מי אני – מה אני מחפש בחיים

מי אני

הופכים את הבלתי אפשרי לאפשרי

המכללה המובילה בישראל ללימודי טראומה והתמכרויות

גמילה במרכז הוליסטי יוקרתי בתאילנד ובישראל

ד"ר מזרחי אברהם מייסד טאותרפיה

מה אני מחפש בחיים

מה אנחנו מחפשים? ודאי שכל אחד מאיתנו חיפש משמעות לחיים בשלב כלשהו. אלו שלא מצאו משמעות לחיים עדיין לא חוו אושר, לא מרגישים אנרגיה. אם לא נזהרים, אדם יכול ליפול למצב של ריקנות קיומית. 

הריקנות הזו מכריחה את האדם לחפש משהו שימלא את החלל. יש שמחפשים השכחה באלכוהול, אחרים בסמים, יש שמוצאים זאת במוזיקה, במסיבות עד אור הבוקר, בעוד שאחרים פונים לתשוקות כדי למלא את הריקנות שבתוכם, ויש כאלה שמכורים לריצוי של אנשים אחרים. המושג של ריקנות קיומית משקף תופעה של זמננו, לא רק כאי נוחות אישית, אלא גם כהתגלמות של החברה.

טאותרפיה - המכון הישראלי לטיפול בטראומה והתמכרויות

מרכז הוליסטי לטיפול בטראומה, התמכרויות וחוסר איזון נפשי בתאילנד

"בואו לתחילת המסע לחופש מהתמכרות לאלכוהול, סמים, כדורים ותגלו מחדש את חייכם בחיבוק השקט של "DaoTherapy Rehab בתאילנד—במקום שבו ריפוי הוליסטי פוגש החלמה מעצימה."

 

מרכז יום הוליסטי בישראל

מי אני - למה אני ממשיך לחפש

החיפוש האין סופי הזה גורם לאנשים להרגיש כאילו החיים איבדו את משמעותם, ומכריח אותם לחפש מפלט בצורות שונות. הבנת ומציאת משמעות החיים, לדעת את מטרת החיים, עבור מה ולמי אנו חיים, ולעתים למען מטרה צדקנית כלשהי, היא מסע רוחני שכולם צריכים לעבור.

אי אפשר פשוט להציע משמעות לחיים ולומר, הנה, קח את זה כסיבה לחיות.

 

חלק 1. המסע של החיפוש.

רובנו במסע חיפוש אחר משהו, משהו משמעותי, מקום שבו נוכל להרגיש בשלווה ובאמת מאושרים. החיפוש הזה מניע אותנו ממנהיג אחד לאחר, מריצוי לאנשים מסויימים בחיינו ולחיות את חייהם, מארגון דתי אחד לאחר, ממורה אחד לאחר, בתקווה למצוא את מה שאנו משתוקקים אליו.

אך האם אנחנו באמת מחפשים אושר, או רק צורה זמנית של סיפוק שממנה אנו מקווים למצוא אושר? חשוב להבין שיש הבדל ברור בין אושר לסיפוק. סיפוק ניתן לחפש ולהשיג בקלות, אך אושר אמיתי הוא תוצר לוואי של חתירה למשהו עמוק ומשמעותי יותר.

לכן, לפני שאנו מקדישים את מחשבותינו ונשמותינו לכל מטרה שדורשת תשומת לב, מחשבה וזהירות, אנו צריכים לשאול את עצמנו, מה אנחנו באמת מחפשים? האם זה אושר או רק סיפוק זמני? אולי המציאות היא שרובנו מחפשים סיפוק, תחושה של הגעה לשיא בסוף החיפוש שלנו.

הבעיה המרכזית שאנו מתמודדים איתה היא כיצד להיות ברורים לגבי המטרות והכוונות שלנו. האם נוכל להשיג בהירות זו? ניתן לממש זאת באמצעות תהליך של חקירה, עשיית מאמצים להקשיב ולהבין את מה שאחרים אומרים, מהמאסטרים הגדולים ועד המטיפים הפשוטים בכנסיות הפינה.

אך האם זה נחוץ לחפש מישהו אחר כדי להשיג זאת? לצערנו, לעיתים קרובות נופלים למלכודת של חיפוש גאולה דרך קריאת שפע של ספרים, השתתפות במפגשים ודיונים, או אפילו הצטרפות לארגונים שונים, או להיצמד לאנשים מסויימים שאולי יגאלו אותנו מהייסורים העצמיים שלנו וכל זאת בניסיון למצוא מרפא לקונפליקטים ולסבל בחיינו.

לחילופין, אם איננו עושים את הדברים האלה, אנו עשויים לשכנע את עצמנו שמצאנו את התשובה בארגון, במאסטר או בספר מסוים, או באדם מסוים, ולהאמין שמצאנו את כל מה שחיפשנו ולבחור להסתתר בתוכו, להסתגר ולהגביל את עצמנו. 

חלק 2. האם קיים סיפוק נצחי אמיתי?

במסע של כל אדם הוא מלא כמיהה לגילוי, אנו תמיד מחפשים משהו בלתי משתנה, מהות נצחית שאנו מכנים לעיתים אמת, אלוהים, מציאות או כל שם אחר. עם זאת, השם לא באמת משנה כי מהות האמת חורגת בהרבה מיכולת הביטוי של המילים.

אנו לא צריכים להיתקע במבוך של מילים, להיאבד במה שעושים החברים שלנו, המטיפים. לרובנו יש כמיהה משותפת למשהו בלתי משתנה, משהו שגורם לנו להרגיש בטוחים, מלאי תקווה ותשוקה לנצח. זה נובע מצורך עמוק כשאנו מרגישים חוסר ביטחון לגבי עצמנו וחסרי הבנה עמוקה על עצמנו, למרות שאנו עשויים לדעת הרבה על עובדות ואירועים מתועדים.

אז, מה אנו מחפשים שנותן תחושת נצחיות? האם זה יכול להיות אושר, סיפוק או ודאות נצחית? אנו שואפים למצוא משהו שגורם לנו להרגיש מלאים לחלוטין, משהו שנמשך לנצח.

כשאנו מקלפים את שכבות השפה ומביטים במהות, אנו מבינים שזה מה שאנו באמת משתוקקים לו. אנו מחפשים שמחה נצחית, סיפוק נצחי, משהו שאנו קוראים לו אמת, אלוהים, או כל שם שתבחרו.

עם הכמיהה הזו, אנו משתוקקים לתענוגות. זה עשוי להישמע קצת גס, אבל האמת היא שאנו מחפשים ידע להביא שמחה, חוויות שמספקות אושר, סיפוק מתמשך. למרות הניסויים הרבים לספק את עצמנו, אלו בסופו של דבר מתפוגגים.

ברגע זה, אנו מקווים למצוא סיפוק נצחי באמת, באלוהים, שהוא המטרה של כולם, מהאינטליגנטים ועד הלא כל כך אינטליגנטים, מהתיאורטיים ועד המעשיים. אך האם קיים סיפוק נצחי אמיתי? האם באמת יש משהו בלתי משתנה? חשוב יותר, כשאנו מחפשים סיפוק נצחי, עלינו להבין בבירור מה אנו מחפשים.

לומר, אני מחפש אושר נצחי, פירושו שגם עליך להבין עמוקות את המחפש, שזה אתה עצמך. יתכן שאין דברים כמו ביטחון נצחי או אושר נצחי. האמת עשויה להיות שונה לחלוטין, שונה מכל מה שאנו יכולים לדמיין.

לכן, לפני שאנו מחפשים משהו נצחי, יתכן שנצטרך להבין עמוקות את עצמנו. האם המחפש באמת שונה ממה שמחפשים? כשאתה אומר, אני מחפש אושר, האם יש מחפש שונה מהמטרה? האם יכול להיות שהמחפש והמטרה הם אחד ולא ניתן להפריד ביניהם? לכן, הבנת המחפש, כלומר את עצמנו, היא חיונית. אנו צריכים להבין עמוקות את עצמנו לפני שננסה להבין מה אנו מחפשים.


תלמדו עם המקצוענים ביותר

מסלולי הלימודים של טאותרפיה

לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות
מסלול תלת שנתי
הכשרה בשיטת 12 הצעדים בגישת טאותרפיה
מסלול של 15 מפגשים
לימודי הנחיית קבוצות והכשרת מרצים טאותרפיה
מסלול דו-שנתי

חלק 3. הכל הופך לחסר משמעות.

אם איננו מבינים את עצמנו. כשאנו יוצאים למסע של שאלות עצמיות עמוקות ורציניות, עולה שאלה חשובה. האם ניתן לקבל שלום, אושר, אמת, או אלוהים, כל מונח שתבחר, מאחר? האם יתכן שהמאמצים והשאיפות הבלתי פוסקים שלנו יכולים להוביל להכרה עמוקה של האמת, מצב של רוח יצירתית שיכול להתקיים רק כשאנו מבינים את עצמנו?

האם הבנה עצמית כזו יכולה לבוא מחיפושים חיצוניים, דרך זה שאני אחר מישהו אחר, הסתמכות על חברים מוצלחים, אנשי הון, ארגון, קריאת ספרים, או עיסוק בפעילויות אחרות? עיקר העניין הוא, כל עוד איננו מבינים את עצמנו, כל הבסיסים שלנו לחשיבה, לאהבה ולפעולה אינם יציבים.

אנו עשויים לחפש מפלט באשליות, לברוח מתחושות של חוסר ביטחון, קונפליקט וניגודיות. אנו עשויים להאדיר אחרים. אנו עשויים לחפש ישועה דרך מישהו. אך אם אנו נותרים עיוורים לעצמנו, לא מודעים לכל התהליך שמתרחש בתוכנו, אזי דרכי החשיבה, האהבה והפעולה שלנו נשארות בסיסית לא יציבות.

לעיתים קרובות אנו נמנעים מכך, מהבנת עצמנו. זהו הבסיס היחיד שעליו ניתן לבנות את חיינו. אך לפני שנוכל לבנות, לפני שנוכל להשתנות,

לפני שנוכל להשתנות - מי אני באמת

אבל לפני שנוכל לבנות, לפני שנוכל להשתנות, לפני שנוכל לבקר או לחדש את עצמנו, עלינו לדעת מי אנחנו באמת. רדיפה חיצונית לשינוי, החלפת מורים, תרגול יוגה, מדיטציה, ביצוע טקסים או הליכה אחרי גורואים הופכת חסרת משמעות אם איננו מבינים את עצמנו. לא רק שזה חסר משמעות, אלא שגם אלו שאנחנו עוקבים אחריהם עשויים לייעץ לנו להכיר את עצמנו, כי מי שאנחנו משתקף בעולם.

אם אנו מלאים בקנאה, קטנוניות, אמונות טפלות ותאוות בצע, אז אנחנו יוצרים עולם כזה, חברה שבה אנו חיים ומתקשרים כל יום. במסע שלי להבנת האמת, בחיפוש אחר מטרת החיים העליונה, או פשוט לפני נקיטת כל פעולה או יצירת כל קשר בחברה, מה שאני רואה כהכרחי ביותר הוא הצורך להבין את עצמנו. דחיפות זו אינה נובעת מהרצון להשיג מטרה ספציפית, אלא מההכרה העמוקה שלא ניתן לבצע שינוי בחברה, בקשרים או בעבודתנו בלי להבין את עצמנו.

זה לא אומר שהבנת עצמנו תוביל להתנגדות או לבידוד מקשרים. להיפך, אין לזה שום קשר למיקוד בעצמי, באני, או להתנגדות לקבוצה או לפרט כלשהו. אם אנו חסרים הבנה עמוקה של עצמנו, לא מודעים כיצד ולמה אנו חושבים בדרכים מסוימות, לא מבינים במלואם את מקורות התנאים, הפרספקטיבות והאמונות שלנו על אמנות, דת, אומה, קהילה ועצמי, איך נוכל לחשוב בכנות על כל נושא? ללא הכרה בעבר שלנו, ללא הבנה של מקורות וטבע מחשבותינו, החיפוש שלנו הופך לחסר משמעות ופעולותינו חסרות עומק.

בין אם אתה ישראלי או ערבי, ללא קשר לאום או לדת שלך, כל אלה הופכים לחסרי משמעות אם הם לא מושרשים בהבנה עמוקה של עצמך. מסקנה. בסיכומו של דבר, כדי להבין את משמעות החיים ולפענח את מהות התופעות סביבנו, ממלחמות ועוינות בין אומות ועד לקונפליקטים וכאוס, עלינו להתחיל בהבנת עצמנו.

למרות שזה נראה פשוט, זה מאתגר ביותר. לצפות בעצמנו ולהבין לעומק את עצמנו, להכיר כיצד תהליכי המחשבה שלנו פועלים, דורש ערנות ודריכות יוצאת דופן. ככל שאנו נעשים מודעים יותר למורכבות ולעדינות של מחשבותינו ורגשותינו, אנו מרחיבים את הבנתנו לא רק על עצמנו, אלא גם על האנשים סביבנו.

הבנה עצמית היא תהליך למידה דרך אינטראקציה, דרך קשרים עם אחרים. האתגר כאן הוא לעיתים קרובות חוסר הסבלנות שלנו. אנו תמיד רוצים להתקדם במהירות בלי לקחת את הזמן לעצור, לצפות וללמוד על עצמנו.

במקום זאת, אנו משקיעים את כל זמננו בעבודה, משפחה או התחייבויות אחרות עד שאין לנו עוד זמן להרהר על עצמנו. האמת היא, שהאחריות לתגובותינו לחיים מוטלת על כל אדם ולא על אחרים. מאמצים ללכת אחרי גורואים, מערכות פילוסופיות או קריאת ספרים חדשים הופכים חסרי משמעות כאשר איננו באמת מבינים את עצמנו.

אתה יכול לטייל בעולם, אבל בסופו של דבר עליך לחזור ולהתמודד עם עצמך. ומכיוון שרובנו לא מבינים את עצמנו, חקר תהליכי המחשבה, הרגש והפעולה שלנו הופך לקשה ביותר. ככל שנרכוש יותר ידע עצמי, נשיג בהירות.

תהליך זה לעולם לא נגמר. אין נקודת עצירה, אין הישג סופי או מסקנה. כמו נהר שזורם ללא סוף, ככל שנעמיק לתוך עצמנו, נמצא שלווה.

השקט של המחשבה, לא דרך משמעת כפויה, אלא דרך הבנה עצמית עמוקה, מאפשר לאמת להתגלות. רק ברגע השקט הזה יכולים להתקיים אושר ויצירתיות. ללא הבנה וחוויה זו, קריאת ספרים, השתתפות בשיחות או מעורבות בפעילויות הסברה מחזיקים מעט משמעות.

לעומת זאת, אם מישהו יכול להבין באמת את עצמו, ליצור אושר ויצירתיות ולחוות משהו מעבר ליכולות המחשבה, הוא יכול לשנות את קשריו הישירים והאינטימיים עם אחרים ובכך לשנות את העולם בו אנו חיים. 

תובנות מרכזיות מהמאמר

1. חיפוש משמעות: החיפוש אחר משמעות לחיים הוא צורך יסודי של האדם. חוסר משמעות יכול להוביל לריקנות קיומית ולחוסר אושר ואנרגיה.

2. השלכות הריקנות: ריקנות קיומית גורמת לאנשים לחפש דרכים למלא את החלל הפנימי, אם זה באמצעות אלכוהול, סמים, מוזיקה, מסיבות או תשוקות.

3. מסע רוחני: מציאת משמעות בחיים ומטרת חיים היא מסע רוחני חשוב שכל אדם צריך לעבור. משמעות לא ניתן להעניק לאחר, אלא יש לגלות אותה בעצמך.

4. אושר מול סיפוק: יש להבדיל בין אושר לבין סיפוק זמני. סיפוק ניתן להשיג בקלות יחסית, אך אושר אמיתי הוא תוצאה של חתירה למשהו עמוק ומשמעותי יותר.

5. הבנת העצמי: לפני כל שינוי, ביקורת או חידוש, יש להבין את עצמנו לעומק. כל רדיפה חיצונית לשינוי היא חסרת משמעות ללא הבנה עצמית.

6. השפעת העצמי על העולם: העולם שאנו יוצרים משקף את הפנימיות שלנו. אם אנו מלאים בקנאה, קטנוניות ותאוות בצע, ניצור חברה כזו סביבנו.

7. חשיבות ההבנה העצמית: הבנת העצמי היא הכרחית לכל שינוי משמעותי בחברה, בקשרים ובכל פעילות אחרת. זהו הבסיס לחיים יציבים ומשמעותיים.

8. תהליך למידה: ההבנה העצמית היא תהליך למידה מתמשך שנעשה דרך אינטראקציה עם אחרים וקשרים. זה דורש סבלנות והקדשת זמן להרהור עצמי.

9. כוח המחשבה השקטה: השקט של המחשבה, הנובע מהבנה עצמית עמוקה, מאפשר לאמת להתגלות ומוביל לאושר ויצירתיות. זו המהות של חיפוש אמיתי ומשמעותי.

10. השלכות ההבנה העצמית: אדם שמבין את עצמו באמת, יכול לשנות את קשריו עם אחרים ולתרום לשינוי העולם. הבנה עצמית היא מפתח לשינוי אמיתי בחברה ובקשרים. 

הצעות מעשיות למציאת משמעות

1. הקדש זמן להרהור עצמי: כל יום, קח זמן לשבת בשקט ולחשוב על עצמך, על מה שאתה מרגיש, על מה שאתה חושב, ועל מטרותיך בחיים.

2. יומן אישי: כתוב ביומן את מחשבותיך, רגשותיך והתובנות שלך. זה יכול לעזור לך להבין טוב יותר את עצמך ולהבחין בדפוסי חשיבה ורגש.

3. מדיטציה: תרגול מדיטציה יכול לסייע בהשקטת המחשבות ובהבנת העצמי. נסה להתמקד בנשימה ובנוכחות הרגע.

4. שאלות עצמיות: שאל את עצמך שאלות כמו: "מה אני מחפש בחיים?", "מה משמח אותי באמת?" ו-"מהי מטרתי?". נסה לענות עליהן בכנות.

5. קריאת ספרים על פילוסופיה ורוחניות: קרא ספרים שמעוררים חשיבה על משמעות החיים ועל הבנת העצמי, כמו ספרים של אושו, ג'ידו קרישנמורטי, וויקטור פרנקל.

6. פעילות גופנית: פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לך להתחבר לגופך ולשפר את הרגשתך הכללית. זה יכול לכלול יוגה, הליכה, ריצה או כל פעילות אחרת שאתה נהנה ממנה.

7. מקומות דברים ואנשים: שים לב להתנהגויות שלך ביום-יום והכר כיצד הן משפיעות עליך ועל הסביבה. נסה להבין את הסיבות להתנהגויות הללו.

8. שיחות עם אנשים קרובים: דבר עם חברים או בני משפחה שאתה סומך עליהם על מחשבותיך ורגשותיך. שיחות כנות יכולות לעזור לך לראות דברים מזוויות שונות.

9. השתתפות בסדנאות או קורסים: הצטרף לסדנאות או קורסים בנושא הבנת העצמי, מדיטציה או כל נושא רוחני אחר שמעניין אותך.

10. כנות מעל הכל: ללא כנות אין אדם מסוגל לפסוע אל עבר השלווה, המנוע העיקרי בחיים הוא היכולת להיות כנה עם עצמך עד הסוף, לחשוף את המניעים השקריים, ההונאה העצמית שבה אתה חי. 

"Trauma recovery programs in Thailand, offering holistic and comprehensive healing."

צרו איתנו קשר

פנו אלינו עם כל השאלות שיש לכם

נשמח לשוחח איתך! אל תהסס/י לפנות אלינו עם כל שאלה שיש לכם. 

"Long-term recovery programs at a rehabilitation center, focusing on sustained healing and support."

צור קשר

קבע פגישת ייעוץ חינם

קבע פגישת ייעוץ חינם עם הצוות שלנו ובוא נגרום לדברים לקרות!

נגישות