נרקומנים אנונימיים | מכורים אנונימיים רקע היסטורי וסיפור הניצחון

מכורים אנונימיים רקע היסטורי

הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי

המכללה המובילה בישראל ללימודי טראומה והתמכרויות

מכורים אנונימיים רקע היסטורי

ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה

נרקומנים אנונימיים

ה – Narcotics Anonymous (NA), שנוסדה ב-1953, מתארת את עצמה כ"מלכ"ר או חברה של גברים ונשים שעבורם הסמים הפכו לבעיה גדולה. Narcotics Anonymous משתמש במודל בן 12 הצעדים שפותח עבור אנשים עם הפרעות שימוש בסמים שונות והוא הארגון השני בגודלו בן 12 הצעדים.

תכנית נרקומנים אנונימיים:

חברות וארגון:

המסורת השלישית של NA קובעת שהדרישה היחידה לחברות היא "רצון להפסיק להשתמש". NA אומרת שהפגישות שלה הן המקום שבו חברים יכולים "להיפגש באופן קבוע כדי לעזור זה לזה להישאר נקיים". כל העובדות והציטוטים המוצגים בספרות "התוכנית של נרקומנים אנונימיים", אלא אם כן מקורם אחר, מקורם ב-Narcotics Anonymous (טקסט בסיסי). החברות ב-NA היא בחינם, ואין עמלות או עמלות.

היסוד של התוכנית "נרקומנים אנונימיים" הוא שנים עשר הצעדים ושנים עשר המסורות. נרקומנים אנונימיים משתמשים בשינוי קל של הניסוח הן במסורת שנים עשר הצעדים והן במסורות שנים עשר בהשוואה לקבוצות אחרות של שנים עשר הצעדים.

על פי הטקסט הבסיסי, לנרקומנים אנונימיים "אין דעה בנושאים חיצוניים", לרבות אלה של פוליטיקה, מדע או רפואה, ואינה תומכת בשום ארגון או מוסד חיצוני. החברותא אינה מקדמת את עצמה, אלא מושכת חברים חדשים באמצעות מידע והסברה לציבור. אנשים יכולים גם להיאלץ דרך בתי משפט או תוכניות גמילה. קבוצות ואזורים של NA מספקים לארגונים חיצוניים מידע עובדתי בנוגע לתוכנית ה-NA, וחברים בודדים עשויים לשאת את המסר של ה-NA לבתי חולים ומוסדות, כגון מרכזי טיפול ובתי כלא.

מכורים אנונימיים רקע היסטורי וסיפור הניצחון

מרכז הוליסטי לטיפול בטראומה, התמכרויות וחוסר איזון נפשי בתאילנד

"בואו לתחילת המסע לחופש מהתמכרות לאלכוהול, סמים, כדורים ותגלו מחדש את חייכם בחיבוק השקט של "DaoTherapy Rehab בתאילנד—במקום שבו ריפוי הוליסטי פוגש החלמה מעצימה."

 

מרכז יום הוליסטי בישראל

טבעה של ההתמכרות

לפי הפילוסופיה של תוכנית NA, רוב המכורים לא הבינו שיש להם בעיה עם סמים עד שלא נשאר להם אף אחד. גם אם אנשים אחרים ציינו שיש להם בעיית סמים הם היו משוכנעים אחרת. אבל ברגע שמכור בכוחות עצמו מנסה לעצור ומבין שהוא לא יכול, הוא סוף סוף רואה שהסמים שולטים בו. מכורים חיו כדי להשתמש והשתמשו כדי לחיות.

ה-NA עוזר להראות להם דרך חיים אחרת ועוזר להם להתמודד עם מחלתם. NA מתאר את ההתמכרות כמחלה מתקדמת ללא תרופה ידועה, המשפיעה על כל תחום בחייו של מכור: פיזי, נפשי, רגשי ורוחני. NA מציע שניתן לעצור את מחלת ההתמכרות, והחלמה אפשרית באמצעות תוכנית שנים עשר הצעדים של NA.

הצעדים אף פעם לא מזכירים סמים או שימוש בסמים, אלא הם מתייחסים רק להתמכרות, כדי לציין שלמכורים יש מחלה ששימוש בסמים הוא סימפטום אחד שלה. בתוכנית NA, כל הסמים נחשבים שווים, וגם אלכוהול הוא סם. תסמינים אחרים כוללים אובססיה, כפייתיות, הכחשה וריכוז עצמי.

 

פגישות

מפגשים קבועים, הנערכים על ידי קבוצות NA, הם היחידה הבסיסית של אחוות NA. הפגישות מתקיימות במגוון מקומות כגון חדרי ישיבות, מקלטים, ספריות, בתי חולים, מרכזים קהילתיים, פארקים או כל מקום אחר שיכול להכיל מפגש.

חברים שמגיעים לאותה פגישה באופן קבוע כדי להקים רשת החלמה ושגרה אמינה מבינים שזוהי "קבוצת הבית" שלהם. חברי הקבוצה הביתית יכולים להשתתף בפעילות הקבוצה ולמלא תפקיד חשוב בהחלטה כיצד יש לנהל את פגישות הקבוצה.

פורמט מכורים אנונימיים

 

ישנם שני סוגים בסיסיים של פגישות: פגישה "פתוחה" ו"סגורה". כל אחד מוזמן להשתתף במפגש פתוח, בעוד שמפגשים סגורים מוגבלים למכורים ולאנשים שחושבים שיש להם בעיה עם סמים. 

הפורמטים של המפגשים משתנים, אך לרוב כוללים זמן המוקדש לקריאה בקול של ספרות NA בנוגע לנושאים הכרוכים בלחיות חיים נקיים שנכתבת על ידי ולמען חברי NA. פגישות רבות מנוהלות על ידי היו"ר הבוחר את הדוברים. פגישות אחרות כוללות מרכיב "שיתוף פתוח", שבמהלכו לכל מי שמשתתף יש הזדמנות לשתף. בדרך כלל אין משוב ישיר במהלך ה"שיתוף"; לכן רק אדם אחד מדבר אי פעם בכל זמן נתון במהלך חלק זה של הפגישה. פגישות מסוג זה מתוארות לעתים כפגישות דיון. קבוצות מסוימות בוחרות לארח דובר בודד (ישיבות כאלה מסומנות בדרך כלל "פגישות דוברים") לחלוקה במשך רוב זמן הפגישה. 

פורמטים אחרים של מפגשים כוללים סבב סיבוב (השיתוף מסתובב במעגל), פגישת תיוג (כל דובר בוחר את האדם הבא לשיתוף) ופגישות דבק (כל חבר שואב פתק עם נושא לשיתוף). חלק מהפגישות מתמקדות בקריאה, כתיבה ו/או שיתוף על אחד משנים עשר הצעדים או חלק אחר של ספרות אנ-איי. חלק מהמפגשים הם מפגשי "צרכים משותפים" (הידועים גם בשם עניין מיוחד), התומכים בקבוצה מסוימת של אנשים על סמך מגדר, זהות מינית, גיל, שפה או מאפיין אחר. פגישות אלה אינן מוציאות מהכלל, שכן כל מכור מוזמן בכל מפגש של NA. קהילות NA יעשו לעתים קרובות מאמץ לקיים מפגש נפרד בו-זמנית עבור חברים שאינם מזדהים עם המפגש עם הצרכים המשותפים. 

במהלך הפגישה, חלק מהקבוצות מקצות זמן להודעות הקשורות ל-NA ופגישות רבות קבעו זמן כדי להכיר ב"ימי נישואין" או "ימי הולדת" בזמן נקי. לפעמים מותר לאנשים להודיע לקבוצה על הזמן הנקי שלהם. ישנם מדליות ומחזיקי מפתחות, המציינים כמויות שונות של זמן נקי, הם מחולקים למי שהשיג אבני דרך שונות. באזורים מסוימים, המכור שחוגג "יום נישואין בזמן נקי" יוכל לגרום לחברי קבוצת התמיכה לקרוא את ההקראות לפגישה, והוא או היא יבקשו מהנואם לשאת את המסר של ה-NA. לאחר מכן, המכור החוגג יבקש מהספונסר שלו או מחבר או בן משפחה לתת להם מדליון, אז החבר יחלוק חלק מההישגים של המכור החוגג במהלך השנה האחרונה או במהלך כל מהלך ההחלמה שלו. אז המכור החוגג יכול לחלוק את הניסיון, הכוח והתקווה שלו (ESH) עם הקבוצה כיצד הם עשו זאת. 

ה-NA קובע במסורת החמישית כי "לכל קבוצה יש רק מטרה עיקרית אחת – להעביר את המסר למכור שעדיין סובל". לכן, החבר החדש נחשב לאדם החשוב ביותר בכל פגישה. המסר שלנו הוא תקווה וההבטחה היא חופש. הודעת NA, כפי שצוטטה בטקסט הבסיסי, קובעת, "מכור, כל מכור, יכול להפסיק להשתמש בסמים, לאבד את הרצון להשתמש בסמים  ולמצוא דרך חדשה לחיות" (טקסט בסיסי עמ' 68). "NA מציעה הבטחה אחת: חופש מהתמכרות פעילה" (טקסט בסיסי עמ' 106). על פי הטקסט הבסיסי של נרקומנים אנונימיים, "שנים עשר הצעדים" הם המקור לתקווה ולחופש זה כאשר הם עובדים כמיטב יכולתו. 

 


תלמדו עם המקצוענים ביותר

מסלולי הלימודים של טאותרפיה

לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות
מסלול תלת שנתי
הכשרה בשיטת 12 הצעדים בגישת טאותרפיה
מסלול של 15 מפגשים
לימודי הנחיית קבוצות והכשרת מרצים טאותרפיה
מסלול דו-שנתי

שירות

ספרות NA מציעה שעבודת שירות היא חלק חיוני מתוכנית ההחלמה. שירות הוא "לעשות את הדבר הנכון מהסיבה הנכונה", והוא הדוגמה הטובה ביותר ל"רצון טוב", שהוא הבסיס לחופש מהתמכרות פעילה על ידי תוכנית NA. עבודת שירות היא בדרך כלל יו"ר פגישה, אך עשויה להיות פשוטה כמו ניקיון לאחר הפגישה, הנחת כיסאות או מענה לטלפון.

בנוסף, ישנן עמדות שירות בסיסיות ורשמיות ברמת הקבוצה כדי לעזור לקבוצה לבצע את תפקידה, כגון גזבר, מזכיר ונציג שירות קבוצתי (GSR), המייצג את הקבוצה במבנה השירות הגדול יותר.

מבנה השירות של NA פועל ברמה האזורית, האזורית והעולמית. רמות שירות אלו קיימות כדי לשרת את הקבוצות והן אחראיות ישירות לאותן קבוצות; הם לא שולטים. שירותי העולם אחראים לאזורים החברים בו, אשר בתורם אחראים לאזורים החברים.

ועדות השירות באזור תומכות ישירות בקבוצות החברים ולעיתים קרובות עורכות אירועים מיוחדים, כגון ריקודים ופיקניקים. ועדות שירות אזוריות מספקות גם ועדות משנה מיוחדות לשרת את צורכי החברים שעלולים להיות כלואים בבתי סוהר ובמוסדות, וכן יספקו ממשק ציבורי למלגה.

 

ספרות

הטקסט הבסיסי הנקרא Narcotics Anonymous מחולק לשני ספרים. ספר ראשון דן ביסודות תוכנית NA ובשנים עשר הצעדים והמסורות. ספר שני מורכב מסיפורים אישיים רבים.

It Works: How and Why מציע דיון מפורט על שנים עשר הצעדים והמסורות. והוא מכונה לעתים קרובות "ירוק וזהב" על שם כיס

מדריכי העבודה הצעדים הם חוברת עבודה עם שאלות על כל צעד ונקרא לעתים קרובות "הספר השטוח".

רק להיום הוא ספר של מדיטציות יומיות עם ציטוטים מהטקסט הבסיסי וספרות אחרת שאושרה על ידי NA כולל "עלוני מידע".

ספונסר – הוא דיון מעמיק בתפקיד החונך ב-NA, הכולל החוויות האישיות של החברים.

ניסים קורים מתאר את השנים הראשונות של ארגון ה-NA. ספר זה מכיל תצלומים רבים של ספרות מוקדמת ומקומות מפגש.

לחיות נקי: המסע ממשיך אושרה על ידי ועידת השירות העולמית במאי 2012. היא מכילה חוויות של חברים להישאר נקיים ובהחלמה בזמן שהם עוברים אתגרים בחיים כמו מחלה, מוות, הורות, מסלולים רוחניים ותעסוקה.

עקרונות מנחים; רוח המסורות שלנו אושרה על ידי ועידת השירות העולמי במאי 2016. הספר בוחן את העקרונות המצויים ב-12 המסורות של NA ומהווה משאב לחברי NA ללמוד מהי מהות המסורות, כמו גם להבין את היישום שלהן עבור קבוצות, חברים וועדות שירות.

ה-NA גם הפיקה עשרות "חוברות מידע", או "כתובות IP", באורך משתנה המכסות מגוון רחב של נושאים הקשורים להחלמה, כולל שאלונים למי שחושב שיש להם התמכרות לסמים ומידע לאותם מכורים שמנסים להישאר נקיים בעודם נמצאים בבתי חולים או מוסדות. 

רוחניות

ה-NA מכנה את עצמה תוכנית רוחנית של החלמה ממחלת ההתמכרות. תוכנית NA מייחסת חשיבות לפיתוח יחסי עבודה עם "כוח עליון". הספרות מציעה לחברים לגבש את ההבנה האישית שלהם לגבי כוח עליון. ההנחיות היחידות המוצעות הן שכוח זה הוא "אוהב, דואג וגדול מהמכור וחזק יותר ממחלת ההתמכרות".

לחברים ניתן חופש מוחלט להגיע להבנה של כוח עליון שעובד עבורם. אנשים מרקעים רוחניים ודתיים שונים, כמו גם אתאיסטים ואגנוסטים רבים, פיתחו מערכת יחסים עם הכוח העליון שלהם. NA גם עושה שימוש תכוף במילה "אלוהים" וכמה חברים שמתקשים במונח זה מחליפים "כוח עליון" או קוראים אותו כראשי תיבות של "כיוון טוב מסודר".

שנים עשר הצעדים של תוכנית ה-NA מבוססים על עקרונות רוחניים, שלושה מהם הם כנות, פתיחות ראש ונכונות, המגולמים בשלושת הצעדים הראשונים. שלושת אלה אינם ממצים כמעט. הטקסט הבסיסי של NA שאומר, בפרק רביעי, על כל שנים עשר הצעדים, "אלה הם העקרונות שאפשרו את ההחלמה שלנו". לפי חברי ה-NA עקרונות אלו, כשהם פועלים לפי מיטב יכולתו, מאפשרים דרך חיים חדשה.

פגישות NA בדרך כלל נסגרות עם מעגל של המשתתפים, חיבוק קבוצתי ותפילת השלווה. התפילות שנהגו לסגור פגישות כיום כוללות את גרסת ה"אנחנו" של "תפילת השלווה" ("אלי, תן לנו את השלווה לקבל את הדברים שאיננו יכולים לשנות, את האומץ לשנות את הדברים שאנו יכולים, ואת החוכמה לדעת את ההבדל.");

תפילת הצעד השלישי ("קח את רצוני ואת חיי. הנח אותי בהחלמה שלי. הראה לי איך לחיות") או "תפילת הכרת הטוב" ("שאף מכור שמחפש החלמה לא צריך למות לעולם… הכרת התודה שלי מדברת כשאכפת לי וכשאני חולקת עם אחרים את דרך ה-NA").

חונכות

מכור אחד שעוזר לאחר הוא חלק מהותי מתוכנית NA. לכן מומלץ מאוד לחברי NA למצוא חונך אישי . החונך הוא חבר ב-NA שעוזר לחבר אחר בחברותא על ידי שיתוף בניסיונם, כוחם ותקווה שלו בהחלמה ומשמש כמדריך דרך שנים עשר הצעדים. בכך, חברי NA בוחרים לעתים קרובות נותן חונכות עם ניסיון ביישום שנים עשר הצעדים של ה-NA.

כדי להרגיש הכי בנוח, לחברי NA רבים יש ספונסרים מאותו המין למרות שחברים חופשיים לבחור כל חבר אחר כנותן חסות. כמו כן, מומלץ למצוא נותן חסות שעבד בכל 12 השלבים של נרקומנים אנונימיים.

 

אנונימיות

"אנונימיות היא הבסיס הרוחני של כל המסורות שלנו, שמזכירה לנו תמיד לשים עקרונות לפני אישיות." (מסורת 12, טקסט בסיסי)

חברי NA רבים מזהים את עצמם בפגישות בשמם הפרטי בלבד. רוח האנונימיות עוסקת בהצבת "עקרונות לפני אישיות" והכרה בכך שאף מכור אינדיבידואלי נעלה על פני האחר וכי מכורים בודדים אינם מחלימים ללא החברותא או העקרונות הרוחניים שלה.

המסורת האחת עשרה קובעת שחברי NA "צריכים לשמור תמיד על אנונימיות אישית ברמת העיתונות, הרדיו והסרטים".

היסטוריה

ה-NA צצה מתוכנית אלכוהוליסטים אנונימיים של אמצע שנות ה-30, ונוסדה על ידי ג'ימי קינון. פגישות הופיעו לראשונה באזור לוס אנג'לס בקליפורניה, ארצות הברית, בתחילת שנות ה-50. תוכנית NA, שנוסדה רשמית בשנת 1953, התחילה כתנועה אמריקאית קטנה שגדלה לתוכנית ההחלמה הגדולה בעולם בת 12 הצעדים להתמכרות לסמים.

האבות המייסדים

אלכוהוליסטים אנונימיים הייתה התוכנית הראשונה בת 12 הצעדים, ודרכה רבים עם בעיות סמים ושתייה מצאו פיכחון. המסורת הרביעית מעניקה לכל קבוצת AA את האוטונומיה לכלול או להוציא מכורים ללא אלכוהול מפגישות "סגורות" – בהן רק מי שיש לו רצון מובע להפסיק לשתות רשאי להשתתף. בישיבות "פתוחות" של א.א. מתקבלים בברכה ללא אלכוהול.

בשנת 1944, המייסד השותף של AA ביל ווילסון דן בחברותא נפרדת למכורים לסמים.

בשנת 1947, NARCO (נקרא גם מכורים אנונימיים) נפגשו מדי שבוע במרכז הטיפולים של שירות הבריאות הציבורי האמריקאי (המרכז הרפואי הפדרלי, לקסינגטון) בתוך הכלא הפדרלי לקסינגטון, קנטקי למשך 20 שנה.

בשנת 1948, חבר ב-NARCO פתח חברותא קצרת מועד הנקראת גם "נרקומנים אנונימיים" במערכת הכלא של ניו יורק בניו יורק, ניו יורק.

 גרסה זו של אנ-איי לא פעלה לפי 12 המסורות של אנ-איי, מה שהביא לבעיות עבור החברותא ובסופו של דבר לסיומה של אותה קבוצת אנ-איי בסוף שנות הארבעים.

ג'ימי קיי, מי שזכה להקמת ה-NA כפי שאנו מכירים אותו היום, אכן יצר קשר עם ריי פרז, חבר מוביל בחברותת ה-NA הזו. מכיוון שהחברה הזו לא רצתה ללכת לפי 12 המסורות שנכתבו על ידי א.א., שתי החברות של ה-NA מעולם לא התאחדו.

 

היסטוריה מוקדמת של NA

בשנת 1953 נרקומנים אנונימיים, נוסדה בקליפורניה על ידי ג'ימי קינון ואחרים. בשונה מקודמיה, NA יצרה חברותא של קבוצות תומכות הדדית. חבריה המייסדים, שרובם היו מ-AA, התווכחו והקימו את 12 המסורות של אחוות ה-NA. ב-14 בספטמבר 1953, AA אישרה ל-NA להשתמש ב-12 הצעדים והמסורות של AA בתנאי שיפסיקו להשתמש בשם ה-AA, מה שגרם לארגון לקרוא לעצמו "נרקומנים אנונימיים".

ב-1954 הודפס הפרסום הראשון של NA, שנקרא "הספר החום הקטן". הוא הכיל את 12 הצעדים והטיוטות המוקדמות של כמה יצירות שייכללו מאוחר יותר בספרות שלאחר מכן.

באותה תקופה, NA עדיין לא הוכרה על ידי החברה בכללותה ככוח חיובי. הקבוצה הראשונית התקשתה למצוא מקומות שיאפשרו להם להיפגש ולעיתים קרובות נאלצה להיפגש בבתים של אנשים. הפגישות הראשונות של "נרקומנים אנונימיים" נערכו במרתפי הכנסיות להגנת החברים, משום שבאותה תקופה עדיין נשמר חוק ישן האוסר על עבריינים מורשעים להתכנס וכנסיות הציעו את המרתפים שלהן כמקלט.

מכורים יצטרכו להסתובב במקומות מפגש ולבדוק אם יש מעקבים, כדי לוודא שהפגישות לא יפסקו על ידי המשטרה. חלפו שנים רבות עד ש-NA הוכר כארגון מועיל, אם כי כמה דיווחים בעיתונות המוקדמים היו חיוביים מאוד. בנוסף, קבוצות NA רבות לא עקבו מקרוב אחר 12 המסורות (שהיו די חדשות באותה תקופה). קבוצות אלה קיבלו לעתים כסף מגופים חיצוניים, שערבבו את AA עם NA, או אפילו הוסיפו אלמנטים דתיים לפגישות.
 

מסיבות שונות, הפגישות החלו לרדת בסוף שנות ה-50, והייתה תקופה של ארבעה חודשים ב-1959 שבה לא נערכו פגישות בשום מקום. הייתה קריאה דחופה לפעולה על ידי קינון ואחרים שהקדישו את עצמם להפעלה מחדש של NA, והבטיחו להחזיק במסורות ביתר שאת.

 

התעוררות מחדש

בשלהי 1959 החלו להיווצר שוב פגישות ולגדול. החוברת הלבנה של NA נכתבה ב-1962 והפכה ללב מפגשי NA ולבסיס לכל ספרות ה-NA שלאחר מכן. NA כונתה "תוכנית כיס ירך" מכיוון שכל הספרות יכולה להיכנס לכיס הירך של אדם. חוברת זו פורסמה מחדש בשנת 1966 כספר הלבן של NA וכללה את סיפוריהם האישיים של מכורים רבים.

קו הטלפון הראשון של NA החל ב-1960, וקבוצת "H&I" הראשונה הוקמה ב-1963 (H&I מייצג בתי חולים ומוסדות, ועדת משנה של נרקומנים אנונימיים שמעבירה את המסר לבתי חולים ומוסדות שבהם אנשים לא יכולים להגיע לפגישה חיצונית). באותה שנה הוקמה "מועצת שירות הורים" (שנונה מאוחר יותר ל-World Service Board) כדי להבטיח ש-NA תישאר בריאה ותפעל מקרוב על פי המסורות. באופן מבלבל, בשנת 1962, צבא ההצלה הקים קבוצה שנקראת גם "נרקומנים אנונימיים" שפעלה בעקבות תוכנית אחרת של "13 צעדים", אך תוכנית זו גוועה במהרה. תוכנית NA צמחה לאט בשנות ה-60. חברי התוכנית למדו מה יעיל ומה לא. שיעורי ההישנות ירדו עם הזמן והחיכוך בין קבוצות ה-NA החל לרדת.

שנות ה-70 היו תקופה של צמיחה מהירה בהיסטוריה של NA. ב-1970 התקיימו רק 20 מפגשים קבועים ושבועיים, כולם בארצות הברית. בתוך שנתיים היו 70, כולל פגישות בגרמניה, אוסטרליה וברמודה. עד 1976, היו 200 מפגשים קבועים, כולל 83 בקליפורניה לבדה, ובתחילת שנות ה-80 בברזיל, קנדה, קולומביה, הודו, הרפובליקה של אירלנד, יפן, ניו זילנד ובריטניה. בשנת 1980, הפגישה הראשונה בלונדון נפתחה ברחוב מילמן, צ'לסי, עם שישה חברים ושנייה לאחר מכן חודשים לאחר מכן. עד 1981, היו 1,100 מפגשים שונים בכל רחבי העולם ובשנת 1983 ייסדה מרי בולטון את Narcotics Anonymous באירלנד.

 
משרד שירות עולמי נפתח רשמית ב-1977. בשנת 1971 נערכה הוועידה העולמית הראשונה של NA, ואחרות הגיעו בעקבותיה מדי שנה. 

התפתחות ספרות אנ-איי

מראשיתה של אנ.איי, היה ברור הצורך בספרות רשמית של אנ.איי. לרוע המזל, תהליך היצירה והאישור של ספרות NA הרשמית ראה כמה מתקופות הוויכוח השנויות ביותר במחלוקת בתוך החברותא. למרות שהחוברת הצהובה, החוברת הלבנה הקטן והספר הלבן הקטן היו בשימוש בשנות ה-60 וה-70, אנשים רבים ביקשו לקבל ספר מפורט יותר על החלמה, במקביל ל"ספר הגדול" של אלכוהוליסטים אנונימיים. חלק מהפגישות הציעו ספרות AA במפגשים, בעוד שאחרות שקלו לכתוב ספרים משלהם על החלמה.

קבוצה אחת אפילו תכננה להדפיס גרסה מוגברת של הספר הגדול של AA, כאשר כל מופע של המילה "אלכוהול" מוחלפת ב"סמים". הוכר הצורך בטקסט מאוחד שאושר על ידי ה"מצפון הקבוצתי" של החברותא, ובאוקטובר 1979 נערכה ועידת הספרות העולמית הראשונה של NA בוויצ'יטה, קנזס.

בעוד שספרות קודמת נכתבה על ידי רק כמה מכורים (בעיקר על ידי ג'ימי קינון), הטקסט הבסיסי של NA נכתב כשיתוף פעולה מאסיבי בין מאות אנשים. היו בסך הכל שבעה ועידות ספרות עולמיות בתוך שלוש שנים, כולם פתוחים לכל מכור שרצה לעזור. הוחלט שהספר ישתמש בספר הלבן הקטן כמתווה שלו, וימלא וירחיב את הנושאים הנדונים באותו טקסט.

בנובמבר 1981 הופצה גרסה סופית לכל NA לאישור, והטקסט אושר ברוב של 2/3 הנדרש למעבר. אולם לאחר המעבר, הפרסום נעצר עקב מחלוקת נמרצת בין משרד השירות העולמי לבין החברים שכתבו את הספר בנוגע לכמה משפטי מפתח שתיארו את אופי ארגון השירות העולמי וישויות שירות אחרות של ה-NA. הספר הודפס ב-1983 כשהקטעים הוסרו.

מהדורה שנייה שיחזרה את הקטעים הגיעה במהירות לדרישת החברותא. הצבעה נמהרת שחייבה את נציגי השירות האזורי להגיב תוך 60 יום (למרות שרוב האזורים נפגשו רק כל 90 יום), מה שהפך את זה לבלתי אפשרי לבצע סקר ממשי בקבוצות NA והחברות שוב הסירה את המשפטים במהדורה שלישית.

עורכים וכותבים מקצועיים נשכרו ב-1986 כדי לשפר את הטקסט הבסיסי כך שיהיה עקבי יותר בטון ובסגנון. המהדורה הרביעית שנוצרה, שיצאה ב-1987, נסקרה בצורה לא נכונה והיו לה בעיות רבות, כולל 30 שורות שהיו חסרות וטקסט שלא היה תואם עם ספרות אחרת של NA. מהדורה חמישית שוחררה בשנת 1988, כביכול תיקנה את הבעיות הללו.

בשנת 2004, ה-WSC יזם פרויקט לתיקון הטקסט הבסיסי. מהדורה חדשה זו תסיר חלק מהסיפורים האישיים מהמהדורה החמישית, ותשלים את שאר הסיפורים המקוריים בסיפורים אישיים מגוונים יותר מרחבי העולם. 10 הפרקים הראשונים היו אמורים להישאר זהים. כמו כן, ההקדמה תישאר זהה, כמו גם דף ה"סמל".

יש הקדמה חדשה אבל ההקדמה המקורית תיקרא "הקדמה למהדורה 1". היו כמה שינויים נוספים במבנה הספר, כולל הפריסה והזרימה של הספר, תוך שמירה על המסר המקורי ברור וללא שינוי. המשימה של בחירת הסיפורים הללו הועברה ממשרד השירות העולמי לישיבות אזוריות, לישיבות ועדת השירות האזורי, ולאחר מכן לפגישות קבוצת הבית האישיות, שבהן הייתה לכל חבר הזדמנות לעיין בטקסט החדש.

כאשר יצאה טיוטת האישור ב-1 בספטמבר 2006, הופצו 7,500 עותקים (4,493 עותקים נשלחו בדואר ו-3,009 עותקים היו עותקים אלקטרוניים שהורדו על ידי החברים). המספר המשוער של קלט שהתקבל היה 350 יצירות, מתוכם 60 אחוז הגיעו מיחידים, 17 אחוז הגיעו מקבוצות ו-23 אחוז הגיעו מוועדות. יותר מ-20 אחוז (161) מהסיפורים האישיים שהוגשו הגיעו מחוץ לארצות הברית. הגשות התקבלו מהמדינות הבאות (אם כי מאוחר יותר הוגשו סיפורים אישיים נוספים והסטטיסטיקה הנוספת אינה ידועה):

המהדורה ה-6 של הטקסט הבסיסי של NA אושרה עם למעלה מארבעים "סיפורים אישיים" חדשים מרחבי העולם. בגלל התוספת של כל כך הרבה סיפורים חדשים של חוויות של חברי NA, הוא גדול יותר מכל המהדורות הקודמות. לאחר הרצף המהיר של חמש מהדורות במהלך שנות ה-80, זו הייתה המהדורה החדשה הראשונה מזה עשרים שנה.

ב-1 באוקטובר 2008, המהדורה החמישית הוחלפה במהדורה השישית במלאי שירותי העולם של Narcotics Anonymous ב-NA.org. עותקים של הטקסט הבסיסי נמכרים, או נמסרים בחינם על חשבון הקבוצה, במפגשים של NA, וזמינים בלמעלה מ-30 שפות שונות. מיליונים נמכרו ברחבי העולם, והיו שימושיים למכורים רבים.


היסטוריה עדכנית יותר 

הטקסט הבסיסי של המהדורה השישית יצאה לאור בשנת 2008, והייתה גם מהדורה מיוחדת שיצאה באותה שנה הידועה בשם הטקסט הבסיסי ש המהדורה ה-25 (של הטקסט הבסיסי של המהדורה הראשונה). בשנת 2003, שירותי העולם של NA אישרו טקסט חדש שכותרתו חסות. ספר זה שואף לעזור לאנשים לחקור את הרעיון של חונכות ב NA. בחודשים האחרונים יותר, [מתי?] עלתה הצעה לתיקון החוברת "בזמני מחלה".

 

הצעה לפרויקט ליצירת ספר חדש הועלתה לוועידת השירות העולמי במחזור הכנסים 2008–2010. ההצעה התקבלה בהסכמה פה אחד בשנת 2010. במהלך השנתיים הבאות חברים בחברותא "נרקומנים אנונימיים" לקחו חלק במאמץ קולקטיבי ליצור ספרות חדשה זו באורך ספר. הספר היה אמור להיקרא לחיות נקי: המסע ממשיך. בוועידת השירות העולמי 2012 הוצגה לוועידה הצעה לאשר את הטיוטה הסופית של הספר לאישור ושוב נשאו הנציגים את ההצעה פה אחד. Living Clean: The Journey Continues שוחרר לציבור בשנת 2012.

לאחרונה, בשנת 2022, נרקומנים אנונימיים פרסמו את הספר "ניהול רוחני ביום" המקוצר לעתים קרובות ל-SPAD. ספר זה מורכב ממסר קצר על עיקרון רוחני שונה לכל יום בשנה. זה דומה לספר אחר שפורסם בעבר על ידי NA בשם Just for Today, המכיל מסר למחשבה על נושא הקשור להחלמה לכל יום בשנה.

קבוצות מכורים אנונימיים


נרקומנים אנונימיים מורכבים ביסודו מקבוצות NA. קבוצת NA היא מספר חברי NA הנפגשים בקביעות; בדרך כלל באותו זמן ומקום בכל שבוע. לקבוצות מסוימות יש פגישות תכופות יותר, אך הן נחשבות לחלק מקבוצה אחת. לקבוצות יש מטרה עיקרית אחת, להעביר את המסר למכור שעדיין סובל. קבוצות אינן תלויות זו בזו במידה רבה, וחברי NA מעודדים לבחור "קבוצה ביתית" להשתייך אליה, קבוצה שהן משתתפות בהן באופן קבוע ואיפה הם יחסרו אם ייעדרו.

כל קבוצה בוחרת כל מספר של מנהיגים, או "משרתים מהימנים", כדי לשרת את הצרכים של הקבוצה שהם יצרו, כולל מזכיר קבוצה, גזבר קבוצה, יו"ר קבוצה, נציג שירות קבוצתי (GSR) ו-GSR חלופי. תהליך בחירה זה מבוצע על ידי מצפון הקבוצה שהיא פגישה עסקית המורכבת מחברי הקבוצה השואפים להחלטות מבוססות קונצנזוס. כאשר כל קבוצה היא אוטונומית, מבלי להשפיע על NA בכללותה, האחריות של משרתים מהימנים משתנות מפגישה לפגישה.

אחריות או "מדיניות קבוצתית" אלו נוצרות באמצעות פגישות מצפון של הקבוצה על ידי הזמנת כוח עליון להנחות את ההחלטה של כל אדם מחלים, המכונה גם מצפון קבוצתי. דוגמה לאחריות ספציפית של משרת מהימן אחד היא: "המזכיר אחראי על פתיחת הפגישה, בחירת מי שיושב את הפגישה, לוודא שהכנת קפה וכו'. הוא או היא גם מסדרים רכישת אספקה וניהול רישומי הקבוצה. הגזבר עורך רישומים כספיים ומשלם את חשבונות הקבוצה. הוועדה הצבאית של האזור מייצגת את קבוצת ה-GSR ונציגת ה-GSR. GSR ומתכונן להחליף את ה-GSR בעת הצורך.

 
 
ועדות שירות אזוריות
 

ה-ASC מורכב מכל קבוצות ה-NA המשתתפות באזור נתון. נציגי השירות של הקבוצה (GSRs) וה-GSRs החלופיים מכל קבוצה באזור נפגשים יחד באופן קבוע לפגישה עסקית שבה נושאים מועלים ונדונים כדי לענות טוב יותר על הצרכים של הקבוצות באזור. כל ASC בוחר את המנהיגים שלהם: היו"ר, סגן היו"ר, המזכיר, הגזבר וחברי הוועדה האזורית (RCMs). לעתים קרובות ל-ASC יהיו ועדות משנה שונות (כגון אך לא רק בתי חולים ומוסדות (H&I), מידע ציבורי (PI), פעילויות, אתר אינטרנט, הסברה, מדיניות, ספרות, סקירת ספרות, ניוזלטר, התאוששות בדואר וכנסים) אשר מונחות על ידי מנהיגי ועדות המשנה הנבחרות על ידי ה-ASC כולו. באזורים מסוימים, מספר ASCs יקובצו לוועדת שירות מטרופולין ברמה תת-אזורית; זה אופייני בערים גדולות במיוחד, כמו לוס אנג'לס, המכילות מספר ASCs.

 

פורומים אזוריים 

הפורומים האזוריים הם מבנים ארגוניים מוכווני שירות שנועדו לשפר את התקשורת בין RSCs. הם לא גופים שמקבלים החלטות. כמה פורומים אזוריים משתתפים באופן פעיל ב"פיתוח החברותא" כדי לעזור לחברותא של NA לצמוח במדינות ובאזורים גיאוגרפיים חדשים שבהם NA עדיין מתגבשת. פורומים אזוריים עוזרים לקבוצות, אזורים או אזורים של NA לעבוד יחד כדי לתרגם ספרות, ליידע את הקהילה המקומית על NA וליצור ועדות שירות חדשות.

זה מושג באמצעות מפגשים שנתיים או דו-שנתיים של פורום אזורי יחד עם ביקורי פיתוח לקבוצות וחברים ב-NA במדינות אחרות. חברי NA מנוסים מקיימים סדנאות ופגישות ומציגים חומר כדי לעזור לקהילות החדשות יותר.

פורומים אזוריים מספקים גם הזדמנות חשובה לשירותי העולם ולמועצה העולמית ליצור אינטראקציה עם קהילות NA חדשות וצומחות כדי להבין טוב יותר את הצרכים והאתגרים שלהן. פורומים אזוריים הם חלק חשוב מהצמיחה של NA בכמה מהאזורים המאוכלסים והמרוחקים ביותר של העולם. קהילות NA במזרח אירופה, מרכז ומזרח אסיה ואמריקה הלטינית גדלו באופן משמעותי באמצעות עבודתם של הפורום האזורי.

כמה פורומים אזוריים הם מפגש שיתוף מונחה שירות המספק את האמצעים שבאמצעותם קהילות NA באזור שלהם יכולות לתקשר, לשתף פעולה ולצמוח אחת עם השנייה. למרות שאינם חלק ממערכת קבלת ההחלטות הרשמית של NA, פורומים אזוריים מקיימים אינטראקציה עם שירותי העולם בדרכים רבות.

כל פורום אזורי מספק דו"ח דו-שנתי על הרצפה של ועידת השירות העולמי, וכאשר הוועידה תתבקש, הוא עשוי גם לענות על שאלות ספציפיות או לפנות לגוף. כדי לשפר את התקשורת, הפורומים של Zonal מסופקים עם דיוור של משתתפי ועידה ושולחים כל תיעוד של מפגש של Zonal Forum לשירותי העולם. כדי לשרת בצורה יעילה יותר את המלגה, שירותי העולם והפורומים האזוריים שומרים על שותפות מתמשכת לתכנון וניהול מערכת הסדנאות העולמית.

ועידת השירות העולמי של NA

ועידת השירות העולמי של NA (WSC) היא פגישת שירות דו-שנתית המורכבת מהנציגים האזוריים של האזורים היושבים בעולם וחברי מועצת ה-NA העולמית. לכנס שירות זה יש את הזכות הביצועית לקבל החלטות עבור החברותא של NA כולה. זה כולל בחירת חברים לכהן במועצת המנהלים העולמית, אישור כל ספרות NA החדשה, חומר שירות וקבלת החלטות מדיניות המשפיעות על החברותא לרבות המבנה הארגוני.

אחריות זו בוצעה עד סוף שנות התשעים, כאשר ועידת השירות העולמי הצביעה על מבנה מחדש של מבנה שירות ה-NA, כולל הסרת מועצת הנאמנים, מועצת המנהלים ומספר ועדות אחרות ברמת השירות העולמי (מידע ציבורי, בתי חולים ומוסדות, ספרות ותרגומים) והחליפו אותם בדירקטוריון יחיד שנבחר על ידי הוועידה.


משרד השירות העולמי של NA

ה-WSC באמצעות המועצה העולמית אחראי על משרד השירות העולמי של NA הממוקם בצ'טסוורת', שכונה של לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית. משרד זה מטפל בהפקת כל הספרות המאושרת, מספק משאבים לפרויקטים שאושרו על ידי ה-WSC, וכן מספק שירותים מוגבלים למלגה כולה. המשרד גם מנהל את האחריות המשפטית של המלגה בנושא זכויות יוצרים, קניין רוחני וחשבונאות. המשרד מעסיק אנשים רבים המבצעים תפקידים אלו.


כספים 

חברי נרקומנים אנונימיים אינם נדרשים לשלם כל עמלה. NA מחויבת לתמיכה עצמית מלאה, לדחות כל תרומה חיצונית. הוצאות הקבוצה מכוסות במלואן על ידי תרומות מרצון של חבריה. קבוצות עומדות בעלויות כגון השכרת חדר ישיבות, תה וקפה וכל ספרות שהקבוצה מספקת בחינם מהתרומות הללו, ולאחר מכן מועברים הכספים העודפים למבנה השירות. לעתים קרובות, הקבוצה מספקת פריטי ספרות מסוימים כגון כתובות IP (חוברות גיליון דו צדדי) ותגי מפתח/שבבים החוגגים את הזמן הנקי.

ועדות שירות אזוריות ממומנות בדרך כלל מתרומת הקבוצה בתוספת כסף שגויס על ידי אירועים כגון ריקודים ואירועי החלמה בהם נכחו חברים. במדינות מסוימות ועדות אזור מספקות גם ספרות לקבוצות. אזורים מעבירים כספים לאזורים, שיכולים גם לקבל תרומות מקבוצות וגם לגייס כסף באמצעות כנסים שבהם משתתפים מאות עד אלפים ועשרות אלפי חברים.

אזורים גם מפעילים לפעמים משרדי שירות אזוריים שקונים ספרות ממשרד השירות העולמי ומסניפי הסניפים שלו למכירה לאזורים וקבוצות. מכיוון שמשרדי שירות אזוריים יכולים לרכוש בכמויות ולמכור במחיר מחירון לפעמים עודף זה עולה על העלויות השוטפות של המשרד. לאחר מכן אזורים מעבירים כספים לפורומים אזוריים וגם לוועידת השירות העולמי באמצעות משרד השירות העולמי לפי החלטת האזור.

ברמת השירות העולמי של נרקומנים אנונימיים, ההוצאות מבוצעות באופן חלקי על ידי תרומות מרצון דרך מבנה השירות וגם באמצעות מכירת ספרות החלמה. NA אינה מקבלת תרומות מי שאינם חברים, ארגונים או ממשלות. ספרות התאוששות של NA מופקת על ידי משרד השירות העולמי של NA (NAWS) הממוקם בקליפורניה, ארה"ב. בדרך כלל קבוצות NA ירכשו ספרות באמצעות כספי קבוצה ממשרדי שירות מקומיים (אזוריים או אזוריים), או ישירות מ-NAWS.

חלק מהספרות מסופקת לחברים חדשים בחינם (כגון "חוברות מידע") בעוד יצירות אחרות, בדרך כלל באורך ספרים, נמכרות בעלות הרכישה לקבוצה. ספרות נרכשת גם מתרומת הקבוצה וזמינה לחברים חדשים. NAWS מקבלת 87% (2004/5) מהכנסותיה ממכירת ספרות. הוצאות אחרות כוללות כיבוד קבוצתי, שכירות של מקום מפגש וכו'. מידע פיננסי זמין לציבור באתר NA.[34] האמנה העולמית של NA לשנת 2007 עמדה בהפסד כספי נקי של 596,000 דולר.

יעילות

מחקרי תוצאה מתוחכמים ראשונים של NA נערכו בתחילת שנות ה-90 בלונדון, אנגליה. המחקר הראשון מצא קשר ליניארי בערך בין משך החברות והתנזרות עם חרדה מופחתת והערכה עצמית מוגברת. בעוד שלמדגם ה-NA הייתה חרדה גבוהה יותר מקבוצות ההשוואה הלא-מכורים, רמות אלו היו שוות ערך לאלה עם שלוש שנות חברות או יותר, מה שעולה בקנה אחד עם ההשערה שחברות ב-NA מפחיתה גם חרדה משימוש בחומרים. גם מחקר זה, בניגוד לציפיות הכותבים, מצא שאמונות רוחניות ואמונות מושגי מחלה אינן תנאי הכרחי להשתתפות ב-NA וגם אם אמונות אלו אומצו הן לא נמצאו כגורמות לייחוס חיצוני לשימוש קודם בסמים או לאירועי ביטול אפשריים עתידיים.

מחקר על החוויה המוקדמת של חברי NA חדשים בויקטוריה אוסטרליה בשנת 1995 ראיין 91 חברים בתחילה ו-62 (68%) לאחר 12 חודשים ומצא כי השתתפות גבוהה יותר בעזרה עצמית, כפי שנמדדה על ידי מעורבות בתפקיד שירות, עבודה שלב ונוכחות יציבה בפגישות, ב-12 החודשים שלפני המעקב היה קשור להפחתה של פי ארבע ברמות גבוהות יותר של סמים וסכנה אלכוהולית והפחתה רגשית ברמת ההכנסה האמוציונלית. 

גישה אחת היא לספק הנחיה מקצועית בת 12 צעדים (TSF) או במסגרת פרטנית או קבוצתית. מפגשי TSF נועדו להכיר למטופל מושגי מפתח על 12 הצעדים ולהקל על כניסתו של המטופל לתוכניות 12 צעדים מבוססות קהילה. יש להדגיש ש-TSF אינו NA, זה יישום של רכיבי תוכנית 12 צעדים על ידי יועץ מקצועי. NA ממליצה על עבודה של 12 צעדים עם חבר אחר שעבד את הצעדים.

מחקר אחד, בחסות NIDA, חולק באופן אקראי אנשים המשתמשים בקוקאין לארבע קבוצות, ייעוץ סמים פרטני בתוספת ייעוץ סמים קבוצתי (GDC), טיפול קוגניטיבי בתוספת GDC, טיפול אקספרסיבי בתוספת GDC, או GDC בלבד. ייעוץ סמים פרטני התבסס על פילוסופיית 12 הצעדים. ייעוץ תרופתי קבוצתי נועד לחנך את המטופלים לגבי שלבי ההחלמה מהתמכרות, לעודד מאוד השתתפות בתוכניות בנות 12 הצעדים, ולספק אווירה קבוצתית תומכת לתחילת התנזרות ואורח חיים חלופי. במחקר השתתפו כמעט 500 חולים.

התוצאות הצביעו על כך שכל ארבעת מצבי הטיפול הביאו להפחתה דומה בשימוש בקוקאין עם קבוצת IDC + GDC (TSF) יעילה יותר משלוש הקבוצות האחרות. בעיה אחת במחקר זה היא שהייתה שחיקה משמעותית של חולים, עם מספרים גדולים יותר של נשירה מקבוצות ה-TSF מאשר מהאחרים. 

 

פיורנטין 1999

היה מחקר אורך של 24 חודשים שמודד את היעילות של אלכוהוליסטים אנונימיים ו-NA. כמו מחקרים אורכיים אחרים, מחקר זה מראה מתאם חזק בין נוכחות של 12 צעדים לבין היותו נקי מסמים וגם מפוכח מאלכוהול: אנשים שהלכו לפגישות של 12 צעדים במחקר היו עם אחוזי הצלחה של כ-75%.

ביתר פירוט, במעקב של 24 חודשים, 77.7% מהאנשים שהלכו לפגישה אחת או יותר בשבוע דיווחו על עצמם שהם נקיים; בדיקת שתן הייתה קרובה מאוד לנתון הזה, והראתה שכ-76.4% מהמשתתפים הקבועים מתחילים נקיים. עבור משתתפים שלא הלכו באופן קבוע לפגישות, הנתון המדווח על התנזרות עמד על 56% ובדיקת הסמים הראתה 57.9% נקיים. נתוני הדיווח העצמי על שימוש מופרז באלכוהול היו דומים: 74.8% מהמשתתפים הרגילים ב-12 הצעדים דיווחו על עצמם שהם פיכחים לחלוטין, אך רק 40% מהאנשים שלא הלכו לפגישות של 12 הצעדים טענו שהם פיכחים. בדיקת שתן הראתה ש-96.6% מהאנשים שהולכים באופן קבוע לפגישות כפיכחים, בניגוד ל-88.9% מהאנשים שלא הלכו לפגישות פעם בשבוע או יותר שדגימת השתן שלהם הייתה נטולת אלכוהול.

לאחר מכן, הדוח רואה אם לפגישות של 12 שלבים יש השפעה ספציפית (במילים אחרות, אם יש סיבתיות או רק מתאם) על ידי שימוש בניתוח סטטיסטי כדי להשוות את רמת המוטיבציה שדווחה על ידי המשתתפים, נוכחות של 12 צעדים, והצלחת התפכחות. התוצאה של תצפית זו הייתה כי "למשתתפים בת 12 צעדים בתדירות שבועית או יותר יש סיכוי גבוה פי 1.59 ממשתתפים פחות משבוע לשמור על התנזרות לאחר שליטה בהבדלים במוטיבציית ההתאוששות הנמדדת על ידי הסולם.


מחלוקות 

תוכנית NA מנסה להימנע ממחלוקת באמצעות יישום 12 המסורות, המפרטות כי "לנרקומנים אנונימיים אין דעה בנושאים חיצוניים; מכאן שהשם של NA לעולם לא ייגרר למחלוקת ציבורית". למרות זאת, הטקסט הבסיסי מציין שעדיין קיימות "בעיות תקשורת, חילוקי דעות, מחלוקות פנימיות וצרות עם יחידים וקבוצות מחוץ לארגון", ומחלוקות שונות מסוג זה הטרידו את NA לאורך ההיסטוריה שלה.

מחלוקות פנימיות

מוקדם בהיסטוריה של אנ-איי, קבוצות שונות הדגישו היבטים שונים של החלמה. במיוחד, הספרות והתהליך של יצירת טקסט NA היו תקופה שנויה במחלוקת עבור החברותא. פלגים שונים תמכו בגרסאות שונות של הטקסט הבסיסי, ובמאבק הכוחות שלאחר מכן היו האשמות רבות וטיפחו טינה. בסיס המחלוקת היה האם ועדות השירות תוארו כחלק מ-NA, או כישות נפרדת, בעצם כלי של קבוצות NA ללא סמכות קבלת החלטות; במקום זאת הוא מופקד באיסוף ההחלטות של קבוצות ה-NA עצמם. מחלוקת זו הגיעה לשיא כאשר משרד השירות העולמי של NA תבע חבר NA בניסיון למנוע ממנו להפיץ גרסאות חינמיות של הטקסט הבסיסי.

כיום יש כמה קבוצות NA שמשתמשות בגרסה בייצור עצמי של הטקסט הבסיסי שנודע כ-Baby Blue שהוא בעצם המהדורה השלישית, טקסט בסיסי מתוקן (אלא שהוא מכיל חיבורים שאושרו במקור על המסורות). חלק מהקבוצות המסורתיות משתמשות במהדורה השנייה או בטיוטת האישור (שתיהן מכילות את המסורות המקוריות והן כמעט זהות זו לזו).


גישות של קבוצות אחרות בעלות שנים עשר צעדים 

ה-NA הוא יוצא דופן אך אינו ייחודי בהתמקדות שלו בסימפטום/חומר שאינו הבעיה המרכזית, אלא מחלת ההתמכרות, כפי שנאמר ב-NA שלב 1. ב-NA, אין זה משנה באיזה חומר השתמשת, ואלכוהול נתפס כסם. קבוצות 12 צעדים שונות בגישתן לטיפול בהתמכרות ובהחלמה.

אלכוהוליסטים אנונימיים "היא תוכנית לאלכוהוליסטים המחפשים חופש מאלכוהול" אך כן מתייחסת ל"כמה מחברי ה-AA שעשו שימוש לרעה בסמים…

באופן כזה שיהפכו לאיום על השגת ושימור פיכחון" ומזכירה שסמים יכולים "ליצור תלות הרסנית בדיוק כמו תלות באלכוהול".

קוקאין אנונימוס הוקמה במקור כדי לתת מענה לצרכים המיוחדים של מכורים לקוקאין, אך "איננה מלגה ספציפית לסמים" ו"מקבלת בברכה כל מי שיש לו בעיית סמים או אלכוהול ומציעה פתרון".

התוכנית של CA כוללת הימנעות מקוקאין "וכל שאר החומרים המשנים את הנפש", ובכך נוקטת את אותה עמדה כמו NA בנוגע להתנזרות מכל הסמים, כולל אלכוהול ומריחואנה.

מתדון אנונימי דומה ל-NA, אך רואה בשימוש במתדון כלי החלמה ולא סם. ל-NA אין דעה על קבוצות אלו, שכן אלו נושאים חיצוניים והמסורות מציעות שלא לנקוט עמדה נחרצת בנושאים חיצוניים. 

"Trauma recovery programs in Thailand, offering holistic and comprehensive healing."

צרו איתנו קשר

פנו אלינו עם כל השאלות שיש לכם

נשמח לשוחח איתך! אל תהסס/י לפנות אלינו עם כל שאלה שיש לכם. 

"Long-term recovery programs at a rehabilitation center, focusing on sustained healing and support."

צור קשר

קבע פגישת ייעוץ חינם

קבע פגישת ייעוץ חינם עם הצוות שלנו ובוא נגרום לדברים לקרות!

נגישות