תפילת השלווה 12 הצעדים
תפילת השלווה 12 הצעדים
הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי
תפילת השלווה - אלכוהוליסטים אנונימיים
ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה
תפילת השלווה
תפילת השלווה היא תפילה קצרה שנכתבה על ידי תאולוג האמריקאי ריינהולד ניבוהר במהלך המאה ה-20. התפילה נכתבה במקור כשיר שנשא ניבוהר בכנסייה, והיא הפכה לפופולרית במיוחד בקרב קבוצות תמיכה כמו אלכוהוליסטים אנונימיים (AA) וקבוצות אחרות שעוסקות בהחלמה מהתמכרויות ומצבים קשים.
התפילה הזו מציעה גישה פרקטית להתמודדות עם אתגרי החיים והיא משמשת ככלי עזר רוחני ונפשי לאנשים רבים ברחבי העולם.
תפילת השלווה:
אלי, תן לי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם,
את האומץ לשנות את הדברים שביכולתי,
ואת התבונה להבחין בין השניים.
מרכז הוליסטי לטיפול בטראומה, התמכרויות וחוסר איזון נפשי בתאילנד
"בואו לתחילת המסע לחופש מהתמכרות לאלכוהול, סמים, כדורים ותגלו מחדש את חייכם בחיבוק השקט של "DaoTherapy Rehab בתאילנד—במקום שבו ריפוי הוליסטי פוגש החלמה מעצימה."
תפילת השלווה - אלכוהוליסטים אנונימיים
מעט מאוד אנשים מכירים את הסיפור האמיתי של תפילת השלווה ונודעו מיתוסים שונים ומשונים בקשר לאותה תפילה ועל דרכה אל תוך ליבת שיטת 12 הצעדים של אלכוהוליסטית אנונימיים.
ביל ווילסון מייסד אלכוהוליסטים אנונימיים
ביל ווילסון מייסד אלכוהוליסטים אנונימיים מספר בספרו "כפי שביל רואה זאת" שאת התפילה הוא גילה בעיתון ניו-יורקי בשנת 1944 , וככה בדיוק הופיעו המילים.
ביל כותב שמעולם לא ראינו הגדרה כזו תמציתית של איי.איי.
תפילת השלווה אומצה אומר ביל ווילסון ע"י כל חברי איי.איי. ומאז היא חלק בלתי נפרד מכל פגישת שסובבת סביב קבוצות תמיכה אנונימיות. הרבה גופים בעולם אימצו את השלווה, הרבה מרכזי גמילה בעולם בכל יום וכל קבוצה טיפולית פותחים וסוגרים את המפגש עם תפילת השלווה.
תפילת השלווה פרשנות
אלי – הפנייה היא לכוח גדול יותר מכל מכור וכל אדם. אין דרישה לאל חיצוני דתי אלא להכרה מתוך ענווה שאני לא אלוהים. ביל אמר פעם לאלכוהוליסטים שיש לו 2 בשורות אחת טובה ואחת רעה, הטובה שיש כוח עליון, הרעה היא זה שזה לא את/ה.
על-פי תפיסת התכנית גם הקבוצה יכולה לשמש ככוח גדול מהאדם, אליה הוא נושא את עיניו, אותה הוא מפנים ככוח גדול שאליו יכול לפנות לבקשת עזרה, לחזרה לשפיות, להפסקת הכפייתיות, האובססיה והריכוז העצמי.
תלמדו עם המקצוענים ביותר
מסלולי הלימודים של טאותרפיה
תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם:
בני אדם רבים בעולם מרגישים שהעבר שלהם רודף אותם, הם מנסים ללא הועיל לנסות לשנות את העבר, להיאבק בזיכרונות, בחוויות, בטראומות, בהחמצות שהיו, בפספוס של שנים של בורות ועיוורון. התרגול הנכון במשך ההחלמה לכל זיכרון שעולה הוא:
אני לא יכול לשנות את העבר
אני לא יכול לשנות את הזהות שלי
אני לא יכול בכוח שלי לשנות את האישיות שלי
אני לא יכול לבחור הורים אחרים
אני לא יכול להעלים את החטאים שלי
אני לא יכול לשנות את העובדה שאני חולה במחלת התודעה
אני לא יכול ברגע הזה שיהיה לי את מה שאין לי
אני לא יכול לשנות את הגובה שלי
ואני לא יכול לשנות את הילדים שלי, את אשתי
אני כנראה לא יכול לשנות את הטבע העולמי ועוד הרבה דברים אשר מנהלים אותכם.
מטרת החלק הזה בתפילה היא קבלה של הדברים בשלווה, זו מהות כל עבודת תכנית 12 הצעדים, אדם ניכר בעבודה הרוחנית שלו בקבלה של החיים, בקבלה עצמית, בקבלה של העבר, בקבלה של היום הזה, בקבלה שהחיים זמניים, בקבלה של החסרונות שלנו, בקבלה של כל מה שאין ביכולתו לשנות. השלווה היא ערך עליון והיא ביטוי רוחני להתעוררות רוחנית לטבע האמיתי של החיים, לטבע האמיתי של אנשים, מקומות דברים ואנשים.
החלק המרכזי הוא מערכות יחסים, זוגיות, הורות, חברים, קולגות, או סביבה אחרת שבא אנו נדרשים להפסיק לנסות לשנות אנשים, להפסיק את המאבק הקיומי והמחשבה שמישהו ישתנה לרצוננו.
אומץ לשנות את הדברים אשר ביכולתי:
הרבה אנשים יכולים להתבלבל בין מה שאני לא יכול למה שאני יכול לשנות וישנו חשש שמא נבזבז כוח במקום שאנו לא יכולים לשנות ותהיה סכנה של מעידה רגשית ואז נפילה חזרה לאלכוהול וסמים והימורים.
כדי לדעת מה אני כן יכול לשנות אנ צריך לקבל מבט מהצד של אנשים שמכירים את סיפור חיי ויוכלו לשקף לי האם אני פועל מתוך ההתמכרות מתוך שליטה, מתוך כוחניות או שמא ממקום של עליה מעבר למודעות של האגו ואני עושה פעולה נכונה.
מה שטוב לאדם לאדם בתחילת דרך שהאומץ שנדרש הוא בעבודת התכנית ולא בענייינים אחרים. התכנית מציעה בשנה הראשונה להתרכז רק בהחלמה וכל פעולות השינוי והאומץ הנדרש הוא בעשייה של טיפול נכון, ללכת לקבוצות וכמה שיותר, ללמוד 12 צעדים, ללמוד 12 מסורות, לקחת חונך שילווה אותי בדרך ואלו פעולות של אומץ.
התבונה להבחין בין השניים:
זו דרך פילוסופית שעניינה הוא "הבחנה" היכולת להשתמש בשיטת 12 הצעדים לעבור ולחיות חיים רוחניים, מתוך התבוננות ומדיטציה בלתי פוסקת, ממקום של התעלות מעל ההתמכרות, מעל הדחפים שלנו, מעל החסרונות שלנו, מעל האמונות שלנו, מעל האגו הצר הכפייתי שמרוכז בעצמו אנו נעים כל הזמן לעבר ההבחנה בין הרצון שלנו לרצון של היקום.
הסוד הגדול הוא בוויתור על הרצון העצמי שהוא נגזרת של חסכים, פחדים, טינות, חרדות, מין, כוח כסף ועוד.
הרצון האלוהי של האלוהות הוא אחר תמיד, הוא מעבר לצרכים הצרים של האגו שלנו שחי בטראומה ובמצוקה תמידיות.
מי ייתן ונבחין תמיד.