אושו "אהבה היא חוויה מקודשת ויפהפייה, מתנה יקרת ערך מהטבע והקיום"

אושו מהי אהבה

הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי

המכללה המובילה בישראל ללימודי טראומה והתמכרויות

גמילה במרכז הוליסטי יוקרתי בתאילנד ובישראל

ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה

אושו "אהבה היא חוויה מקודשת ויפהפייה, מתנה יקרת ערך מהטבע והקיום"

אהבה היא חוויה מקודשת ויפהפייה, מתנה יקרת ערך מהטבע והקיום. עם זאת, דתות רבות הרסו את הקדושה של האהבה וגינו אותה כחטא. כתוצאה מכך, אנשים עושים אהבה בחופזה, כאילו רוצים לסיים את זה כמה שיותר מהר, עם לבבות אשמים ומוחות מלאים ברגשי חטא.

טאותרפיה - המכון הישראלי לטיפול בטראומה והתמכרויות

מרכז הוליסטי לטיפול בטראומה, התמכרויות וחוסר איזון נפשי בתאילנד

"בואו לתחילת המסע לחופש מהתמכרות לאלכוהול, סמים, כדורים ותגלו מחדש את חייכם בחיבוק השקט של "DaoTherapy Rehab בתאילנד—במקום שבו ריפוי הוליסטי פוגש החלמה מעצימה."

 

מרכז יום הוליסטי בישראל

יש להיפטר מהרעיון שזהו חטא

כדי להפוך את האהבה לחוויה מדיטטיבית, יש להיפטר מהרעיון שזהו חטא או משהו רע. זוהי חוויה יפהפייה ומתנה עצומה שיש להיות אסירי תודה עליה. כל זוג שיכול להרשות לעצמו צריך להקצות חדר נפרד רק לאהבה, ללא ויכוחים או אנרגיות שליליות אחרות. יש להיכנס לחדר לאחר אמבטיה, כאילו נכנסים למקדש, עם נרות, אורות עמומים וקטורת.

המשחק המקדים הוא חשוב ביותר, במיוחד עבור האישה, מכיוון שכל גופה הוא ארוטי. ללא גירוי מלא של גופה, היא לא תחווה אורגזמה. בזמן המשחק המקדים, חשוב לשמור על מודעות ולהישאר עד, מבלי להזדהות. בדרך זו יש ארבעה אנשים, לא שניים – האישה והעד הפנימי שלה, הגבר והעד הפנימי שלו. העד פשוט צופה במתרחש ללא שיפוטיות.

בזמן קיום יחסי המין, חשוב לתת לאישה להיות תמיד מעל. זה מאפשר לה להיות פעילה יותר בעוד הגבר פחות פעיל, מה שמאפשר לשניהם להגיע לאורגזמה בו זמנית. אם שניהם מגיעים לאורגזמה יחד, יש מפגש והתמזגות עצומים, כאילו הגופים נעלמים. העדות נמשכת לאחר האורגזמה, תוך התבוננות בה נעלמת בחזרה למצב הרגיל של הגוף.

לאחר מכן, אין למהר להיפרד. השהייה ביחד יכולה להוביל לאורגזמה נוספת, שונה ועמוקה יותר. בינתיים, העדות נמשכת. בעת ההיפרדות, אין להתחיל ללכת לישון. יש צורך במשחק שלאחר מכן, עם עיסוי של הגוף, ריקוד, מוזיקה וקטורת יפה. ההתבוננות נמשכת בכל העת.

תרגול חוזר של חוויה זו מאפשר בסופו של דבר לחוות אותה לבד, באותה סביבה, עם אותן זיכרונות. כל מה שקורה עם בן/בת הזוג מתחיל לקרות בפנים, ללא ביטוי פיזי או ביולוגי. זהו לימוד מדיטציה דרך אהבה, וגם לימוד אהבה דרך מדיטציה, מה שמעשיר את שניהם ומביא לבגרות.

בגרות זו משחררת אינטליגנציה, מודעות, אהבה וחמלה מודחקות, ומשמידה קנאה, כעס ושנאה. היא מביאה לשינויים עצומים שהם ההוכחה להימצאות על המסלול הנכון. לסיכום, הפיכת האהבה לחוויה מקודשת ומדיטטיבית דורשת היפטרות מרגשי אשמה, יצירת סביבה מיוחדת, מודעות, נתינת עדיפות לצרכי האישה, חיבור לאחר האורגזמה, משחק אחרי, והתבוננות לאורך כל הדרך. דרך תהליך זה, זוגות יכולים ללמוד מדיטציה דרך אהבה, לטפח אינטימיות עמוקה יותר, ולחוות התפתחות וצמיחה אישית משמעותית. זוהי דרך חזקה ויפה לחבר בין האהבה לבין הרוח.

אהבה כחוויה מקודשת

אהבה היא אחת החוויות היפות והמשמעותיות ביותר שאנו יכולים לחוות כבני אנוש. זוהי מתנה יקרת ערך מהטבע, הזדמנות להתחבר ברמה העמוקה ביותר עם מישהו אחר ועם עצמנו. עם זאת, לאורך ההיסטוריה, דתות רבות הרסו את הקדושה של האהבה וגינו אותה כחטא. תפיסה מעוותת זו הובילה אנשים לעשות אהבה בחופזה ובתחושת אשמה, כאילו מדובר במשהו שצריך להיפטר ממנו כמה שיותר מהר. לבבות אשמים ומוחות מלאים ברגשי חטא הפכו לנורמה, מה שמנע מאנשים רבים לחוות את היופי והעומק האמיתיים של אהבה.

 

יצירת מרחב מקודש לאהבה

כדי להחזיר את הקדושה לאהבה ולהפוך אותה לחוויה מדיטטיבית, הצעד הראשון הוא להיפטר מהרעיון השגוי שמדובר בחטא או במשהו רע. במקום זאת, עלינו להתייחס לאהבה כמתנה יפהפייה ויקרת ערך, משהו שאנו צריכים להיות אסירי תודה עליו. דרך מעשית ליישם גישה זו היא בהקצאת חדר נפרד המוקדש אך ורק לאהבה. חדר זה צריך להיות מקום מקודש, נטול ויכוחים או אנרגיות שליליות אחרות. הכניסה אליו צריכה להיות טקס של טיהור, כמו כניסה למקדש – לאחר אמבטיה, לאור נרות וקטורת, עם אורות עמומים ואווירה רגועה. יצירת מרחב מיוחד כזה מכבדת את האהבה ומאפשרת לה להתרחש בצורה הטבעית והקדושה ביותר.

 

חשיבותו של המשחק המקדים

בתוך המרחב המקודש הזה, המשחק המקדים הופך לחלק חיוני ובלתי נפרד מהחוויה. זהו במיוחד המקרה עבור נשים, שכל גופן הוא ארוטי באופן טבעי. ללא גירוי מלא ועדין של הגוף כולו, נשים רבות מתקשות להגיע לאורגזמה ולהרגיש סיפוק מלא. לכן, מומלץ להקדיש זמן רב למשחק המקדים, לחקור בסקרנות ועונג את כל חלקי הגוף, להיענות לקצב הטבעי ולאותות העדינים. זהו זמן להיות נוכח ומודע לחלוטין, להתמסר לחושים מבלי לשקוע בהם. באמצעות שמירה על מודעות, אנו הופכים לצופים בחוויה שלנו, מסוגלים לראות אותה בבהירות מבלי לאבד את עצמנו לגמרי בתוכה.

 

נוכחות של ארבעה במקום שניים

כשאנו מגיעים לעשיית האהבה עצמה, נוכחות זו הופכת אפילו לחשובה יותר. במקום שני אנשים, למעשה יש ארבעה נוכחים – הגבר, האישה, והעדים הפנימיים של כל אחד מהם. העדים הללו הם המודעות הטהורה שבתוכנו, החלק שמסוגל לצפות בחוויה מבלי לשפוט או להיסחף. הם כמו מראות צלולות המשקפות את המתרחש, מאפשרות לנו להיות מעורבים ומודעים בו זמנית. באמצעות טיפוח העדים האלה, אנו מעמיקים את היכולת שלנו להיות נוכחים ומחוברים הן לעצמנו והן לשותפים שלנו.

 

מתן עדיפות לצרכים הנשיים

המודעות מאפשרת לנו גם להיות קשובים יותר לצרכים של בני הזוג שלנו, במיוחד של הנשים. בניגוד למה שהיה מקובל בתרבויות רבות, מומלץ לאפשר לאישה להיות מעל במהלך יחסי המין. תנוחה זו מאפשרת לה להיות פעילה יותר ולשלוט בקצב ובעומק החדירה, בעוד הגבר נשאר פסיבי יותר. הדבר מאזן את הבדלי הזמנים הביולוגיים בין המינים, ומגדיל את הסיכוי ששני בני הזוג יגיעו לאורגזמה בו זמנית. כשזה קורה, החוויה היא של התמזגות מוחלטת, מעין התמוססות של הגבולות הפיזיים והמנטליים. שני הווייות הופכות לאחת, איחוד מושלם המלווה בתענוג עילאי.

 

האורגזמה כשער להתעלות

אך האורגזמה אינה הסוף. כשהיא דועכת בהדרגה וגופינו שבים למצבם הרגיל, נפתח שער לממד חדש של חוויה. זוהי ההזדמנות להישאר מחוברים, להחזיק חזק אחד את השניה גם מבחינה פיזית וגם מבחינה רגשית. בחיבוק שקט זה, ייתכן ונחווה אורגזמה נוספת, שונה מהראשונה. אם הראשונה הייתה שיא של אנרגיה מתפרצת, זו שייכת לעומק השקט שלאחר מכן – עונג עדין, מעודן, המרפא ומאחד ברמות העמוקות ביותר. לאורך כל התהליך הזה, המודעות ממשיכה, צופה בכל השלבים של האורגזמה, מהופעתה ועד להיעלמותה המוחלטת. זוהי מדיטציה בפעולה, כוח המחבר אותנו עם הטבע הפנימי שלנו.

 

המשחק שאחרי ותרגול של נוכחות

כשמגיע הזמן להיפרד, חשוב לא למהר לחזור לשגרת היומיום. לגוף ולנפש נחוצה הזנה והרגעה לאחר סערת התחושות שחווינו. זהו הזמן לתת אהבה בדרכים אחרות – דרך מגע עדין, עיסוי מלטף, אולי ריקוד ספונטני לצלילי מוזיקה שמחה. מומלץ גם לשמור על האווירה המיוחדת של החדר, עם קטורת ואורות רכים. כך, גם אם איננו עושים אהבה באופן פעיל, אנו ממשיכים לטפח ולכבד אותה. וכמובן, גם כאן, העד הפנימי ממשיך בתרגול שלו, מתבונן בכל פרט של החוויה, לומד להיות נוכח בכל רגע ורגע.

 

מאהבה פיזית לאהבה רוחנית

ככל שנתרגל יותר ויותר להיות מודעים במהלך עשיית האהבה, נגלה שהמודעות הזו מתחילה לחלחל גם לתחומים אחרים בחיים. אנו הופכים יותר קשובים, סובלניים וחומלים, הן כלפי עצמנו והן כלפי אחרים. בשלב מסוים, ייתכן שנחווה את אותה תחושה של אהבה ואיחוד גם ללא נוכחות פיזית של בן או בת זוג. פשוט על ידי שהייה באותו חדר, עם אותה אווירה ואותם גירויים לחושים, נוכל לחוש את כל גלי האהבה מתרחשים בתוכנו. זוהי הזדמנות לחקור את האופן שבו המודעות יכולה לשנות את החוויה שלנו מהיסוד, להעביר אותנו ממצב של תלות לעבר חוויה עמוקה של חופש ואיחוד.

 

בין מודעות לחמלה

ככל שהמודעות שלנו מעמיקה, כך גם הלב שלנו נפתח. אנו מתחילים לראות את הקסם והיופי בכל דבר, להעריך את השפע והברכה שקיימים סביבנו בכל רגע נתון. תחושה זו של הכרת תודה מביאה איתה רכות וחמלה, היכולת להכיל ולאהוב גם את מה שנראה לנו כפגום או לא מושלם. בהדרגה, התכונות השליליות כמו קנאה, כעס, שנאה ואובססיביות נעלמות, מפנות את מקומן לאהבה אמיתית ובלתי מותנית. זהו תהליך של התפתחות והשתנות עמוקה, שינוי שמתחיל בחדר השינה אך משפיע על חיינו כולם.

 

להשיב את הקדושה לאהבה

בסופו של דבר, הפיכת האהבה לחוויה מקודשת ומדיטטיבית דורשת שילוב של גורמים רבים. עלינו להיפטר מרגשי האשם והבושה שהורשנו מהתרבות, ליצור מרחב מיוחד שתומך באינטימיות, להקדיש זמן למשחק מקדים, לתת עדיפות לצרכים הנשיים, להישאר מחוברים לאחר האורגזמה, ומעל לכל – לתרגל מודעות ונוכחות בכל רגע. זוהי הזמנה לצאת למסע משותף של גילוי עצמי והעמקת הקשר, מסע שבו אנו לומדים לאהוב דרך המודעות, ומטפחים מודעות דרך האהבה. בדרך זו, בהדרגה וללא מאמץ, אנו הופכים לגרסאות המלאות והאמיתיות ביותר של עצמנו, מגשימים את הפוטנציאל האנושי והרוחני הגלום בנו. וזוהי אולי המתנה הגדולה ביותר שאהבה יכולה להעניק לנו. 


תלמדו עם המקצוענים ביותר

מסלולי הלימודים של טאותרפיה

לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות
מסלול תלת שנתי
הכשרה בשיטת 12 הצעדים בגישת טאותרפיה
מסלול של 15 מפגשים
לימודי הנחיית קבוצות והכשרת מרצים טאותרפיה
מסלול דו-שנתי

תובנות מרכזיות

1. אהבה היא חוויה מקודשת, לא חטא.

2. חדר נפרד לאהבה יכול לשפר את החוויה.

3. משחק מקדים חשוב במיוחד לנשים.

4. להישאר עֵר ומודע במהלך האהבה.

5. לאישה להיות מעל במהלך יחסי המין.

6. להגיע לאורגזמה בו זמנית מאפשר התמזגות עמוקה.

7. להישאר ביחד לאחר האורגזמה לחוויה שונה ועמוקה.

8. משחק שלאחר מכן עם עיסוי ומוזיקה מועיל.

9. תרגול מדיטציה דרך אהבה מעשיר את שניהם.

10. בגרות מביאה לשינויים חיוביים ומועילים.

עצות מעשיות לאהבה:

1. ראו את האהבה כחוויה מקודשת ויפה, לא כחטא.

2. הקדישו חדר מיוחד לאהבה עם אווירה רומנטית.

3. קחו את הזמן במשחק המקדים, במיוחד עבור האישה.

4. היו מודעים ועֵרים במהלך כל החוויה.

5. תנו לאישה להיות מעל במהלך יחסי המין לסיפוק הדדי.

6. הישארו מחובקים לאחר האורגזמה לחוויה מעמיקה נוספת.

מנטרות לדיבור עצמי

1. במקום "אהבה היא חטא": אהבה היא מתנה יפה וקדושה.

2. במקום "אני צריך למהר": אני לוקח את הזמן ליהנות מהחוויה.

3. במקום "זה מלוכלך": גופי הוא יצירת מופת של הטבע. 

4. במקום "אני אנוכי": אני נותן ומקבל בנדיבות ואהבה.

5. במקום "אני שופט": אני עֵר ומודע ללא שיפוטיות.

שאלות מעוררות מחשבה:

1. כיצד ניתן להפוך את חוויית העשייה של האהבה למקודשת יותר עבורך?

2. מהם הצעדים שתוכלו לנקוט כדי להאט ולהעמיק את הקשר האינטימי שלכם?

3. כיצד תוכלו לשלב מודעות ונוכחות רבה יותר בזמן האהבים?

4. אילו שינויים בסביבה או באווירה יכולים לשפר את החוויה עבורכם?

5. כיצד תרגול של עקרונות אלו יכול להשפיע על מערכת היחסים שלכם בכללותה?

"Trauma recovery programs in Thailand, offering holistic and comprehensive healing."

צרו איתנו קשר

פנו אלינו עם כל השאלות שיש לכם

נשמח לשוחח איתך! אל תהסס/י לפנות אלינו עם כל שאלה שיש לכם. 

"Long-term recovery programs at a rehabilitation center, focusing on sustained healing and support."

צור קשר

קבע פגישת ייעוץ חינם

קבע פגישת ייעוץ חינם עם הצוות שלנו ובוא נגרום לדברים לקרות!

נגישות