ברנד ראסל וגורדון פיטרסון על גמילה מהרואין ושיטת 12 הצעדים

איך להתמודד עם התמכרות

הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי

המכללה המובילה בישראל ללימודי טראומה והתמכרויות

איך להתמודד עם התמכרות : בראנד ראסל וג'ורדון פיטרסון

ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה

הצעד החמישי

בעולם המודרני, רבים מאיתנו מתמודדים עם אתגרים כגון התמכרויות, דפוסי חשיבה שליליים והרגלים מזיקים. כדי להתגבר על קשיים אלה ולהשיג שינוי אמיתי, עלינו לאמץ גישה של חקירה עצמית, אחריות אישית וצמיחה רוחנית. תוכנית 12 הצעדים, המשמשת בקבוצות כגון אלכוהוליסטים אנונימיים, מציעה מודל יעיל להתמודדות עם התמכרויות ולהשגת טרנספורמציה אישית עמוקה.

 
 
 
 
בראנד ראסל וג'ורדון פיטרסון על שיטת 12 הצעדים

מרכז הוליסטי לטיפול בטראומה, התמכרויות וחוסר איזון נפשי בתאילנד

"בואו לתחילת המסע לחופש מהתמכרות לאלכוהול, סמים, כדורים ותגלו מחדש את חייכם בחיבוק השקט של "DaoTherapy Rehab בתאילנד—במקום שבו ריפוי הוליסטי פוגש החלמה מעצימה."

 

מרכז יום הוליסטי בישראל

תקציר השיחה:

התהליך מתחיל בהודאה שיש לנו בעיה ושאיננו מסוגלים להתמודד איתה לבד. צעד זה דורש ענווה ונכונות ללמוד ולהשתנות. לאחר מכן, אנו מתחילים בחקירה עצמית מעמיקה, בוחנים את הכעסים, הפחדים והציפיות הלא ממומשות שלנו. עלינו להיות כנים עם עצמנו לגבי הפגמים והדפוסים ההרסניים שלנו, ולהיות מוכנים לוותר על ההרגלים המזיקים שהגדירו אותנו בעבר.

חלק חשוב בתהליך הוא ההכרה בצורך בכוח עליון, בין אם מדובר באל, בעיקרון מוסרי נעלה או בחוכמה קולקטיבית של הקהילה. על ידי כניעה לכוח זה והקדשת עצמנו למטרה גבוהה יותר, אנו יכולים למצוא את הכוח להתגבר על הדחפים והפיתויים שלנו. עלינו גם להתמודד עם "הצל" שלנו, אותם היבטים אפלים ומודחקים של עצמנו, ולמצוא דרכים לקבל ולשלב אותם בצורה בריאה.

חלק מרכזי בתהליך ההחלמה הוא לקיחת אחריות על הנזקים שגרמנו בעבר ופיצוי עליהם. זה כרוך בהכנת רשימה של האנשים בהם פגענו, והתנצלות בפניהם כשהדבר אפשרי. על ידי כך, אנו משחררים את עצמנו מהאשמה והבושה שעלולות לעכב את ההתקדמות שלנו. אנו גם מתחייבים לחיות חיים של יושרה ומודעות מתמשכת, תוך בחינה קבועה של המעשים והמניעים שלנו.

בסופו של דבר, המפתח לשינוי אמיתי טמון בפיתוח מודעות עצמית והתמסרות למטרה נעלה יותר. עלינו להיות מוכנים להתמודד עם האמת הלא נוחה על עצמנו, ולקבל את המגבלות והפגמים שלנו. על ידי שחרור העבר, לקיחת אחריות על ההווה והתמסרות לתהליך מתמשך של צמיחה, אנו יכולים להשיג שינוי עמוק ובר-קיימא. תהליך זה אינו קל, אך הוא מציע דרך מוכחת להתגבר על התמכרויות ולחיות חיים מלאים יותר של משמעות ותכלית. 

איך להתמודד עם התמכרות : בראנד ראסל וג'ורדון פיטרסון

הכוח שבפגיעות: הצעד הראשון לקראת שינוי

בחברה המודרנית, רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו אבודים ומתמודדים עם אתגרים מורכבים. בין אם מדובר בהתמכרויות, דפוסי חשיבה שליליים או הרגלים הרסניים, קל להרגיש תקועים ולא מסוגלים להשתנות. אולם, המפתח לשינוי אמיתי טמון דווקא בנקודת ההתחלה הקשה ביותר – הודאה בכך שאנחנו חסרי אונים מול הבעיה ושאיננו מסוגלים להתמודד איתה לבד. צעד זה דורש מאיתנו אומץ רב, שכן הוא כרוך בוויתור על הגאווה והבושה המונעים מאיתנו לבקש עזרה. אך רק דרך פגיעות זו נוכל למצוא את הכוח האמיתי לשינוי.

 

בחינה עצמית אמיצה: חשיפת שורשי הבעיה

כדי להתחיל את מסע ההחלמה, עלינו להתבונן פנימה בכנות ובעומק. עלינו לשאול את עצמנו שאלות קשות: מהם הפצעים, הפחדים והכעסים המניעים את ההתנהגות ההרסנית שלנו? אילו אמונות וציפיות לא ראליסטיות אנו אוחזים? מהם הדפוסים החוזרים על עצמם שגורמים לנו להיכשל שוב ושוב? חקירה עצמית זו יכולה להיות כואבת ומפחידה, שכן היא חושפת בפנינו את הצדדים הפחות מחמיאים של עצמנו. אולם, רק דרך הכרה בשורשי הבעיה נוכל להתחיל לעקור אותם ולנטוע במקומם דפוסים בריאים יותר.

 

הכניעה לכוח עליון: מציאת עוגן רוחני

אחד העקרונות המרכזיים בתוכנית 12 הצעדים הוא ההכרה בצורך בכוח גדול מאיתנו שינחה אותנו בדרך להחלמה. עבור חלק מהאנשים, כוח זה יכול להיות אלוהים במובן הדתי המסורתי. עבור אחרים, זה יכול להיות העיקרון המוסרי של אהבה, החוכמה הקולקטיבית של הקהילה או אפילו היקום עצמו. מה שחשוב הוא שאנו מכירים במגבלות שלנו ובצורך במשהו גדול יותר שינחה אותנו. על ידי כניעה לכוח עליון והפיכת רצוננו לרצונו, אנו משתחררים מהצורך לשלוט בכל דבר ויכולים למצוא את השלווה והביטחון שיובילו אותנו קדימה.

 

חיבוק הצל: קבלת החלקים האפלים שלנו

בתהליך ההחלמה, אנו בהכרח ניתקל בצדדים המאתגרים והמציקים יותר של עצמנו. קארל יונג קרא לכך "הצל" – אותם חלקים שהודחקו או הוכחשו בשל הקונפליקט שלהם עם הדימוי העצמי שלנו. זה יכול לכלול תכונות כמו זעם, קנאה, תאוות בצע או אנוכיות. הנטייה הטבעית שלנו היא להילחם בצדדים הללו או להתעלם מהם, אך דווקא ההתנגדות אליהם נותנת להם כוח. במקום זאת, עלינו ללמוד לחבק את הצל שלנו – להכיר בו, להבין את שורשיו ולמצוא דרכים לבטא אותו באופן מועיל. רק דרך השלמה עם השלם שלנו נוכל למצוא שלמות אמיתית.

 

תיקון העבר: לקיחת אחריות ופיצוי

חלק בלתי נפרד מההחלמה הוא התמודדות עם הנזקים שגרמנו לעצמנו ולאחרים בעבר. זה דורש מאיתנו להתבונן ביושר במעשינו, להכיר בפגיעה שגרמנו ולקחת צעדים כדי לתקן אותה במידת האפשר. זה יכול לכלול התנצלות, החזרת חובות או פיצוי ממשי. למרות שלא תמיד נוכל למחוק לחלוטין את הנזק שנגרם, עצם הניסיון לכפר על מעשינו משחרר אותנו מנטל האשמה והחרטה. זה מאפשר לנו להשתחרר מכבלי העבר ולנוע קדימה בחופשיות רבה יותר.

 

חיים של יושרה: התחייבות למודעות מתמדת

ההחלמה אינה יעד סופי, אלא מסע מתמשך הדורש מודעות וערנות תמידית. עלינו להתחייב לחיות חיים של אותנטיות ויושרה, כאשר אנו בוחנים בכנות את המניעים וההתנהגויות שלנו. זה כרוך בפיתוח מודעות עצמית עמוקה יותר, בלמידה להקשיב לקול הפנימי שלנו ובהיענות לעקרונות המוסריים שלנו גם כשהדבר קשה. זה גם מצריך מאיתנו לטפח קשרים אמיתיים עם אחרים, המבוססים על כנות, אמפתיה והדדיות. דרך חיים זו אינה תמיד קלה, אך היא מובילה בסופו של דבר לסיפוק ומשמעות עמוקים יותר.

 

המפתח לשינוי: מודעות והתמסרות למטרה

בסופו של דבר, השינוי האמיתי מגיע מבפנים. הוא לא יכול להיכפות מבחוץ, אלא חייב לנבוע מהרצון העמוק שלנו להתעורר, להתפתח ולממש את הפוטנציאל המלא שלנו. זה דורש מאיתנו להרחיב את המודעות שלנו, לחקור את המציאות שלנו ללא פחד ולהיות מוכנים להשתנות. זה גם מחייב אותנו למצוא מטרה גבוהה יותר שתנחה אותנו – בין אם זו שירות לזולת, התחברות לכוח עליון או מימוש ייעודנו האמיתי. כאשר אנו מחויבים למטרה זו בכל לבנו, היא הופכת למגדלור המאיר את דרכנו ומעניק לנו את הכוח להתגבר על כל מכשול.

 

סיכום: תקווה לשינוי אמיתי

מסע ההחלמה אינו קל, והוא דורש אומץ, כנות ומחויבות עצומים. אולם, עבור רבים, זוהי הדרך היחידה לחיים אותנטיים ובעלי משמעות. באמצעות הצעדים של הודאה בחוסר האונים שלנו, בחינה עצמית אמיצה, כניעה לכוח עליון, קבלת הצללים שלנו, תיקון העבר וחיים של יושרה, אנו יכולים להשיל את שרשראות העבר ולעצב מציאות חדשה ומלאת תקווה. התהליך אינו ליניארי, וסביר שנחווה נפילות והתחלות חדשות לאורך הדרך. אולם, בכל פעם שאנו מתמודדים עם אתגר ומתגברים עליו, אנו צומחים ומתחזקים. צעד אחר צעד, יום אחר יום, אנו בונים את החוסן והחוכמה שיאפשרו לנו לשגשג, ולהפוך לגרסה המלאה והמיטבית ביותר של עצמנו. במסע זה, איננו לבד. אנו נתמכים על ידי קהילה של אחרים השותפים למאבק ומאוחדים בתקווה לריפוי. יחד, אנו יכולים להתעלות מעל האתגרים שלנו, לזכות בחירות אמיתית, ולגלות חיים חדשים של שלווה, שמחה ומשמעות.


תלמדו עם המקצוענים ביותר

מסלולי הלימודים של טאותרפיה

לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות
מסלול תלת שנתי
הכשרה בשיטת 12 הצעדים בגישת טאותרפיה
מסלול של 15 מפגשים
לימודי הנחיית קבוצות והכשרת מרצים טאותרפיה
מסלול דו-שנתי

תובנות מרכזיות

1. הודאה בבעיה היא צעד ראשון חיוני בפתרונה.

2. חקירה עצמית כנה חיונית לצמיחה ולשינוי אישי.

3. שחרור טינה ועוינות מאפשר ריפוי והתקדמות.

4. נכונות להקריב הרגלים מזיקים היא מפתח להתפתחות.

5. עימות עם הצל שלנו מאפשר לנו לשלב היבטים מנוכרים של עצמנו.

6. תיקון עוולות מהעבר משחרר אותנו מנטל מוסרי.

7. מודעות מתמשכת לפגמים שלנו מאפשרת צמיחה מתמדת.

8. חוסר מודעות מסוכן יותר מכל דבר אחר.

9. הפתרון לחוסר מודעות הוא תמיד יותר מודעות, לא פחות.

10. קבלה רדיקלית של המגבלות שלנו חיונית להתפתחות רוחנית.

עצות מעשיות

1. התמודדו עם הבעיות שלכם במקום להתעלם מהן או להימנע מהן.

2. היו כנים עם עצמכם לגבי הפגמים וחוסר השלמות שלכם.

3. שחררו כעסים וטינות המעכבים את ההתפתחות שלכם.

4. היו מוכנים לוותר על הרגלים ודפוסי חשיבה מזיקים.

5. קבלו ושלבו את הצדדים האפלים יותר של אישיותכם.

6. קחו אחריות על טעויות העבר ופעלו לתקן אותן.

מנטרות לדיבור עצמי:

1. אני מוכן/ה להתמודד עם הבעיות שלי ולפתור אותן.

2. אני מקבל/ת את עצמי עם כל הפגמים והחסרונות שלי.

3. אני משחרר/ת את העבר ופונה קדימה בחיים.

4. "המסע של אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד." (לאו דזה)

5. "השינוי מתחיל מבפנים." (דלאי למה)

6. "כדי למצוא את עצמך, חשוב קודם כל על אחרים." (דאג המרשולד)

שאלות מעוררות מחשבה:

1. איך אתם יכולים להשתמש בעקרונות שהוצגו כאן כדי להתמודד עם אתגרים בחייכם שלכם?

2. אילו היבטים של עצמכם אתם נוטים להתעלם מהם או להדחיק, ומה הם עלולים ללמד אתכם?

3. כיצד מערכות יחסים בחייכם עשויות להשתפר כתוצאה מהיישום של רעיונות אלה?

4. מהם ההרגלים או דפוסי החשיבה שאתם מוכנים להקריב למען התפתחות וצמיחה אישית?

5. איך אתם יכולים לטפח מודעות רבה יותר בחיי היומיום שלכם?

"Trauma recovery programs in Thailand, offering holistic and comprehensive healing."

צרו איתנו קשר

פנו אלינו עם כל השאלות שיש לכם

נשמח לשוחח איתך! אל תהסס/י לפנות אלינו עם כל שאלה שיש לכם. 

"Long-term recovery programs at a rehabilitation center, focusing on sustained healing and support."

צור קשר

קבע פגישת ייעוץ חינם

קבע פגישת ייעוץ חינם עם הצוות שלנו ובוא נגרום לדברים לקרות!

בחן את תודעתך:

1. באילו תחומים בחייכם אתם חשים שאתם מתמודדים עם קושי או חוסר שליטה?

2. אילו כעסים, טינות או ציפיות בלתי ממומשות אתם עדיין נושאים מהעבר?

3. אילו מאפיינים של הצל (צדדים חבויים או לא רצויים) שלכם אתם מוכנים לחקור ולקבל?

4. למי ואיך תוכלו לפצות על עוולות או נזקים שגרמתם בעבר?

5. אילו הרגלים או דפוסי התנהגות אתם מזהים כמזיקים לכם ומוכנים לשנות?

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
נגישות