לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות

הופכים אהבה לקריירה

המכללה המובילה בישראל ללימודי פסיכותרפיה

מכללת טאותרפיה בחסות אקדמית של מכללת דוד ילין

"Intensive rehab programs at Dao, focusing on comprehensive and accelerated recovery."

אם אתם מחפשים לרכוש כלים עמוקים ומשמעותיים לטיפול בטראומה והתמכרויות, הלימודים במכללת טאותרפיה הם הבחירה הנכונה עבורכם. התוכנית הייחודית שלנו משלבת עקרונות טיפוליים מהגישה ההוליסטית של טאותרפיה יחד עם שיטות פסיכותרפיה קלאסיות ומתקדמות. תקבלו הכשרה מעשית ומעמיקה, בהנחיית מומחים מובילים בתחום, שתעניק לכם את הידע והכלים לסייע לאנשים בהתמודדות עם אתגרי החיים המשמעותיים ביותר. זה הזמן להוביל שינוי ולהפוך למטפלים מקצועיים עם גישה חדשנית ומלאת חמלה. הצטרפו אלינו למסע של ריפוי ולמידה במכללת טאותרפיה.

 

מכללת טאותרפיה
המובילה בישראל ללימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות

גישת טאותרפיה מציעה גישה עמוקה ומעשית להתמודדות עם התמכרויות וטראומה. בתוכנית זו תעברו תהליך רוחני ורגשי מעמיק המבוסס על שיטת 12 הצעדים הקלאסית, בשילוב עקרונות הוליסטיים מהמזרח ופסיכולוגיה מערבית. לימודי הפסיכותרפיה מספקים כלים מעשיים לשינוי תודעתי וריפוי אישי, ומיועד לאנשים המעוניינים לעבור תהליך אישי וכן לאנשי מקצוע בתחום הטיפול וההדרכה. בהנחיית ד"ר מזרחי אברהם וצוות מומחים מובילים, תקבלו תמיכה צמודה ותלמדו כיצד ליישם את עקרונות התוכנית בחיים האישיים והמקצועיים שלכם. זה הזמן להצטרף למסע ריפוי והתפתחות ייחודי במכללת טאותרפיה.

מכללת טאותרפיה – מוסד לימודים המתמחה בפסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות, בהנהלת ד"ר אברהם מזרחי, המשלבת את שיטת 12 הצעדים בגישה הוליסטית המשלבת נפש, גוף ורוח.

5/5

בהנהלת ד"ר מזרחי אברהם

מייסד מכללת טאותרפיה, מרכז יום מתעוררים ומרכז החלמה דאו-תרפיה בתאילנד.

ניסיון של 33 שנות הוראה וטיפול

מה חשוב לדעת

לימודי פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות

לימודי פסיכותרפיה מתקיימים בטאותרפיה בתל-אביב במסלול תלת-שנתי. הלימודים מתקיימים אחת לשבוע, 5 שעות, התכנית כוללת הרצאות תיאורטיות, סמינרים, סדנאות, ריטרטים והתנסות מעשית. המסלול גם כולל פרקטיקום. בסיום לימודיהם, הסטודנטים שעמדו בהצלחה בכל התנאים, זוכים לקבל תעודת גמר ממוסד הלימודים טאותרפיה והמכללה האקדמית דוד ילין במסגרת לימודי המשך.

 
 

יצירתיות וחדשנות

בטאותרפיה הלימודים מתמקדים באינטגרציה ייחודית שלא קיימת באף מקום בעולם- זו גישה הוליסטית כוללנית שנוגעת בחיים הפיזיים, הנפשיים והרוחניים של האדם, מהפסיכולוגיה קלאסית, יהדות, בודהיזם, טאואיזם, תכנית 12 הצעדים, מדיטציות אקטיביות ודינמיות ועוד, שמתמקדות בהחלמה וצמיחה מהתמכרויות, טראומה ומערכות יחסים.

גישה הוליסטית

פסיכותרפיה היא מונח כללי המתייחס לטיפול פסיכולוגי על סוגיו השונים. שיטה זו מטפלת במקרים של התמכרויות, טראומה, חוסר איזון נפשי הנובע ממשברים רגשיים וממצוקות והיא עושה שימוש במגוון שיטות טיפוליות, כאשר בכולן מתקיימת אינטראקציה בין המטפל למטופל. עם התפתחות הרפואה ההוליסטית נוספו גישות ותיאוריות לטיפול במצבים שונים, ומהן צמחו שיטות טיפול נוספות כגון שיטת טאותרפיה.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה במכללת טאותרפיה הם אינם אקדמאיים. כל בוגר הכשרת 12 הצעדים ומי שחי את שיטת 12 הצעדים יכול להתקבל. מסלול 12 הצעדים הוא תובעני ומבחינה רגשית הוא המדד ליכולת של האדם להתפתח ולצמוח לעבר ריפוי, הריפוי העצמי הוא הבסיס ל"מרפאים הפצועים", כפי שכינה זאת ד"ר קרל יונג. המועמדים נדרשים לעבור ראיונות קבלה לבדיקת התאמתם.

"Trauma recovery programs in Thailand, offering holistic and comprehensive healing."

צרו איתנו קשר

פנו אלינו עם כל השאלות שיש לכם

נשמח לשוחח איתך! אל תהסס/י לפנות אלינו עם כל שאלה שיש לכם. 

"Long-term recovery programs at a rehabilitation center, focusing on sustained healing and support."

צור קשר

קבע פגישת ייעוץ חינם

קבע פגישת ייעוץ חינם עם הצוות שלנו ובוא נגרום לדברים לקרות!


תלמדו עם המקצוענים ביותר

מסלולי לימוד נוספים של טאותרפיה

הכשרה בשיטת 12 הצעדים בגישת טאותרפיה
מסלול תלת שנתי
הכשרה בשיטת 12 הצעדים בשפה הרוסית
חדש
מסלול של 15 מפגשים
לימודי הנחיית קבוצות והכשרת מרצים טאותרפיה
מסלול דו-שנתי
בטאותרפיה מדברים בשפת הלבבות

מסע לריפוי ושינוי תודעתי דרך 12 הצעדים עם טאותרפיה

התהליך שלנו

אנו משלבים את שיטת 12 הצעדים המסורתית עם גישה הוליסטית השואבת מעקרונות טאותרפיה, הכוללת מדיטציה, יוגה, מיינדפולנס, ועבודה רגשית. המשתתפים עוברים מסע אישי של גילוי עצמי וריפוי, תוך חקירת עקרונות רוחניים וכלים מעשיים להתמודדות עם אתגרי החיים, ביסוס חוסן פנימי ושמירה על איזון נפשי.

המשימה שלנו

לספק כלים מעשיים ורוחניים לכל אדם שמחפש משמעות, שמצוי בתקיעות או במשבר רוחני או נפשי או שישנה התמודדות עם התמכרויות וטראומה, המבוססים על עקרונות 12 הצעדים והגישה ההוליסטית של טאותרפיה. להדריך את המשתתפים בתהליך ריפוי אישי ולקדם שינוי תודעתי עמוק.

החזון שלנו

יצירת עולם שבו אנשים המתמודדים עם התמכרויות וטראומות ובני משפחותיהם יכולים למצוא דרך לריפוי, לצמיחה אישית ולהתעוררות רוחנית. אנו מחויבים לשילוב פילוסופיות עתיקות עם עקרונות מודרניים של טיפול רגשי, ליצירת גישה הוליסטית המשלבת גוף, נפש ורוח. החזון שלנו הוא להוביל את המשתתפים במסע אל עבר ריפוי פנימי ושינוי עמוק.

צרו קשר עוד היום

"הסיבה הראשונה לעבדותו הפנימית של האדם היא בורותו, ומעל לכל, בורותו לגבי עצמו".

ללא ידיעת עצמו, ללא הבנה של עבודת המכונה שלו ותפקודיה, אין האדם יכול להיות חופשי, אין בידו לשלוט בעצמו, והוא יישאר תמיד עבד וכלי-משחק בידי הכוחות הפועלים עליו. "זו הסיבה שבכל התורות העתיקות הייתה התביעה הראשונה, בראשיתה של הדרך לשחרור:

'דע את עצמך'."

ג.א. גורדייף

הנושאים המרכזיים בשנה א' שלב ההתעוררות

מי שמתבונן החוצה חולם מי שמתבונן פנימה מתעורר

פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות שנה א'

שעורי המבוא של שנה א' יכללו את גישותיהם של ויקטור פרנקל, על תפיסת הפתלוגיה שהיא פיזית נפשית ורוחנית, אריך פרום, על מושג ה"עבדות והחופש" בקפטיליזם, וויליאם ג'יימס, על "קריסת האגו" ואדלר על משנתו שהאדם זקוק ל"דרך חיים". 

 
 

פרויד והצעד הראשון

12 הצעדים מובילה את המאמינים בגישה הזו לתובנה שקיימת מחלה. וויליאם ג'יימס טען שהאדם חייב להגיע לכניעה מול האגו ולכן אנו נלמד את תפיסת המחלה של גישת 12 הצעדים ואת תפיסתו של זיגמונד פרויד בהקשר של טראומה והתמכרויות. כמו כן נבין לעומק דרכם את חוויית חוסר האונים, ואת היתרונות הרוחניים שקיימים אצל פרויד ו-12 הצעדים.

קרל יונג וצעדים 2-3

קרל יונג היה אדם רוחני מאוד שהשפיע רבות על שיטת 12 הצעדים, בסמסטר ב' נלמד על העומק של התפיסה היונגיאנית, על אמונה ורוחניות בגישתו הטיפולית. הצעדים 2-3 הם צעדים רוחניים מבוססים אמונה וגישה רוחנית לטיפול ואנו נתעמק בהיבטים הקלאסיים של יונג וביל ווילסון מייסד 12 הצעדים.

ריטריט שנה א

השנה הראשונה מוקדשת לשלב ההתעוררות וההתייצבות בגישת טאותרפיה לפסיכותרפיה הדדית לטיפול בטראומה והתמכרויות. רבים מהתלמידים שלנו עברו "לידה מחדש", בעזרת הריטרטים המיוחדים והעוצמתיים שלנו. בואו לגלות את מה שמעבר לשכל ולאגו שלכם.

עשייה של 33 שנות פיתוח ההחלמה מטראומה והתמכרויות

קצת עלינו בטלוויזיה ובעיתונות

ידיעות אחרונות

"כל בן אדם רוצה שיראו אותו, ופה המדינה ששלחה אותך אומרת לך - אתה שקרן"

עיתון הארץ

על פרויקט טאותרפיה עם הלומי קרב של צה"ל

דה מרקר

"רק המרפא הפצוע יכול לרפא"

ערוץ כאן 11

אביתר בנאי, צופית גרנט, ושולי רנד מספרים על טאותרפיה
הירשמו עכשיו והצטרפו למסלול שישנה את חייכם!

שנה ב' שלב ההעמקה ושלב החיבור

טאותרפיה

פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות שנה ב'

בספרו "12 הצעדים בדרך לבודהה" מתאר ד"ר מזרחי אברהם את הממשק בשלבים שונים של תורתו של בודהה ושל מייסד שיטת הצעדים ביל ווילסון. ההסבר העמוק לכך שביל הושפע מוויליאמס ג'יימס וקרל  יונג ששניהם הושפעו מהטאו והבודהיזם. שעורי המבוא יעסקו בקהלת בודהה וביל וילסון על מהות הסבל ומהות הפתרון המעשי.

 
 

מלאני קליין וצעד 4

גישת יחסי האובייקט של קליין מייצגת את שלב ההעמקה דרך עבודת הצעדים 4-7 שהם פנייה פנימה אל תוכן נפשי עמוק. קליין גם מתכתבת רבות בתפיסתה ש"אין עצמי שאינו אובייקט ואין אובייקט שאינו עצמי" עם הגישה הבודהיסטית לציור שהאגו מצייר לנו על החיים.

שחרור מטראומות עבר והילד הפנימי

בתחילת שנה ב' אנו נשלב יחד עם הלימודים עבודה אישית שנעשית במקביל ללימודים וזו העבודה הדרמטית ביותר שקיימת שמובילה לשחרור מהעבר, שחרור מטראומות, שחרור מסבל, שחרור מיחסים פוגעניים, התחברות לילד הפנימי .

ויניקוט וצעדים 6-7

דונלד ויניקוט, פסיכואנליטיקאי בריטי בולט, פיתח תיאוריות על התפתחות רגשית בילדים, תוך התמקדות בקשר בין התינוק לדמות המטפלת. מושגים מרכזיים של ויניקוט כוללים את "האם הטובה דיה" ו"העצמי האמיתי והעצמי הכוזב", המתארים כיצד קשרים מוקדמים משפיעים על היכולת של האדם לבטא את זהותו האותנטית.

במסגרת תוכנית 12 הצעדים, המתמקדת בהחלמה מהתמכרויות, יש קווי דמיון לגישתו של ויניקוט. שני המודלים מדגישים את החשיבות של סביבה תומכת, שבה המטופל יכול לחוות ריפוי והתפתחות. 12 הצעדים מספקים מסגרת לא רק לגמילה, אלא גם לבנייה מחודשת של זהות אותנטית, בדומה לתהליכים שתיאר ויניקוט.

עולם המדיטציות

מדיטציות אפס המעשה, מדיטציות בודהיסטיות, מדיטציות אקטיביות של אושו, מדיטציות שכתב ד"ר מזרחי אברהם על כל צעד משנים-עשר הצעדים בספרו 12 הצעדים בדרך לבודהה. הליכה מדיטטיבית ואפשרות תרגול עם שי-גצק 3 פעמים בשבוע.

מרכז יום לטיפול בטראומה, התמכרויות וחוסר איזון נפשי בישראל

"בואו לתחילת המסע לחופש מהתמכרות לאלכוהול, סמים, כדורים ותגלו מחדש את חייכם בחיבוק השקט של "DaoTherapy Rehab בתאילנד—במקום שבו ריפוי הוליסטי פוגש החלמה מעצימה."

 

כל מסע מתחיל בצעד הראשון

שנה ג' שלב האינדיבידואציה

המונח אינדיבידואציה נתפסת כ תהליך של הבחנה, חוקה ופרטיקולריות של מהות, כך שהנושא יוכל לגלות מי הוא ולאפשר לו לפתח את האישיות. זה מזוהה גם עם מימוש עצמי, להיות חלק מתהליך טבעי אינסטינקטיבית לקראת ההתבגרות של האדם.

קרל יונג

טאותרפיה

פסיכותרפיה ממוקדת טראומה והתמכרויות שנה ג'

שנדור פרנצי התלמיד המהפכן של פרויד, החבר היקר והנאמן ביותר שלו, האיש הראשון שניסה אנליזה הדדית שיוויונית בינו ובין המטופל. פרויד נידה את פרנצי שלא עמד בנתק מפרויד ומת לאחר זמן קצר, לאחר שראה בו דמות אב סיפר על הסכנה שיש בהערצה לדמות כזו כריזמטית.

 
 

פרנצי והיינץ קוהוט

קוהוט אבי הפסיכולוגיה של העצמי, על הגישה החדשה שהושפעה רבות מהשהיה בארצות הברית וההבנה שהעולם השתנה עקב בעיות נרקיסיסטיות שבהם הוא צפה והשתאה מההפרעה החדשה. הקשר לצעדים שכל תפיסת הצעדים היא פסיכולוגיה של העצמי וריפוי העצמי.

אינטר סובייקטיבית

הגישה האינטר סובייקטיבית והגישה ההתייחסותית עושים מהפך בתפיסת הטיפול הפסיכולוגי. מה שחשוב בגישות הללו שהחוויה הטיפולית היא בתוך חוויה משותפת בין המטפל/ת ובין המטופל/ת וחוויה זו היא חד פעמית ולכן המשמעות והפרשנות של מהו טיפול עוברת מהפיכה דרמטית.

צעדים 8-9

התנועה הפרדוקסלית בין אשמה לסליחה היא לב ליבת העבודה הפנימית. שחרור מהסופר אגו, שחרור מהאידיאליים שחרור מהסבל מהקונפליקטים האינסופיים שמהם בני אדם סובלים. סליחה עצמית, סליחה לאנשים היא היא החופש הטוטאלי מבני אדם וחופש משעבוד ועבדות לריצוי וצורך בהכרה.

צעדים 10-12

על-פי גישת 12 הצעדים הבעיה העמוקה היא הבעיה הרוחנית, מטרת כל המסע של הגיבור הוא להגיע במסע האינדיבידואציה היא להגיע במסע של הגיבור הפנימי אל האחדות לפתור את בעיית הריכוז העצמי שיוצר נפרדות ריקנות ובדידות קיומית וניכור עמוק.

בטאותרפיה מדברים וחושבים אחרת

צופית גרנט וד"ר מזרחי אברהם על "אשמה"

ד"ר מזרחי אברהם וצופית גרנט בדיון סוער על אשמה ועל הנחיצות או אי-הנחיצות של האשמה בעולמנו.עולה השאלה האם האדם היה מוסרי יותר או פחות ללא מערכות פיקח שיוצרות אשמה בעולמם של בני-האדם.

אבחונים פסיכיאטרים בראייה בודהיסטית מאת ד"ר מזרחי אברהם

רבים מאמינים שאבחנות פסיכיאטריות מבוססות על עובדות, ד"ר מזרחי אברהם מפרק את הנחות היסוד של הפסיכיאטריה בעזרת הגישה הבודהיסטית. יש לציין שגם קרל יונג אחז באותם רעיונות על ההמצאות של הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה באשר לאבחנות שאין להם אחיזה במציאות.

צרו איתנו קשר

בסיום המסלול תוענק תעודה בעברית

נשמח לשוחח איתך! אל תהסס/י לפנות אלינו עם כל שאלה שיש לכם. 

צרו איתנו קשר

בסיום המסלול תוענק תעודה באנגלית

קבע/י פגישת ייעוץ חינם עם הצוות שלנו ובוא נגרום לדברים לקרות!

מה מייחד אותנו במכללת טאותרפיה

יעילות שיטת 12 הצעדים

12 הצעדים לגילוי עצמי

"קורס 12 הצעדים בשיטת טאותרפיה הוא מסע לגילוי עצמי, שבו כל צעד מוביל להבנה עמוקה יותר של עצמכם ושל הדפוסים שמעצבים את חייכם. באמצעות עבודה פנימית מעמיקה, תלמדו לשחרר דפוסים שליליים וליצור שינוי חיובי ומשמעותי. הקורס מציע כלים מעשיים להעצמה אישית, שמאפשרים לכם לחיות חיים מלאים ומספקים יותר."

12 הצעדים להתמודדות עםדיכאון

"קורס 12 הצעדים בשיטת טאותרפיה מציע כלים מעשיים להתמודדות עם דיכאון על ידי עבודה פנימית ותרגול טכניקות ריפוי עצמי. באמצעות צעדים כמו הכרה במציאות, בדיקה עצמית מעמיקה והעמקת הקשר הרוחני, תלמדו לזהות ולהתמודד עם מקורות הדיכאון בצורה בריאה ומבוססת. התמיכה הקבוצתית וההכוונה המקצועית בקורס מסייעות לכם למצוא תקווה וכוח פנימי להתגבר על הדיכאון וליצור חיים מאוזנים ושמחים יותר."

אנחנו מודל לחיקוי

במכללת טאותרפיה, אנו רואים את עצמנו כמודל לחיקוי בתחום השיקום וטיפול בטראומה והתמכרויות. המומחיות שלנו, בשילוב עם הגישה ההוליסטית והחדשנית, מבדלת אותנו כמובילים בתחום. אנו שומרים על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של לימודים ומחויבים לספק לכל סטודנט את הכלים הדרושים לחיים מלאים, מאוזנים ובעלי משמעות. המחויבות שלנו לשיפור מתמיד, דאגה אישית לכל תלמיד ושימוש בשיטות טיפול מתקדמות ממצבות אותנו כמודל לחיקוי בטיפול בטראומה והתמכרות.

12 הצעדים להתמודדות עם חרדה

"קורס 12 הצעדים בשיטת טאותרפיה מציע כלים מעשיים להתמודדות עם חרדה ולחץ על ידי תרגול טכניקות ריפוי עצמי ויצירת איזון פנימי. צעדים כמו הכרה במציאות, בדיקה עצמית מעמיקה ושימוש בשיטות מדיטציה ונשימה עוזרים להפחתת החרדה ולהרגעת הנפש. התמיכה הקבוצתית וההכוונה המקצועית בקורס מעניקות תחושת ביטחון ושייכות, מה שמאפשר לכם להתמודד עם אתגרי היום-יום בצורה יעילה ובריאה יותר."

"Sufi meditation session at Dao Therapy detox center in Thailand, focusing on spiritual healing and inner peace."
"Therapeutic trauma programs in Thailand, focusing on comprehensive healing and recovery."

בוגרים מספרים

מכללת טאותרפיה הצילה את חיי על ידי עזרה לי להחלים מהטראומה הבלתי נסבלת שבה הייתי לכודה. המטפלים האכפתיים והסביבה המרפאת נתנו לי תקווה, כוח, והתחלה חדשה, שהובילו אותי לחיים של שלום ומטרה."
"אני מלאת תודה למכללת טאותרפיה. הצוות המקצועי והמסור הפך את ההחלמה שלי לחוויה משמעותית ומחזקת, תוך כדי תמיכה ואהבה. הסביבה השקטה והטבעית של המרכז הוסיפה לשלום ולרוגע שסייעו לי להשיג שינוי חיובי בחיי."
נגישות