גמילה מקטמין – במרכז הוליסטי יוקרתי בתאילנד ובישראל

גמילה מקטמין

הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי

המכללה המובילה בישראל ללימודי טראומה והתמכרויות

גמילה מקטמין במרכז הוליסטי יוקרתי בתאילנד ובישראל

ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה

גמילה מהתמכרות לקטמין

הגמילה מקטמין במרכז הגמילה דאו בתאילנד מתמקדת בשיקום נפשי וגופני, תוך ליווי מקצועי ותמיכה הוליסטית. קטמין, תרופה מרדימה המשמשת לעיתים כסם פסיכואקטיבי, עלול לגרום לתלות נפשית ולנזקים ארוכי טווח במערכת העצבים. הגמילה כוללת התמודדות עם תסמיני גמילה כמו בלבול, חרדה, דיכאון, ופגיעה בזיכרון. במרכז דאו, תהליך הגמילה מותאם אישית לכל מטופל וכולל שילוב של תוכנית 12 הצעדים, יוגה, מדיטציה, וטיפולים רגשיים. הגישה ההוליסטית שמה דגש על חיזוק החוסן הפנימי והנפשי של המטופל, תוך הענקת כלים להתמודדות מוצלחת עם החיים לאחר הגמילה והפסקת השימוש בקטמין.

טאותרפיה - המכון הישראלי לטיפול בטראומה והתמכרויות

מרכז הוליסטי לטיפול בטראומה, התמכרויות וחוסר איזון נפשי בתאילנד

"בואו לתחילת המסע לחופש מהתמכרות לאלכוהול, סמים, כדורים ותגלו מחדש את חייכם בחיבוק השקט של "DaoTherapy Rehab בתאילנד—במקום שבו ריפוי הוליסטי פוגש החלמה מעצימה."

 

מרכז יום הוליסטי בישראל

התפתחות וגילוי הקטמין

הקטמין הוא חומר ממכר בעל שימושים רפואיים וניסיוניים רבים, ולו היסטוריה רבת פנים. להלן סקירה היסטורית של קטמין: קטמין פותח לראשונה בשנות ה-60 של המאה ה-20 על ידי הכימאי קלמנט ברוייר פלט, שעבד עבור חברת פארמה. המטרה הייתה ליצור חומר מרדים שיהיה יעיל ובטוח יותר מהפניצילין. הוא נרשם כפטנט לראשונה בשנת 1963.

קטמין הוא חומר בעל שימושים רפואיים וניסיוניים רבים, ולו היסטוריה מעניינת ורבת פנים. להלן סקירה היסטורית של קטמין:

 
 
התפתחות הקטמין:
 

שימושים רפואיים מוקדמים

בשנת 1970, קטמין אושר לשימוש רפואי בארצות הברית. הוא הפך להיות מרדים נפוץ בשדות הקרב במלחמת וייטנאם בשל היתרונות שלו: התחלת פעולה מהירה, השפעות קצרות מועד ויכולת לספק הרדמה בטוחה גם בתנאים קשים. 

 

שימושים בקטמין להרדמה ולשיכוך כאבים

קטמין משמש כמרדים כללי במגוון רחב של פרוצדורות רפואיות, במיוחד במקרים שבהם נחוץ הרדמה מהירה ולא פולשנית. הוא גם נמצא יעיל בטיפול בכאבים חריפים, במיוחד במצבי טראומה.

 

מחקר פסיכיאטרי וניסיוני

בשנים האחרונות, קטמין הפך להיות נושא למחקרים פסיכיאטריים רבים בשל תכונותיו לטענת הפסיכיאטריה כתרופה נוגדת דיכאון מהירה. מחקרים הראו כי מינונים נמוכים של קטמין יכולים להביא להקלה משמעותית בתסמיני דיכאון עמיד לטיפול, לעיתים תוך שעות.

טאותרפיה ממש יוצאת נגד ההבחנה הקלינית הזו, זו פשוט עוד הונאה של חברות התרופות שעוסקות בסימום יתר, אבחון יתר, אנשי מקצוע רבים במקום להתאמץ עם המטופלים שלהם ולהציע להם דרכים מעשיות מציעים להם דרך לכאורה קלה דרך עוד סם אופנתי חדש שהופיע.

 

שימושים לא חוקיים

מעבר לשימושיו הרפואיים, קטמין התפשט גם בשימושים לא חוקיים כממריץ ובמסיבות טרנס. הוא ידוע גם בשמות רחוב כמו "ספיישל קיי". השפעותיו כוללות תחושת ניתוק מהמציאות, הלקאות פסיכדליות ועיוות תחושתי.

 

קטמין כיום

כיום, קטמין ממשיך לשמש כמרדים רפואי וכטיפול ניסיוני לדיכאון עמיד. הוא נמצא במחקרים קליניים נוספים להרחבת שימושיו הטיפוליים, וכמה נגזרות של קטמין כמו אסקקטמין אף אושרו על ידי ה-FDA לטיפול בדיכאון. צריך לזכור שכל המחקרים ממומנים על-ידי בעלי מניות שיד אחד עם ה-FDA משכנעים אנשים שהם חסרי תקנה ורק טיפול תרופתי יציל אותם.

 

בטיחות ותופעות לוואי

למרות יעילותו, קטמין אינו חף מתופעות לוואי. הוא יכול לגרום להזיות, בלבול, ושינויים בלחץ הדם וקצב הלב. כמו כן, השימוש הממושך בקטמין עלול להוביל לנזקים במערכת השתן.

סיכום זה מציג את ההתפתחות ההיסטורית והשימושים הרבים של קטמין, החל משורשיו כחומר מרדים ועד למחקרים עדכניים בתחום בריאות הנפש. 

סכנות רפואיות ותופעות לוואי של הקטמין

שימוש בקטמין, מלווה במספר סכנות ותופעות לוואי פוטנציאליות. להלן הסכנות העיקריות בשימוש בקטמין:

 

1. השפעות פסיכדליות והזיות:

– קטמין יכול לגרום להזיות חזקות, תחושת ניתוק מהמציאות ועיוותי זמן ומרחב. תחושות אלו עלולות להיות מאוד מטרידות ולעיתים קרובות מכונות "חוויה חוץ-גופית" או "חור K". 

 

2. השפעות קרדיווסקולריות:

– קטמין עלול לגרום לשינויים בלחץ הדם וקצב הלב. הוא יכול להעלות את לחץ הדם והדופק, דבר העלול להיות מסוכן במיוחד לאנשים עם בעיות לב קיימות.

 

3. שינויים בתודעה:

– השימוש בקטמין יכול לגרום לשינויים בתודעה, בלבול ואי-יכולת להתמקד. במקרים קיצוניים, זה עלול להוביל להתנהגות מסוכנת או להחמרת מצבים פסיכיאטריים קיימים.

 

4. תופעות נוירולוגיות:

– השימוש בקטמין יכול לגרום לעיתים לכאבי ראש, סחרחורת ותחושות של נימול בגוף.

 

5. השפעות על מערכת השתן:

– שימוש כרוני בקטמין עלול לגרום לנזק חמור למערכת השתן, כולל דלקות וכאבים בשלפוחית השתן ואפילו כיב שלפוחית השתן (ketamine bladder syndrome).

 

סכנות בשימוש בלתי חוקי ובמינונים גבוהים

 

1. תלות והתמכרות:

– למרות שקטמין אינו ידוע כחומר ממכר ברמה הפיזית, שימוש חוזר ולא מבוקר עלול להוביל לתלות פסיכולוגית ולהתמכרות.

 

2. סכנות במינון יתר:

– שימוש במינונים גבוהים או בלתי מבוקרים עלול להוביל למינון יתר, דבר שעלול לגרום לאיבוד הכרה, דיכוי נשימתי ואפילו למוות במקרים חמורים.

 

3. שימוש במצבים לא רפואיים:

– שימוש בקטמין במצבי מסיבות או על ידי אנשים ללא הכשרה רפואית עלול להיות מסוכן מאוד, במיוחד בסביבה בלתי מבוקרת. הסיכון לתאונות ולפציעות עולה משמעותית במצבים כאלו.

 

אינטראקציות עם תרופות וחומרים אחרים:

קטמין יכול לקיים אינטראקציות מסוכנות עם תרופות וחומרים אחרים, כולל אלכוהול, אופיאטים, ותרופות פסיכיאטריות אחרות. אינטראקציות אלו עלולות להחריף את תופעות הלוואי ולהוביל לסכנות נוספות.

למרות שקטמין הוא כלי רפואי חשוב ויש לו יתרונות רבים בטיפול במגוון מצבים, חשוב להשתמש בו בצורה מבוקרת ומפוקחת על ידי אנשי מקצוע. שימוש בלתי חוקי או לא מבוקר בקטמין עלול להוביל לסכנות חמורות לבריאות ולחיים.


תלמדו עם המקצוענים ביותר

מסלולי הלימודים של טאותרפיה

לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות
מסלול תלת שנתי
הכשרה בשיטת 12 הצעדים בגישת טאותרפיה
מסלול של 15 מפגשים
לימודי הנחיית קבוצות והכשרת מרצים טאותרפיה
מסלול דו-שנתי

תסמיני גמילה מקטמין

תסמיני גמילה מקטמין יכולים להיות מגוונים ולהשפיע הן על המצב הפיזי והן על המצב הנפשי של המשתמש. חשוב לציין שקטמין נחשב לפחות ממכר מאשר חומרים אחרים כמו אופיאטים או בנזודיאזפינים, אך שימוש כרוני ובלתי מבוקר יכול להוביל לתלות ולגמילה. להלן התופעות הנפוצות הקשורות לגמילה מקטמין:

 

תסמינים פיזיים

 

1. כאבי ראש:

– תסמיני גמילה מקטמין יכולים לכלול כאבי ראש חזקים ומתמשכים.

 

2. עייפות וחולשה:

– תחושת עייפות וחולשה כללית יכולה להופיע כאשר הגוף מסתגל להיעדר קטמין.

 

3. בעיות במערכת העיכול:

– בעיות כמו בחילות, הקאות, שלשולים או עצירות עשויות להופיע כתסמיני גמילה.

 

4. כאבי שרירים ומפרקים:

– חלק מהמשתמשים מדווחים על כאבים בשרירים ובמפרקים במהלך הגמילה.

 

תסמינים נפשיים 

 

1. חרדה ודיכאון:

– תחושות של חרדה ודיכאון הן תסמינים נפוצים במהלך גמילה מקטמין, ויכולות להיות מאוד מטרידות.

 

2. עצבנות וחוסר שקט:

– עצבנות וחוסר שקט נפשי יכולים להופיע כאשר המשתמש מנסה להיגמל מקטמין.

 

3. ירידה במצב הרוח:

– ירידה כללית במצב הרוח והרגשה כללית רעה עשויות להיות חלק מתהליך הגמילה.

 

4. בעיות שינה:

– הפרעות שינה, כולל קושי להירדם ושינה לא סדירה, נפוצות בקרב אנשים שמנסים להיגמל מקטמין. 

 

תסמינים פסיכולוגיים

 

1. תשוקה לחומר:

– משתמשים יכולים לחוות תשוקה חזקה לחזור ולהשתמש בקטמין, דבר שמקשה על תהליך הגמילה.

 

2. בלבול והפרעות בתודעה:

– גמילה מקטמין יכולה לגרום לבלבול ולהפרעות בתודעה, במיוחד אצל אנשים שהשתמשו בחומר לתקופות ממושכות. 

התמודדות עם גמילה

1. תמיכה רפואית:

– מומלץ לעבור את תהליך הגמילה בפיקוח רפואי, במיוחד עבור אנשים עם היסטוריה של שימוש כבד או ארוך טווח בקטמין.

 

2. תמיכה פסיכולוגית:

– טיפול פסיכולוגי, כולל תרפיה קבוצתית או אישית, יכול לעזור להתמודד עם התסמינים הנפשיים והפסיכולוגיים של הגמילה.

 

3. תמיכה חברתית:

– תמיכה מצד משפחה, חברים, וקבוצות תמיכה יכולה להקל על תהליך הגמילה ולספק תחושת שייכות וביטחון.

 

תהליך הגמילה מקטמין יכול להיות מאתגר וכולל תסמינים פיזיים, נפשיים ופסיכולוגיים. תמיכה מקצועית ומערכת תמיכה חזקה יכולות להקל על תהליך הגמילה ולסייע לאדם להימנע מחזרה לשימוש.


שכיחות השימוש בקטמין בעולם  

התופעה של שימוש לא רפואי בקטמין היא נושא מורכב ומרתק. נתונים על השימוש בקטמין ברחבי העולם משתנים בהתאם לאזורים, דמוגרפיות, ותקופות זמן. להלן סקירה על שכיחות התופעה והפרטים הקשורים לשימוש הלא רפואי בקטמין:

  

1. אסיה: 

– השימוש בקטמין נפוץ במיוחד באסיה, עם דגש על מדינות כמו סין, הודו, ודרום-מזרח אסיה. לפי דוחות, קטמין הוא אחד הסמים הנפוצים ביותר באזור זה, במיוחד במסיבות ובאירועים חברתיים.

  

2. אירופה: 

– באירופה, השימוש בקטמין נחשב נפוץ יותר במערב ובמרכז היבשת, עם מגמות שימוש גוברות במועדונים ומסיבות. במדינות כמו בריטניה, הולנד, וגרמניה, קטמין נפוץ יחסית בשימושים פנאי.

  

3. צפון אמריקה: 

– בארצות הברית וקנדה, השימוש בקטמין נמצא בעלייה, במיוחד בקרב צעירים ובקרב קהילות המשתמשות בסמים פסיכדליים. ישנה עלייה במודעות לשימוש בקטמין כטיפול ניסיוני לדיכאון, מה שיכול להשפיע על תפיסת השימוש בו.

  

4. אוסטרליה וניו זילנד: 

– השימוש בקטמין נפוץ גם באוסטרליה וניו זילנד, בעיקר בסצנת המסיבות ובקרב משתמשים צעירים. באוסטרליה, קטמין משמש לעיתים גם בסביבות רפואיות ווטרינריות.

  

נתונים סטטיסטיים 

– דוח האו"ם על סמים ופשע (UNODC): 

– לפי דוח של UNODC, קטמין נחשב לסם נפוץ בשימוש פנאי בחלקים נרחבים של העולם, אם כי הקשיחות בהכנסת הנתונים משתנה מאזור לאזור.

  

– דוחות ממשלתיים ומקומיים: 


– בבריטניה, לדוגמה, דוח ממשלתי משנת 2019 מציין כי כ-0.4% מהאוכלוסייה בגילאי 16-59 השתמשו בקטמין במהלך השנה האחרונה. 

– בארצות הברית, סקר לאומי על שימוש בסמים ובריאות (NSDUH) מציין עלייה בשימוש בקטמין בקרב בני נוער וצעירים.

  

מגמות עולמיות

 

– עלייה בשימוש טיפולי: 

– השימוש בקטמין בטיפולים ניסיוניים לדיכאון ולמצבים נפשיים אחרים מתרחב, במיוחד במרפאות וברפואה פסיכיאטרית. מגמה זו יכולה להשפיע על תפיסת הציבור ועל שכיחות השימוש.

 
 

– החמרת הפיקוח והחקיקה: 

– מדינות רבות מחמירות את הפיקוח על השימוש בקטמין, במיוחד בעקבות החשש לשימוש לרעה והתמכרות. החמרת החקיקה עלולה להשפיע על הנגישות והפופולריות של הקטמין בשוק השחור.

  

השימוש הלא רפואי בקטמין נפוץ באזורים רבים בעולם, עם דפוסי שימוש המשתנים בהתאם לתרבות המקומית ולסצנת הסמים. למרות שמדובר בסם עם פוטנציאל לטיפול רפואי משמעותי, השימוש הלא מבוקר בו מעלה חששות בריאותיים וחברתיים. 

טאותרפיה היא שיטת טיפול פסיכולוגית רוחנית

טאותרפיה היא שיטת טיפול פסיכולוגית רוחנית המתמקדת בגוף, בנפש וברוח כאחד, ומתבססת על עקרונות של 12 הצעדים, פסיכולוגיה והפילוסופיה המזרחית והטאו. השיטה שואפת להביא את המטופל להרמוניה פנימית ולהשגת איזון בכל תחומי החיים.

 

עקרונות מרכזיים של טאותרפיה

 

1. הרמוניה ואיזון:

– דגש על השגת הרמוניה פנימית ואיזון בין הגוף, הנפש והרוח.

– התמקדות ביצירת איזון בין כוחות מנוגדים (כמו יין ויאנג) והגעה למצב של זרימה טבעית וחלקה בחיים.

 
 

2. שימוש במדיטציה ובמיינדפולנס:

– שילוב של טכניקות מדיטציה ומיינדפולנס כדי לעזור למטופלים להיות מודעים לרגע ההווה ולחוות רוגע ושלווה פנימית.

– פיתוח היכולת להתרכז ולהיות נוכח ברגע הנוכחי כדי להתמודד עם מתחים ולחצים. 

 

3. עבודה עם הגוף:

– שילוב של תרגילים פיזיים כמו יוגה, טאי צ'י, צ'י קונג ואומנויות לחימה רכות כדי לשחרר מתח, לשפר את הבריאות הפיזית ולהגביר את האנרגיה החיובית.

 

4. גישה הוליסטית:

– התייחסות לכל היבטי החיים של המטופל: פיזיים, רגשיים, מנטליים ורוחניים. 

– עבודה עם כל הרבדים הללו כדי להשיג שיפור כולל בבריאות ובתחושת הרווחה.

 

5. שימוש בטבע ובסביבה:

– שילוב של פעילויות בטבע וטכניקות התמקדות בטבע כדי לעזור למטופלים להתחבר לעולם שסביבם ולהשיג תחושת הרמוניה עם הטבע.

 

6. עבודה עם רגשות ומחשבות:

– חקירה של הרגשות והמחשבות של המטופל כדי להבין את הגורמים לדפוסים הרסניים ולמצוא דרכים להתמודד עימם.

– עידוד של קבלה עצמית ופיתוח של חמלה עצמית.

 

יתרונות של טאותרפיה

– הפחתת מתחים וחרדה: השיטות המדיטטיביות והפיזיות יכולות לעזור בהפחתת מתחים וחרדה ולהגביר את התחושה של רוגע ושלווה.

– שיפור הבריאות הפיזית: התרגילים הפיזיים והעבודה עם הגוף תורמים לבריאות כללית ולשיפור התפקוד הגופני.

– פיתוח מודעות עצמית: עבודה עם רגשות ומחשבות יכולה להוביל למודעות עצמית גבוהה יותר ולהבנה עמוקה יותר של העצמי.

– שיפור איכות החיים: הגישה ההוליסטית יכולה לתרום לשיפור כולל באיכות החיים ובתחושת הרווחה. 

 

למי מתאימה השיטה?

– אנשים שמחפשים טיפול הוליסטי שמתייחס לכל היבטי חייהם.

– מי שמעוניין לשפר את תחושת ההרמוניה הפנימית והאיזון בחייו.

– אנשים שמתמודדים עם מתח, חרדה או לחץ ורוצים להשתמש בשיטות טבעיות לטיפול בהם.

– מי שמעוניין לפתח מודעות עצמית גבוהה יותר ולהשיג תובנות עמוקות יותר על חייו.

 

שיטת טאותרפיה יכולה להיות מועילה ומעשירה, אך חשוב לוודא שהמטפל מוסמך ומנוסה בשיטה זו. כמו כן, רצוי להתייעץ עם מומחה בהתמכרויות או פסיכותרפיסט לפני התחלת טיפול חדש, במיוחד אם מדובר במצבים רפואיים או נפשיים מורכבים.

האגו ותפקידו בהתמכרות

אחד מהיסודות המרכזיים של תכנית 12 הצעדים הוא ההבנה שהאגו, עם כל מנגנוני ההגנה שלו, משחק תפקיד משמעותי בהתמכרות ובקושי להחלים ממנה. הצעד החמישי בפרט נחשב למכה קשה לאגו, והנה ההרחבה על הנושא:

 

1. האגו כהגנה:

הסתרה והכחשה: האגו מנסה להגן על האדם מפני כאב ובושה על ידי הסתרת הפגמים והכחשת המציאות.
 
תדמית חיצונית: האגו יוצר תדמית חיצונית של שלמות ועוצמה, למרות שהאדם עשוי לחוש פנימית פגיעות וחולשה.
  
 

2. תפקידו השלילי של האגו:

מניעת שינוי: האגו מונע מהאדם להכיר בפגמים שלו, מה שמקשה עליו לבצע שינוי אמיתי.
 
בידוד ובדידות: האגו מונע מאנשים לשתף את רגשותיהם ומחשבותיהם האמיתיות, מה שמוביל לבדידות ולהיעדר תמיכה חברתית.
  
 

הצעד החמישי – מכה קשה לאגו

 

1. הודאה בפגמים:

שבירת הכחשה: הודאה בפגמים האישיים בפני עצמנו, הכוח העליון ואדם נוסף, שוברת את מנגנון ההכחשה של האגו.
 
קבלת אחריות: ההודאה היא צעד חשוב לקראת קבלת אחריות על המעשים והבחירות שלנו, ומשחררת את האדם מהצורך להסתיר.
 
 
 

2. שיתוף עם אדם נוסף:

חשיפה ופגיעות: שיתוף הפגמים עם אדם נוסף חושף את הפגיעות והחולשות של האדם, דבר שקשה מאוד לאגו להתמודד איתו.
 
כנות ושקיפות: השיתוף מחייב כנות ושקיפות, דברים שהאגו נוטה להימנע מהם.
 
  

ריסוק האגו

 

1. הכרת האמת:

התמודדות עם המציאות: תהליך ההודאה עוזר לאדם להתמודד עם המציאות כפי שהיא, ולא כפי שהאגו רוצה להציג אותה.
 
שבירת התדמית הכוזבת: הצעד מחייב את האדם לשבור את התדמית הכוזבת שהאגו יצר, ולהתחיל לבנות זהות אמיתית ומבוססת על אמת.
 
 
 

2. קבלת עזרה ותמיכה:

פתיחות ותמיכה: ההודאה ושיתוף הפגמים מאפשרים לאדם לקבל תמיכה מאחרים, דבר שהאגו נמנע ממנו מתוך פחד מביקורת ודחיה.
 
בניית קשרים אמיתיים: התהליך עוזר לאדם לבנות קשרים אמיתיים ומשמעותיים, המבוססים על כנות ואמת.
 
 

3. צניעות והכרת הגבולות:

צניעות: תהליך ההודאה מביא את האדם לצניעות והכרת הגבולות שלו, בניגוד לאגו שמנסה להציג עוצמה ושליטה מוחלטת.
 
למידה וצמיחה: הכרת הגבולות מאפשרת לאדם ללמוד ולצמוח בצורה בריאה ומאוזנת.
  
 

הצעד החמישי בתכנית 12 הצעדים הוא מכה קשה לאגו, משום שהוא מחייב את האדם להודות בפגמים ובחולשות שלו, לשבור את מנגנוני ההגנה של ההכחשה והתדמית הכוזבת, ולחשוף את עצמו בצורה כנה ופגיעה. תהליך זה הוא הכרחי לריסוק האגו ולבניית זהות אמיתית ומבוססת על כנות ואמת, ובכך מסייע לתהליך ההחלמה והשיקום.

משל זן מפורסם שמדבר על ריסוק האגו:

משל הזן – סיפור הספל והתה


יום אחד הגיע פרופסור מכובד וידוע לפגוש מאסטר זן, כדי ללמוד ולהבין את חכמת הזן. המאסטר קיבל את הפרופסור בברכה והזמין אותו לשבת ולשתות תה.

המאסטר התחיל למזוג את התה לספל של הפרופסור, והמשיך למזוג למרות שהספל כבר היה מלא, והתה התחיל לגלוש החוצה ולשפוך על השולחן.

 

הפרופסור, שנדהם מהמראה, אמר: "הספל כבר מלא! לא ניתן להוסיף עוד!"

 

המאסטר חייך ואמר: "כמו הספל הזה, גם אתה מלא בדעותיך, רעיונותיך והאגו שלך. כדי ללמוד ולהבין את חכמת הזן, עליך קודם לרוקן את הספל שלך."

 

מוסר ההשכל

המשל הזה מדבר על הצורך בריסוק האגו כדי לפנות מקום ללמידה והבנה אמיתית. כמו הספל המלא שאינו יכול לקבל עוד תה, כך גם אדם מלא באגו, בדעות ובאמונות שלו אינו יכול לקבל וללמוד דברים חדשים. רק כאשר אנו מרוקנים את עצמנו מהאגו ומניחים בצד את הדעות הקדומות שלנו, אנו יכולים להתחיל ללמוד ולהבין את חכמת החיים בצורה אמיתית. ריסוק האגו מאפשר לנו לראות את העולם בצורה חדשה, להתפתח ולהתקרב לאמת הפנימית שלנו. 

"Trauma recovery programs in Thailand, offering holistic and comprehensive healing."

צרו איתנו קשר

פנו אלינו עם כל השאלות שיש לכם

נשמח לשוחח איתך! אל תהסס/י לפנות אלינו עם כל שאלה שיש לכם. 

"Long-term recovery programs at a rehabilitation center, focusing on sustained healing and support."

צור קשר

קבע פגישת ייעוץ חינם

קבע פגישת ייעוץ חינם עם הצוות שלנו ובוא נגרום לדברים לקרות!

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
נגישות