"אסירות תודה" רעיון ההכרת תודה בשיטת 12הצעדים

אסירות תודה 12-צעדים

הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי

המכללה המובילה בישראל ללימודי טראומה והתמכרויות

אסירות תודה על התכונה האנושית הנעלה ביותר

ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה

אסירות תודה על התכונה האנושית הנעלה ביותר ב-12 הצעדים

אסירות תודה היא אחת התכונות הרוחניות הנעלות ביותר שאדם יכול לפתח. זוהי בחירה מודעת להכיר בטוב שקיים בחיים, ללא תלות בנסיבות החיצוניות. האגו האנושי, הכפייתי וההשוואתי, מונע מבני האדם לחוות סיפוק ושמחה אמיתיים. הוא תמיד עסוק בהשוואה למה שיש לאחרים, יוצר תחושה מתמדת של חוסר וריקנות. הדרך היחידה להתגבר על כך היא להפנות את המבט פנימה, להעריך ולהוקיר את מה שכבר קיים.

 
 
ד"ר מזרחי אברהם

מרכז הוליסטי לטיפול בטראומה, התמכרויות וחוסר איזון נפשי בתאילנד

"בואו לתחילת המסע לחופש מהתמכרות לאלכוהול, סמים, כדורים ותגלו מחדש את חייכם בחיבוק השקט של "DaoTherapy Rehab בתאילנד—במקום שבו ריפוי הוליסטי פוגש החלמה מעצימה."

 

מרכז יום הוליסטי בישראל

אסירות תודה היא אחת התכונות הרוחניות הנעלות ביותר שאדם יכול לפתח

אסירות תודה היא אחת התכונות הרוחניות הנעלות ביותר שאדם יכול לפתח. זוהי בחירה מודעת להכיר בטוב שקיים בחיים, ללא תלות בנסיבות החיצוניות. האגו האנושי, הכפייתי והשוואתי, מונע מבני האדם לחוות סיפוק ושמחה אמיתיים. הוא תמיד עסוק בהשוואה למה שיש לאחרים, יוצר תחושה מתמדת של חוסר וריקנות. הדרך היחידה להתגבר על כך היא להפנות את המבט פנימה, להעריך ולהוקיר את מה שכבר קיים.

אסירות תודה היא המרפא העוצמתי ביותר לכאב ולרעל הרגשי של החיים. גם ברגעים הקשים ביותר, כשנדמה שהכל אבוד, עדיין ניתן למצוא משהו עליו אפשר להודות – ולו רק על היכולת להתמודד עם הסבל עצמו. הפיכת הקושי לכוח מניע ולמשמעות עמוקה יותר היא מהותה האמיתית של אסירות התודה.

מתן לאחרים מתוך תחושת השפע הפנימי מעניק סיפוק גדול הרבה יותר מכל הישג חומרי חיצוני. כדי להגיע לכך, יש לרפא את הפצעים הפנימיים של הקנאה, צרות העין והאגו. רק אז אפשר לחיות בתודעה של אמונה בשפע העולם, שתמיד יהיה בו די והותר לכולם.

בסופו של דבר, אסירות התודה מובילה לתחושה עמוקה של קשר והדדיות עם הסובבים. כשאדם מפנים שרווחתו שלובה ותלויה ברווחתם של אחרים, הוא יעשה כל שביכולתו כדי לדאוג לטובתם. זהו מעגל החיים המבורך של הכרת התודה, הזורם ומחבר בין כל הברואים.

מסע החיים מזמן לכל אחד ואחת אתגרים ייחודיים, אך גם הזדמנויות יקרות מפז לצמיחה ולהתעלות. בכוחה של אסירות התודה להפוך כל משבר למנוף, כל נפילה לקרש קפיצה. היא מאפשרת לגלות את העוצמה הטמונה בפגיעות, את החוכמה שבייסורים, את השליחות שבסבל.

זוהי הזמנה לכל אדם – לפתוח את שערי הלב, לראות בעין טובה, להרחיב את נקודת המבט. לעורר את ההכרה שכל נשימה היא נס, שכל רגע הוא מתנה. מתוך הבסיס האיתן הזה של אסירות תודה, החיים הופכים למסע מופלא של גילוי, יצירה, שירות ושמחה. זה הסוד הגלוי שהופך חיים של שגרה אפורה לשירה נשגבת ועדינה, המהדהדת את תודעת הנצח. 

אסירות תודה - הדרך לחיים של משמעות ושמחה

הכוח המרפא של הכרת הטוב:

אסירות תודה היא אחת התכונות הרוחניות הנעלות ביותר שאדם יכול לפתח. זוהי בחירה מודעת להכיר בטוב שקיים בחיים, ללא תלות בנסיבות החיצוניות. כשאדם מטפח את היכולת להודות על מה שיש, הוא מגלה מקור בלתי נדלה של שמחה ונחת. זהו כוח מרפא עוצמתי, המסוגל להפוך את הקושי הגדול ביותר לאתגר מעורר השראה. אסירות התודה מאפשרת לנו לראות את המתנה שבכל רגע, את ההזדמנות שבכל משבר, את היופי שבכל פגם לכאורה.

 

האגו – האויב הגדול של הסיפוק:

האגו האנושי, הכפייתי והשוואתי, מונע מבני האדם לחוות סיפוק ושמחה אמיתיים. הוא תמיד עסוק בהשוואה למה שיש לאחרים, יוצר תחושה מתמדת של חוסר וריקנות. זהו קול פנימי שלעולם לא יודע שובע, תמיד דורש עוד ועוד. ככל שמנסים לספק את תאוותיו, הוא רק מתגבר ותובע. זהו מרוץ בלתי פוסק אחר הישגים, הכרה ושליטה, שסופו תמיד אכזבה מרה. האגו יוצר אשליה של נפרדות, מוליך למאבקי כוח מתישים, ומרחיק את האדם מעצמו האמיתי.

 

להפנות את המבט פנימה:

הדרך היחידה להתגבר על העריצות של האגו היא להפנות את המבט פנימה, להעריך ולהוקיר את מה שכבר קיים. זוהי הזמנה לגלות את העושר הפנימי, את השפע שמצוי בתוכנו עצמנו. כשמתבוננים פנימה בעין אוהבת, אפשר לראות את הפלא שבנשימה, את הניסים היומיומיים שמקיימים אותנו. להכיר בכך שהחיים עצמם הם מתנה יקרה מפז, ושכל אתגר הוא הזדמנות יקרה לצמיחה. זוהי פתיחת הלב לאמת הגדולה של הוויה, שחוגגת את מה שיש במקום להתמקד במה שחסר.

 

גם בחושך אפשר למצוא אור:

אסירות תודה היא המרפא העוצמתי ביותר לכאב ולרעל הרגשי של החיים. גם ברגעים הקשים ביותר, כשנדמה שהכל אבוד, עדיין ניתן למצוא משהו עליו אפשר להודות – ולו רק על היכולת להתמודד עם הסבל עצמו. בלב החושך נמצא הזרע של האור, כוח ההתחדשות המופלא של החיים. כשמביטים על המציאות דרך העדשה של אסירות התודה, שום דבר לא נתפס כמובן מאליו. כל ניסיון, קל כבד, הופך למתנה שמלמדת אותנו משהו חשוב על עצמנו ועל העולם. זהו שינוי תפיסתי עמוק, שמאפשר לצמוח גם מתוך האדמה החרוכה ביותר.

 

להפוך את הסבל למשמעות:

הפיכת הקושי לכוח מניע ולמשמעות עמוקה יותר היא מהותה האמיתית של אסירות התודה. במקום להיאבק בכאב או לברוח ממנו, אפשר ללמוד לקבל אותו, להקשיב למסר שהוא מביא. לעיתים, דווקא האתגרים הגדולים ביותר בחיינו מובילים אותנו לצמיחה ולהגשמה הרוחנית והאישית המשמעותית ביותר. כשאדם לומד להישיר מבט אל תהומות נשמתו, הוא מגלה שם אוצרות חבויים – חוסן, חמלה, יצירתיות, אהבה. אלו הם הכוחות שמאפשרים להתעלות מעל כל מכשול, להפיח רוח חיים חדשה במציאות.

 

הנתינה כמקור לסיפוק:

מתן לאחרים מתוך תחושת השפע הפנימי מעניק סיפוק גדול הרבה יותר מכל הישג חומרי חיצוני. כשאדם חי מתוך תודעת האחדות והקשר העמוק לזולת, הוא מוצא משמעות עילאית בעשיית הטוב. הוא מבין שהוא חלק מרקמה אנושית גדולה יותר, ושהאושר שלו שזור ותלוי באושרם של אחרים. מעשים של נדיבות, חסד וחמלה הופכים להיות הביטוי הטבעי של אישיותו, נובעים בספונטניות מתוך שמחה צרופה. הוא חווה עונג עמוק בהענקת מתנת חייו לעולם, ומוצא בכך ייעוד נשגב.

 

שחרור מכבלי האגו:

כדי להגיע לחוויה האמיתית של אסירות התודה והשפע הפנימי, יש לרפא את הפצעים הפנימיים של הקנאה, צרות העין והאגו. זוהי עבודה של שחרור מהדפוסים ההרסניים של השוואה ותחרותיות. במקום לראות את העולם כמגרש קרב בו כולם נאבקים זה בזה, אפשר לבחור בשיתוף פעולה ובאחווה. להכיר בעובדה שלכולנו יש מקום ייחודי בעולם, ייעוד מיוחד למלא. שהגשמה עצמית אמיתית אינה באה על חשבון האחר, אלא דווקא מתוך קבלה של השונה והשלם. 

 

לחיות בשפע ובהדדיות:

רק מתוך הוויתור על הזדהות עם האגו, אפשר לחיות בתודעה של אמונה בשפע העולם, שתמיד יהיה בו די והותר לכולם. זוהי הבנה עמוקה שמציאות החיים אינה משחק סכום אפס, בו ההצלחה של אחד באה על חשבון השני. כשפועלים מתוך ביטחון פנימי ואמון בחיים, נפתחים שערים בלתי צפויים של הגשמה והזדמנות. ככל שמשחררים יותר, מקבלים יותר. ככל שמעניקים ביד רחבה יותר, מתמלאים יותר. זהו חוק רוחני נצחי, הפועל מעבר להיגיון הצר של האגו.

 

אסירות תודה כדרך חיים:

בסופו של דבר, אסירות התודה מובילה לתחושה עמוקה של קשר והדדיות עם הסובבים. כשאדם מפנים שרווחתו שלובה ותלויה ברווחתם של אחרים, הוא יעשה כל שביכולתו כדי לדאוג לטובתם. זוהי דרך חיים של אכפתיות, רגישות ונתינה. במקום לדאוג רק לעצמו, הוא רואה את עצמו כחלק מרשת החיים האינסופית. הוא חש אחריות כלפי הסביבה, הקהילה, הדורות הבאים. מתוך הערכה עמוקה לקשר המהותי בין כל החיים, הוא פועל ליצירת עולם טוב יותר עבור כולם. 

 

לגלות את המתנה שבאתגר:

מסע החיים מזמן לכל אחד ואחת אתגרים ייחודיים, אך גם הזדמנויות יקרות מפז לצמיחה ולהתעלות. בכוחה של אסירות התודה להפוך כל משבר למנוף, כל נפילה לקרש קפיצה. במקום לראות את הקשיים כעונש או ככישלון, אפשר לגלות בהם את המתנות הגלומות. אולי המחלה מזמינה אותנו להאט, להקשיב לגוף וללמוד לאהוב את עצמנו יותר. אולי הפרידה מובילה אותנו לגלות את העצמאות והחוזק הפנימיים שלנו. אולי האובדן מלמד אותנו להעריך ולחגוג את מה שיש, כל עוד אנחנו יכולים. כל אתגר טומן בחובו את הזרעים לפריחה אדירה. 

 

לחשוף את הפוטנציאל הגלום בנו:

אסירות התודה מאפשרת לגלות את העוצמה הטמונה בפגיעות, את החוכמה שבייסורים, את השליחות שבסבל. כשמבינים שגם הרגעים הכי אפלים בחיים הם חלק מהמסע הקדוש להתעוררות, משהו משתחרר. ניתן לחבק את מה שמפחיד, לקבל את מה שכואב, לומר כן לחיים במלואם. זוהי הזדמנות לחשוף את הפוטנציאל האדיר הגלום בנו, מעבר לכל הגבלה. לגלות שאנחנו הרבה יותר חזקים, חכמים ואמיצים משחשבנו. שיש בנו את היכולת לצלוח כל סערה, לשגשג בכל תנאי, לתת ולקבל אהבה בכל מצב.

 

ההזמנה של החיים:

זוהי הזמנה לכל אדם – לפתוח את שערי הלב, לראות בעין טובה, להרחיב את נקודת המבט. לעורר את ההכרה שכל נשימה היא נס, שכל רגע הוא מתנה. מתוך הבסיס האיתן הזה של אסירות תודה, החיים הופכים למסע מופלא של גילוי, יצירה, שירות ושמחה. כשמקיימים בתוכנו את השלווה והקבלה העמוקה כל כך, כל צעד הוא תענוג צרוף. אפשר לחגוג את הדרמה הגדולה של ההוויה, על כל גווניה המרהיבים. להשתתף בחדווה ביצירה האינסופית של היקום, שמתחדש בכל רגע.

 

חיים של אושר ושליחות:

זה הסוד הגלוי שהופך חיים של שגרה אפורה לשירה נשגבת ועדינה, המהדהדת את תודעת הנצח. מתוך ההכרה שלמות הרגע, מתגלה ייעוד פנימי ברור ובלתי מעורער. החיים הופכים לביטוי של אהבה, שירות והגשמה. כל מחסום הופך לקרש קפיצה, כל סיום לתחילה חדשה. האדם חווה את חסד הבריאה בכל רגע, ומוקיר תודה על ההזדמנות לקחת חלק במחזה האלוהי. זוהי דרך של חופש ושחרור אמיתיים, מעבר לכל מצב חיצוני חולף. אסירות התודה היא המפתח לאושר בר קיימא, לחיים של משמעות עמוקה ויופי עילאי.


תלמדו עם המקצוענים ביותר

מסלולי הלימודים של טאותרפיה

לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות
מסלול תלת שנתי
הכשרה בשיטת 12 הצעדים בגישת טאותרפיה
מסלול של 15 מפגשים
לימודי הנחיית קבוצות והכשרת מרצים טאותרפיה
מסלול דו-שנתי

תובנות מרכזיות:

1. אסירות תודה היא בחירה יומיומית להכיר בטוב שיש לנו, ללא קשר למצב הקיומי שלנו.

2. האגו הכפייתי והצר מונע מאיתנו לחוות סיפוק ושמחה אמיתיים בחיים.

3. ההשוואה המתמדת לאחרים יוצרת תחושת חוסר וריקנות פנימית.

4. הדרך לחיים מסופקים היא להסתכל פנימה ולהעריך את מה שיש לנו.

5. אסירות תודה היא האנטיביוטיקה הגדולה ביותר לכאב ולרעל של החיים.

6. גם כשאיבדנו הכל, עדיין יש על מה להודות – על היכולת שלנו להתמודד.

7. הפיכת הסבל לייעוד ומשמעות היא המהות האמיתית של אסירות תודה.

8. מתן לאחרים מתוך שפע פנימי מעניק סיפוק עמוק יותר מכל הישג חיצוני.

9. ריפוי עצמי מקנאה, צרות עין ואגו מאפשר לנו לחיות בתודעת שפע תמידית.

10. החיבור לאסירות תודה הופך אותנו לתלויים זה בזה ודואגים לטובת הזולת.

עצות מעשיות:

1. התחילו כל יום ברשימת אסירות תודה והכירו במה שיש לכם.

2. שימו לב למחשבות השליליות של האגו והחליפו אותן במחשבות של הערכה.

3. במקום להשוות את עצמכם לאחרים, התמקדו בטוב הפנימי שלכם.

4. גלו אסירות תודה גם בזמנים הקשים והפכו את הקושי למשמעות.

5. תנו לאחרים מהשפע הפנימי שלכם והרגישו את הסיפוק העמוק שבכך.

6. עבדו על עצמכם כדי לרפא את האגו והקנאה ולחיות בתודעת שפע.

מנטרות לדיבור עצמי

1. אני בוחר/ת להיות אסיר/ת תודה על כל מה שיש לי, גם כשקשה.

2. אני מרפא/ת את עצמי מהאגו והקנאה ובוחר/ת לראות את הטוב בתוכי.

3. אני נותן/ת לאחרים מתוך השפע הפנימי שלי ומרגיש/ה סיפוק אמיתי.

4. אסירות תודה היא המפתח לשערי הגן הפנימי המופלא שבתוכנו.

5. כשאנו מוקירים תודה על מה שיש, החיים נפתחים בפנינו בדרכים בלתי צפויות.

6. ההתמקדות בטוב שבחיינו מושכת אלינו עוד טוב ושפע.

"Trauma recovery programs in Thailand, offering holistic and comprehensive healing."

צרו איתנו קשר

פנו אלינו עם כל השאלות שיש לכם

נשמח לשוחח איתך! אל תהסס/י לפנות אלינו עם כל שאלה שיש לכם. 

"Long-term recovery programs at a rehabilitation center, focusing on sustained healing and support."

צור קשר

קבע פגישת ייעוץ חינם

קבע פגישת ייעוץ חינם עם הצוות שלנו ובוא נגרום לדברים לקרות!

נגישות