מהי-התעוררות-רוחנית ד"ר מזרחי אברהם מספר על ההתעוררות הרוחנית שלו

מהי התעוררות רוחנית

הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי

המכללה המובילה בישראל ללימודי טראומה והתמכרויות

מהי התעוררות רוחנית

ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה

הסערה הנפשית באה קודם

לאחר עשרות שנות סבל וייסורים, סערה נפשית, התקפי זעם, רחמים עצמאיים, דאגות בלתי פוסקות, מכבסה בראש, כאב ובריחה מהחיים בכל צורה אפשרית, הגעתי למקום שבו חוויתי תחושת נינוחות ושלמות פנימית. פתאום בבת אחת האגו קרס והגעתי להכרה אינטואיטיבית בערך העצמי שלי.

משום מקום הייתי בתוך ידיעה מוחלטת מה מדויק עבורי, מי האנשים שאיתם אני צריך להיות ובאיזה מקומות אני צריך לשהות. זו הייתה הקלה עצומה בעקבות שחרור חד ומהיר של מטענים רגשיים שליוו אותי כל החיים.

כאחד שלא ידע להתמודד עם כל סוג של קושי, נהיה לי כוח עליון שעליו אני יכול להישען ולסמוך עליו הכוח הזה העניק לי יכולת להתמודד עם האתגרים שמזמנים החיים יום ביומו. רגעים קטנים של החיים, לשטוף כלים, לנקות את הבית, לסדר את המיטה, להיות בקבוצת תמיכה העניקו לי תחושת הנאה ואושר שאני מתעלה מעל החסרונות שלי.

כאדם שנכשל בכל מערכות היחסים שלו פתאום השפה של 12 הצעדים העניקה לי כלים ליצור קשרים אינטימיים, להתמודד עם גבולות, להבין מה קורה ולא רק לצעוק ולהתפרץ על כל אדם סביבי. היציאה מריכוז עצמי העניקה לי יכולת להיות בחמלה כלפי הסובבים אותי ונהיו לי קשרים חדשים שמבוססים  על כבוד ואהבה. 

מעולם בו נוהלתי על-ידי המחשבות והרגשות שלי רכשתי כלים ב-12 הצעדים להיות המאסר של עצמי ולא להיות מופעל אלא להיות מסוגל לשהות בחוסר אונים להרגיש ולהתמודד. 

עם השנים, חפו לא מעט כאלה הצלחתי בתהליך הדרגתי לסמוך על הכוח העליון שלי כפי שאני מבין אותו, כוח פנימי שהחליף את כל המטפלים, היועצים, החונכים שהכנסתי לחיי מפני שלא סמכתי על עצמי. 

טבע הבודהה קיים בכל

מרכז הוליסטי לטיפול בטראומה, התמכרויות וחוסר איזון נפשי בתאילנד

"בואו לתחילת המסע לחופש מהתמכרות לאלכוהול, סמים, כדורים ותגלו מחדש את חייכם בחיבוק השקט של "DaoTherapy Rehab בתאילנד—במקום שבו ריפוי הוליסטי פוגש החלמה מעצימה."

 

מרכז יום הוליסטי בישראל

האם אתם בדרך להתעוררות?

כל אדם צריך להבין שהמאמץ להיות אדם רוחני סותר את ההיבטים הרוחניים, מאמץ נובע מרצון והרצון שייך לאגו שלנו ולכן זה מאמץ שסותר את עצמו. כל מה שאתם יכולים לזה להסכים שאם זה יקרה לכם אתם תאפשרו לזה להתרחש ועד אז .תתרגלו עקרונות רוחניים ותהיו נכונים:

כאשר אתם מתחילים להתעורר, אתם הופכים מודעים לכך שכל מה שקורה לכם בחיים זו הזמנה רוחנית, הזמנו את האירועים ואת האנשים הללו לחיינו כדי שיראו לנו את הדרך. 

אתם מזהים את העיוורון וההכחשה שבה חייתם וכעת אתם רואים את אותו עיוורון והכחשה אצל אחרים, ההבנה היא ש"הכל מתחיל בי ונגמר בי"  אנשים לא ישתנו ולנו יש סיכוי וההבנה שהשינוי מתחיל בי.

על-אף הרצון לממון רכוש ויוקרה, לזוגיות, לכסף או תפקיד נכסף בעבודה נוחתת ההבנה המוחלטת עם כנות רדיקלית והתבוננות ישירה על המציאות שבלי חיבור עמוק לעולם הפנימי שלנו שום דבר לא ימלא אותנו, ההישגים יהיו זמניים, ולכן אם המטרה מנהלת אותנו פספסנו את הדרך.

אתם תרגישו חיבור מיוחד לכוח הרבה יותר גדול מכם, קול פנימי שסותר את ההבנה החברתית והתרבותית, הדרך הרוחנית מגיעה עם הבנה שמה שמכרו לנו כל החיים היה שגוי, כיוונו אותנו החוצה לעבר השגת מטרו חיצוניות שסתרו את הטבע האמיתי המולד שלנו.

אתם מתחילים לזהות את הריכוז העצמי שחיינו בו כל כך הרבה שנים, התמכרנו למחשבות ולסרים של המחשבה שיצרה סבל פחד וחרדה, מתחילה כעת יכולת להתבונן פנימה ולא החוצה ומתחילה אפשרות לא לפעול מתוך הריכוז העצמי שלנו. הסבל שלנו נובע מהפער בין המציאות לבין הסרט שלנו על המציאות.

אתם ערים למנגנון ההכחשה וההדחקה, מתחילה לחלחל הבנה עמוקה שדברים לא יכולים להיעלם אם נדחיק ונכחיש ואנו מתחילים להתמודד עם המציאות כפי שהיא.

מי עשוי לעבור התעוררות רוחנית?

טבע הבודהה קיים בכולנו, אין אדם שלא נולד בצלם אלוהים, אין אדם על-פי תפיסת 12 הצעדים שלא יעבור התעוררות רוחנית כתוצאה מעבודת 12 הצעדים ותרגול קבוע ההתעוררות מובטחת לכל אדם. 

למרות זאת ישנו שוני בין אדם לאדם במידת הרצינות והעבודה, ישנו הבדל בין רמת ההתמסרות והוויתור שאדם יעשה למען הדרך ולא למען התוצאה, אי לכך נראה הבדלים בדיווחים שאנשים משתפים על החוויות שלהם.

במקרה שלי סבל קיצוני משימוש בסמים מיצא את פוטנציאל הסבל שלי בחיים, זו הייתה החוויה הראשונה בה האגו שלי קרס התמוטט מה שפתח את הדלת.

אבל זו הייתה ההתחלה של חיים בהוויה רוחנית, היו לי ב-31 שנים של מסע אין סוף חוויות של התעוררות, כל פעם שמסך ההכחשה שלי לגבי נושא מסוים ובאה איתו אחריות אישית הייתה שוב ושוב התעוררות רוחנית נוספת.

 

תשאלו את עצמכם מספר שאלות:

 

האם אתם מוכנים לוותר על הסבל?

האם אתם מוכנים לוותר על התחרותיות?

האם אתם מוכנים לוותר על הפחד?

האם אתם מוכנים לוותר על הריצוי?

האם אתם מוכנים לוותר על הקורבנות?

האם אתם מוכנים לקחת אחריות מלאה על חייכם?

האם אתם מוכנים לוותר על רגשי הנחיתות?

האם אתם מוכנים לוותר על הסיבות והתירוצים למה אתם צח שאתם היום?

האם אתם מוכנים לתקן את מה שנשבר בקרבכם?

 

יש עוד הרבה נושאים אבל המוכנות לוויתור אמורה להיות מוחלטת בלי פשרות, לא שיש לנו את הכוח לוותר אנו נצטרך עזרה רוחנית כדי שנהיה מסוגלים ללכת ללא נודע בלי פחד.


תלמדו עם המקצוענים ביותר

מסלולי הלימודים של טאותרפיה

לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות
מסלול תלת שנתי
הכשרה בשיטת 12 הצעדים בגישת טאותרפיה
מסלול של 15 מפגשים
לימודי הנחיית קבוצות והכשרת מרצים טאותרפיה
מסלול דו-שנתי

האם התעוררות היא אירוע חד-פעמי או תהליך הדרגתי?

התעוררות היא לאו דווקא היא אינה אירוע רוחני נדיר ששמור רק למורים רוחניים נשגבים,  אלא תהליך תודעתי-רוחני שמעוגן במציאות הפיזית ומאוד מעשית ופרגמטית.

ישנם אנשים שמגיעים אלינו לטאותרפיה או לקבוצות תמיכה וחווים התעוררות רוחנית מיידית, הם כאובים על בזבוז של עשרות שנים שהלכו לאיבוד על הבלי העולם הזה וצריכים הכלה והרגעה שזו לא אשמתם ושהם זכו היום להזדמנות חדשה לחיים בעלי איכות ייחודית. ההתעוררות עשויה להופיע בצורת אירוע משמעותי המסמן מפנה בתהליך בחיי האדם. 

כל פי תפיסת הצעדים ביל ווילסון עברה הארה, התעוררות עוצמתית חד-פעמית, לעומתו בוב סמית שהיה שותף מייסד עבר התעוררות הדרגתית ואיטית. החוק היחיד לגבי התעוררות רוחנית היא שאין כללים ברורים לגבי ההתעוררות. 

מה התוצאות וביטויים העמוקים של ההתעוררות הרוחנית.

לכל מי ששוגה באשליות של שפע ולמשוך לעצמו הצלחה בחיים, או למשוך אליו אנשים, או להגיע להצלחה בקריירה או בנושאים אחרים צפויה אכזבה עמוקה. לכל מי שמחפש תשובות לשאלת הקיום האנושי גם צפויה אכזבה. אתם לא תבינו דבר שלא היה קיים מלכתחילה כאשר אני התעוררתי לא קיבלתי תשובות לשאלות הרבות שליוו את חיי אלא פשוט "לא היו לי שאלות יותר".

ברגע מסוים הבנתי ועמדתי על מציאותם של החיים, לא שאחיה לנצח אלא שהרגע הזה הוא נצחי, זה התחיל לחלחל אט אט פנימה, אט אט עברתי תהליך שעבר מאור גדול לחיבור למציאות של החיים למציאות הפשוטה שלהם, התחברתי לעצמי וכל שלב בתהליך החיבור לווה בתחושה של התעלות שהיא מעבר לאגו מעבר לרצונות מעבר לצרכים שהיו לי.

גם במצבים קשים שעברתי לא רציתי מעולם לחזור לסמים או לאלכוהול או לכדורים כדי לשכך את הכאב שהיה לי באותם זמנים. התהליך הוא בכל מקרה הדרגתי מכיוון שאירוע עוצמתי יהיה עוצמתי ככל שיהיה הוא חולף, הסוטול וההנאה העוצמתית כמו כל סם פגה השפעתו ואז באה הנכונות האמיתית להמשיך בהתרחבות אל הטבע האמיתי שלנו והתרחקות מהטבע המזויף שמצוי בכולנו.

 

ישנם מספר ביטויים עמוקים באדם הער, האדם שהתעורר ואלה הם.

מגיעים לשלווה

כל אדם שהתעורר מגיע בסופו של דבר לשלווה עמוקה, השלווה שבאה לביטוי בתפילת השלווה היא הבקשה היחידה שלנו, להגיע אל השקט אל הנוכחות המלאה שלנו ברגע הזה.

אין אדם ער שהוא לא שליו, האירוע הזה לא יכול להתקיים, ההתעוררות באה עם איזון פנימי ויכולת הכלה של החיים, מציאות ויסות רגשי עמוק, היכולת לנוע בין מצבים שונים של החיים ושל אירועים מתקבלת ברוגע הולך וגדל, ביכולת לשהות בחוסר אונים, ביכולת לעשות פעולות רוחניות במצבי חיים שונים.

אט אט קיבלתי יכולת לתרגל מדיטציה בתנועה מתמדת, התבוננות בלתי פוסקת על עצמי ועל ארחים ויכולת לא להיסחף ולא להיות נשלט על-ידי בני אדם אחרים או המחשבות והרגשות שלי. 

שמחת חיים

הביטוי השני של ההתעוררות הרוחנית היא נביעה של שמחת חיים ספונטנית, מלא הומור, ההומור הפך חלק בלתי נפרד ממני, מאדם רציני, מתוסבך רגשית, מאדם שמילה שזרקו לא האירוע יכל להסתיים באלימות קשה, הייתי עם רגשי נחיתות קשים, והנה אני צוחק על הפגמים שלי, על הכישלונות שלי, על הנפילות שלי ומכניס שמחה לרגעים שונים בחיי. 

התקווה שיש לי שאת שארית חיי אחיה בשמחת חיים מתפרצת בלי לחשבן לאיך אדם, הילד הפנימי שלנו הוא רוצה לצחוק, לרקוד, לעשות מעשי שובבות, מעשי קונדסות, הוא מנותק מהרצינות החברתית ומסכות של ה"אנשים הרציניים", הוא ממש לא מרגיש שייך לעולם המבוגרים שמתחבאים מפחד להיחשף ולחיות באמת לחיות.

התוצאה הסופית - קבלה עצמית

התהליך שעברתי הוביל אותי ממסע, מרדף אינסופי, עם תחושת חוסר שלמות, עם פגם קשה של פרפקציוניזם, פגם שיצר אצלי טרור בחיי הנפשיים, שום אירוע שום דבר לא היה מושלם, אם היה משהו שלא אהבתי רציתי שזה יגמר, אם אהבתי את הרגע רציתי שלא יגמר. בסך הכול לא יכולתי לנוח נעתי בלי הפסקה בין הרצון שמה שטוב לי יישאר ומה שרע רציתי שיעלם. 

הרצון העצמי השליט עליי טרור, תמיד הוא התחדש וגם לי לא לקבל את החיים בצורה הדינמית שלהם. בודהה ניסה לגרום לנו להגיע לקבלה רדיקלית של החיים, הוא סיפר לנו שכל מה שחי ימות, כל מה שיש לנו ייגמר ויעלם, אנחנו נחלה, אנחנו נזדקן, אנחנו נמות והקבלה העצמית כרוכה בהבנה העמוקה של טבע החיים טבע הבריאה. 

"Trauma recovery programs in Thailand, offering holistic and comprehensive healing."

צרו איתנו קשר

פנו אלינו עם כל השאלות שיש לכם

נשמח לשוחח איתך! אל תהסס/י לפנות אלינו עם כל שאלה שיש לכם. 

"Long-term recovery programs at a rehabilitation center, focusing on sustained healing and support."

צור קשר

קבע פגישת ייעוץ חינם

קבע פגישת ייעוץ חינם עם הצוות שלנו ובוא נגרום לדברים לקרות!

לאחר הקבלה באה נתינה

12 הצעדים היא תכנית בעלת אופי רוחני, המסר העמוק ביותר לגבי הטבע הרוחני של חיינו, שכל הרגשה תיעלם ותסתיים אלא אם נעביר את הבשורה הלאה לחברים חדשים שזקוקים לעזרה ולחוות התעוררות. הקסם של ההתעוררות שלך והיכולת שלך לשמר את התחושה הקסומה היא בהעברת המסר הלאה וקדימה.

ישנם הרבה אנשים שהולכים לסדנאות שונות ומתמכרים לסדנאות, אלא חוויות רוחניות זמניות ביותר, אין המשכיות לחוויה, לפסטיבל, לריברסינג או ליוגה. אנו אנשים אגואיסטים שרוצים לשמור את החוויה הטובה לעצמנו, הקמצנות הרוחנית יכולה להיות בעוכרינו.

הנדיבות העזה שבאה לביטוי ב-12 הצעדים היא הצלת עוד ועוד מכורים ברחבי העולם מזוועת ההתמכרות, אבל שיטת 12 הצעדים מבקשת לקחת את עיקרון הנינה לכל תחומי חיינו ולנהוג באותו אופן בכל מקום עם כל אדם שמבקש להתעורר. 

נגישות