בשנת 1982. 9.3 מיליון עותקים של הטקסט הבסיסי התפרסמו מאז 1982, והם מופיעים ב – 31 שפות שונות ברחבי העולם.

ג'יימס קינון נפטר מסרטן ריאות ב- 9 ביולי 1985 בקליפורניה. לפני מותו הוא אמר, אם היה לו אי פעם מצבה הוא היה כותב בה, "כל מה שעשינו היה לזרוע כמה זרעים ולעבוד ולעשות כדי לעשות את העבודה הזו, כדי שאנו ואחרים נוכל לחיות, בשלום, בחופש ובאהבה  ".

הוא היה נקי במשך שלושים וחמש שנים בזמן מותו.


תלמדו עם המקצוענים ביותר

מסלולי הלימודים של טאותרפיה

לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות
מסלול תלת שנתי
הכשרה בשיטת 12 הצעדים בגישת טאותרפיה
מסלול של 15 מפגשים
לימודי הנחיית קבוצות והכשרת מרצים טאותרפיה
מסלול דו-שנתי

כל מה שעשינו היה לזרוע זרעים ולעבוד ולעמול כדי להפוך זאת לעובדה, כדי שאנו ואחרים נוכל לחיות. בשלום, בחירות ובאהבה.

ג'יימי קיי זכור כמנהיג אמיץ ומייסד פורץ דרך, אשר שינה את חייהם של רבים באמצעות הקמת נרקומנים אנונימיים. הארגון שהקים ממשיך לספק תמיכה והשראה לאלו הנאבקים בהתמכרות לסמים, והחזון שלו ממשיך לחיות דרך עבודת NA ברחבי העולם.

נרקומנים אנונימיים

נרקומנים אנונימיים (Narcotics Anonymous, NA) הוא ארגון בינלאומי ללא מטרות רווח המספק תמיכה למכורים לסמים. הארגון נוסד בשנת 1953 על ידי ג'יימי קיי וחברים נוספים מהארגון "אלכוהוליסטים אנונימיים" (AA). NA פועל לפי מודל 12 הצעדים שנלקח מ-AA, אך התאימו אותו להתמודדות עם התמכרות לכל סוגי הסמים ולא רק אלכוהול.

 

עקרונות ופעילות

1. תוכנית 12 הצעדים: NA משתמש בתוכנית של 12 צעדים לעזרה עצמית, המתמקדת בהתמודדות עם ההתמכרות ובשינוי אורח החיים. התוכנית כוללת הודאה בחוסר האונים מול ההתמכרות, אמונה בכוח עליון שיעזור, והליך של חשבון נפש והתנקות מהתנהגויות מזיקות.

2. תוכנית 12 המסורות: המסורות מסייעות בניהול הקבוצות ובשמירה על האחדות והאוטונומיה של הארגון. המסורות מדגישות את חשיבותה של תמיכה הדדית, שמירה על אנונימיות והימנעות ממעורבות בעניינים חיצוניים.

3. פגישות: הפגישות מתקיימות באופן סדיר בכל רחבי העולם. קיימות פגישות פתוחות לכל מי שמעוניין ללמוד על NA ופגישות סגורות שמיועדות למכורים בלבד. סוגי הפגישות מגוונים וכוללים קריאה של ספרות הארגון, דיונים, הרצאות, ומפגשים של קבוצות תמיכה קטנות.

4. ספרות: הארגון מפיק ספרות רבה הכוללת את "Basic Text", ספר היסוד של NA, והחוברת הלבנה ("The Little White Book"). הספרות מספקת כלים ועקרונות להתמודדות עם ההתמכרות ומקנה השראה ותמיכה לחברים.

5. רוחניות: NA מדגיש את החשיבות של רוחניות בתהליך ההחלמה. חברים מעודדים לפתח קשר אישי עם כוח עליון כלשהו לפי הבנתם האישית. רוחניות זו היא חלק מהותי מהתהליך ועוזרת לחברים להתמודד עם הקשיים היומיומיים.

 

השפעה ומורשת:

ה-NA הפך לארגון בינלאומי עם מעל 70,000 פגישות ביותר מ-140 מדינות. הארגון עוזר למיליוני אנשים ברחבי העולם להתמודד עם התמכרותם לסמים ולבנות חיים חדשים ונקיים. הספרות והתמיכה שמספק NA ממשיכים להיות מקור השראה ולסייע לחברים לשמור על ההחלמה לאורך זמן. 

נרקומנים אנונימיים (NA) הוא ארגון גלובלי

נרקומנים אנונימיים (NA) הוא ארגון גלובלי ללא מטרות רווח המיועד למכורים לסמים ומספק תמיכה למי שרוצה להפסיק להשתמש בסמים ולשמור על אורח חיים נקי. NA נוסד ב-1953 על ידי ג'יימי קיי בלוס אנג'לס, קליפורניה. הארגון משתמש במודל 12 הצעדים שפותח בהשראת "אלכוהוליסטים אנונימיים" (AA), אך התאימו אותו במיוחד לטיפול בהתמכרות לסמים.

 

מבנה ופעילות

ה-NA מקיים כיום כ-76,000 פגישות שבועיות ביותר מ-143 מדינות ברחבי העולם. הפגישות מתקיימות במגוון פורמטים, כולל פגישות פתוחות לכל המעוניין וללא הגבלת סמים מסוימים, ופגישות סגורות שמיועדות למכורים בלבד. כל הפגישות מתמקדות בשיתוף ניסיון, תמיכה הדדית והתאוששות משותפת מהתמכרות.

 

ספרות ותרבות הארגון

ה-NA הפיק ספרות עשירה הכוללת את "Basic Text", ספר היסוד של NA, ומדריכים נוספים להתמודדות עם התמכרות, כגון חוברות מידע ומדריכים לעבודה עצמית. הספרות הזו מספקת כלים ותמיכה לחברים בתהליך ההחלמה ומעודדת אותם לפתח רוחניות ולמצוא כוח עליון לפי הבנתם האישית.

 

חשיבות השירות בקהילה

אחד מעקרונות היסוד של NA הוא שירות לקהילה. חברים מעודדים להשתתף בפעילויות שירות שונות, כגון ניהול פגישות, סידור המקום לאחר פגישות, או מתן תמיכה טלפונית. שירות זה נועד לסייע לחברים לשמור על ההתאוששות ולתמוך בחברים אחרים בקהילה.

 

נתונים על מספר חברים

נכון להיום, NA מחזיק בכ-76,000 פגישות שבועיות ביותר מ-143 מדינות, מה שמצביע על מאות אלפי חברים פעילים ברחבי העולם.

אם תרצה מידע נוסף, ניתן לבקר באתר הרשמי של NA בכתובת [NA World Services](https://www.na.org/).

"Trauma recovery programs in Thailand, offering holistic and comprehensive healing."

צרו איתנו קשר

פנו אלינו עם כל השאלות שיש לכם

נשמח לשוחח איתך! אל תהסס/י לפנות אלינו עם כל שאלה שיש לכם. 

"Long-term recovery programs at a rehabilitation center, focusing on sustained healing and support."

צור קשר

קבע פגישת ייעוץ חינם

קבע פגישת ייעוץ חינם עם הצוות שלנו ובוא נגרום לדברים לקרות!

נגישות